تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
گفتگو با سوپراستار این روز‌های استقلال؛

پاتوسی: هنوز آماده نیستم!/ در آینده بهتر خواهم بود

استقلال در دو بازی گذشته دو برد حیاتی را با عملکردی خوب به دست آورده و توانسته بار دیگر به کورس قهرمانی برگردد و این دوپیروزی با تاثیرگذاری محض آیاندا پاتوسی، ستاره آفریقایی، حاصل شده است.
پاتوسی: هنوز آماده نیستم!
رویداد۲۴ آیاندا پاتوسی بازیکنی که با حواشی فراوان به ایران آمد و حالا امیدوار است روز‌های خوبش در ایران را ادامه دهد. گفت‌وگو با پاتوسی را در ادامه می‌خوانید:
 
حتما شنیده‌ای که استقلالی‌ها چقدر از حضورت خوشحال هستند. به هر حال تو روی ٥ گل زده استقلال در دو بازی گذشته تاثیرگذار بودی.
 
این باعث خوشحالی و افتخارم است. همیشه سعی می‌کنم هر چه در توان دارم، بگذارم و الان هم خوشحالم که توانستم هواداران استقلال را راضی کنم؛ هر چند که هنوز از نظر بدنی کاملا آماده نیستم.‌
 
می‌خواهی بگویی سطح فوتبالت بالاتر از این است؟
 
سعی می‌کنم که بهتر شوم. من مدتی دور از فوتبال بودم و باید بدنم شرایط بهتری پیدا کند. هنوز نمی‌توانم ٩٠ دقیقه به طور کامل موثر باشم. به هواداران استقلال قول می‌دهم در آینده بهتر از این خواهم بود.
 
ظاهرا تو پیشنهاد‌هایی از چند کشور دیگر هم داشتی. چه شد که استقلال را انتخاب کردی؟
 
چند سالی است با یک مدیر برنامه ایرانی ارتباط دارم. واقعیت این است که دنبال یک چالش جدید بودم و وقتی پیشنهاد این تیم شد، خیلی دوست داشتم که قبول کنم. می‌توانستم به امارات یا قطر بروم، اما می‌خواستم در یک باشگاه بزرگ بازی کنم و البته در لیگ قهرمانان آسیا باشم که استقلال را پذیرفتم. هر چند که مجبور شدم برای امضای قرارداد کمی تخفیف بدهم!
 
البته که حضورت در استقلال بی‌دردسر هم نبود. هنوز هم خیلی‌ها می‌گویند حضورت در لیگ ایران غیرقانونی است!
 
من دو هفته نتوانستم بازی کنم و مدام نگران وضعیتم بودم. پنجره نقل‎وانتقالاتی بسته شده بود و من اگر نمی‌توانستم برای استقلال بازی کنم، به تیم دیگری هم نمی‌توانستم بروم. قرارداد من مشکلی نداشت و خوشبختانه آن مسأله حل شد و توانستم بازی کنم.
 
در دو بازی گذشته نام تو بار‌ها در ورزشگاه آزادی شنیده شده؛ خودت فکر می‌کنی بتوانی جواب اعتماد هواداران استقلال را بدهی؟
 
مهمترین هدف من این است که به استقلال کمک کنم تا قهرمان شویم. ما کمی عقب هستیم، اما اعتقاد دارم شانس خیلی خوبی برای قهرمانی داریم؛ قطعا امسال با ادامه این روند به صدر جدول می‌رسیم. من در آفریقا با تیم کیپ‌تاون تجربه این اتفاق را دارم و می‌دانم که قهرمانی استقلال و موفقیت در آسیا ممکن است.
 
از باشگاه قبلی‌ات گفتی؛ ظاهرا کیپ‌تاون هم مثل استقلال هواداران پرتعدادی دارد؛ درست است؟
 
بله؛ کیپ‌تاون هم در آفریقا یک باشگاه بزرگ است که در هر بازی ورزشگاه بزرگ این تیم توسط هواداران پر می‌شود. من تجربه بازی در چنین فضایی را دارم و جو استادیوم آزادی برایم غریبه نیست. به همین خاطر راحت‌تر بازی می‌کنم و سعی دارم بهترین عملکرد را داشته باشم.
 
خیلی‌ها نگران آینده تو هستند؛ این‌که خیلی زود استقلال را ترک کنی و هواداران آن طور که باید از حضورت لذت نبرند؛ تا کی در استقلال می‌مانی؟
 
در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. من ١,٥‌سال قرارداد دارم و نمی‌دانم بعد از آن چه اتفاقی می‌افتد. به آینده فکر نمی‌کنم و تمام هدفم این است تا زمانی که در استقلال حضور دارم، بهترین عملکرد را داشته باشیم و همه بازیکنان کمک کنیم تا پیروزی‌ها و قهرمانی‌ها را کسب کنیم. وقتی قراردادم با استقلال تمام شد، آن وقت درباره این موضوع تصمیم می‌گیرم. هر چند که قطعا شما هم می‌دانید هیچ بازیکنی تا ابد در یک باشگاه نمی‌ماند و فوتبال حرفه‌ای این مسائل را نمی‌پذیرد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
Created by potrace 1.16, written by Peter Selinger 2001-2019
پیشنهاد
پیشخوان