تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
پایان زودهنگام یک دیدار؛

نشست بی‌نتیجه در هانوی/ چرا کیم جونگ اون از توافق با آمریکا صرف نظر کرد؟

یک منبع نزدیک به رهبر کره شمالی درباره دیدار ترامپ و کیم جونگ اون گفته جلسه استماع مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ در کنگره باعث شده او درباره اعتماد کردن به ترامپ به شک بیفتد.
چرا کیم جونگ اون از توافق با آمریکا صرف نظر کرد؟
 
رویداد۲۴ نشریه نیویورکر در گزارشی به نقل از یک منبع نزدیک به رهبر کره شمالی نوشته جلسه استماع مایکل کوهن وکیل سابق ترامپ در کنگره باعث شده کیم جونگ اون درباره اعتماد کردن به ترامپ به شک بیافتد.
 
این منبع نزدیک به کیم جونگ اون روز گذشته به نیویورکر گفته رهبر عزیز ما با تماشای تصویری که کوهن از ترامپ در دادگاه ترسیم کرده به شدت هشیار شده است. او رو به ما کرده و گفته با چه انسان بی شرفی دارم معامله می‌کنم؟
 
به گفته این منبع نزدیک به رهبر کره شمالی، کیم جونگ از رفتار بدون صمیمت و ناخوشایند برخی بازجویان کوهن درد پنل کنگره آمریکا نیز تعجب کرده و ناراحت شده است. او به همراهانش گفته جیم جردن یک عوضی به تمام معناست.
 
به گزارش رویداد۲۴ جیم جردن نماینده کنگره آمریکاست. او در جلسه استماع صحب‌های وکیل مدافع سابق دونالد ترامپ در کنگره، ریاست جلسه را برعهده داشته و سوالات را از کوهن می‌پرسیده است.
 
وکیل و کارچاق‌کن سابق ترامپ روز چهارشنبه در برابر نمایندگان کنگره گفت: او کپی یک چک بانکی را دارد که ترامپ برای تسویه حساب با او بابت حق السکوت به استورمی دنیل، بازیگر فیلم‌های پورن امضا کرده است.
 
مایکل کوهن ماه دسامبر گذشته به جرم تخلف مالی در کارزار انتخاباتی ترامپ از طریق حق‌السکوت دادن به یکی از معشوقه‌های او، فرار مالیاتی و همین‌طور دورغ‌گویی به کنگره به سه سال زندان محکوم شد.
 
کوهن در این جلسه گفت: از اینکه اقدامات نامشروع ترامپ را پنهان می‌کرده شرمسار است.

کاخ‌سفید ساعتی پس از آغاز جلسه استماع کوهن در کنگره بیانیه‌ای صادر کرده و با اشاره به محکومیت مایکل کوهن، شهادت او در برابر کنگره را بی‌ارزش خوانده و پرسیده چرا کنگره باید دوباره به صحبت‌های فرد دروغگویی گوش دهد که مطابق حکم دادگاه و نظر دادستان‌های نیویورک برای کسب منافع شخصی به طور گسترده و متمادی دروغ گفته و فریب‌کاری کرده است.

همزمان با جلسه استماع کوهن در کنگره، دونالد ترامپ که برای دیدار با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به ویتنام سفر کرده بود. ترامپ در توییتی به شدت به مایکل کوهن حمله کرده و او را متهم به دروغگویی برای کاهش دوره زندانش کرده است.
 
نشست کیم جونگ اون و دونالد ترامپ در هانوی ویتنام زودتر از موعد مقرر به پایان رسیده و کاخ سفید تائید کرده مذاکرات آمریکا و کره شمالی بدون توافق به پایان رسیده است.
 
رویترز گزارش داده که پمپئو به خبرنگاران گفته متاسفانه ما نتوانستیم به آنچه می‌خواستیم برسیم. ما از کیم خواستیم کار‌های بیشتری انجام دهد، اما به نظر میرسد او آمادگی انجام این کار‌ها را نداشت.
 
دونالد ترامپ نیز پس از خروج از نشست در پاسخ به خبرنگاران گفته گاهی اوقات باید عبور کرد و این یکی از آن موارد است.
 
او گفته دلیل عدم رسیدن آن‌ها به یک توافق این بوده که رهبر کره شمالی از آمریکا خواسته تا همه تحریم‌های بین المللی علیه کره شمالی در ازای از بین بردن تاسیسات هسته‌ای یونگ بیون لغو شود.
 
به گزارش رویداد۲۴ ترامپ و مایک پمپئو امروز بعد از نشست دور روزه رهبران کره شمالی و آمریکا در ویتنام به خبرنگاران گفته‌اند که آمریکا نمی‌خواهند مادامی که کره شمالی همه تاسیسات محرمانه‌اش خارج از یونگ بیون و همچنین همه برنامه‌های ساخت موشک‌های بالستیک و کلاهک‌های هسته‌ای‌اش را از بین نبرده با آن‌ها وارد معامله شوند.
 
ترامپ تاکید کرده قرار نیست نشست دیگری را رهبر کره شمالی داشته باشد.
 
ترامپ درباره اتو وارمبیر دانشجوی آمریکایی که در ژانویه ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ در کره شمالی زندانی بوده نیز با کیم جونگ اون گفت‌وگو کرده است.
 
وارمبیر در ژانویه ۲۰۱۶ میلادی در ۲۱ سالگی در حالی که دانشجوی اقتصاد دانشگاه ویرجینیا بود، به عنوان توریست به کره شمالی سفر کرد. دولت کره شمالی وی را دستگیر و متهم به دزدیدن یک نشان تبلیغاتی از یک هتل کرد.
 
وارمبیر در دادگاه اعتراف کرد که پوستری از حزب کارگران کره با محتوای پروپاگاندای سیاسی را دزدیده بود و از این رو به ۱۵ سال زندان با اعمال شاقه محکوم شد.
 
ترامپ به خبرنگاران گفته من به کیم گفتم به نظر نمی‌رسد او ارتباطی با رفتار نادرستی که با وارمبیر شده بود داشته باشد. کیم به من گفت از این ماجرا خبر نداشته و من حرف او را باور می‌کنم.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان