تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
کواکبیان:

عده‌ای نمی‌خواهند مشکلات مردم حل شود

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: عده‌ای واقعا بنایشان این نیست که مشکل مردم حل شود. بحث جناحی و خطی می‌کنند. اینها چوب لای چرخ می‌گذارند و از استعفای آقای ظریف هم خوشحال می‌شوند.

عده‌ای نمی‌خواهند مشکلات مردم حل شود

رویداد۲۴ مصطفی کواکبیان در دهمین جشنوار تجلیل و تکریم از کارآفرینان و مدیران اشتغالزایی کشور با اشاره به تصویب بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: مصطفی کواکبیانگفت: در جلسه امروز بحث شد که همه حقوق بگیرها حداقل مبلغ ۴۰۰هزارتومان افزایش حقوق داشته باشند که البته برای واحدهای کارگری سخت است ولی برای کارگران خبر خوبی است.

وی افزود: در خصوص ۱۴میلیارد دلار مربوط به کالاهای اساسی هم قرار شد دولت کالاهای اساسی را به قیمت ارز ۴۲۰۰تومانی محاسبه کند و البته بعضی از کالاهایی که بخش خصوصی می خواهد وارد کند دولت بتواند با ارز نیمایی در اختیار آنها قرار بدهد. ضمنا سیستم کالابرگ یا همان کوپن قدیم احیا شود که بشود براساس آن این ۱۴میلیارددلار به نحو احسن توزیع شود.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به حضور مستمرش در جشنواره تجلیل از کارآفرینان و مدیران اشتغالزایی کشور گفت: یک بحث این است که بخش خصوصی و عزیزان کارآفرین یک مقدار در سیاست های کلان کشور کم فروغ هستند، باید یک مقدار نقششان برجسته شود. از طریق اتحادیه ها، اتاق اصناف و .. گفته می شود این بحث ها مطرح شود ولی واقعیت این است که از بخش خصوصی من نمی بینم مواضعی درباره سیاست های مهم اقتصادی کشور مطرح شود. شما باید ایفاگر نقش باشید. این که گفته شود تصمیم می گیرند و ما هم نظاره گر هستیم به نظر می رسد خیلی افتخار نیست. افتخار بخش خصوصی می تواند این باشد که به ما نمایندگان خانه ملت و ارکان حکومت رهنمود بدهد.

وی در ادامه ضمن اشاره به تصویب نشدن لایحه FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: من معتقدم در همین موضوع شما هم باید نظراتتان را بدهید. زمانی که بحث تصویب این لوایح در مجلس به وجود آمده بود برای من بیش از دو هزار پیامک آمد که شما دارید اردوگاه امام حسین را به آتش می کشید و امثال اینها. ولی هر چهار لایحه در مجلس تصویب شد و در همه دنیا و حتی در کشورهای دوست ما مثل سوریه و عراق و ... هم تصویب شده و حتی آنها می گویند اگر ما تصویب نکنیم آنها هم نمی توانند با ما همکاری کنند و نکته این است که این لایحه برای مبارزه با چند گروه تروریستی مثل داعش است در همه دنیا شناخته شده اند و تازه ما اینجا شرط گذاشتیم که تروریسم را شورای امنیت ملی ما مشخص می کند. در لایحه های دیگر هم همین است. نکته من این است که بخش خصوصی باید اعلام موضع کند.

مصطفی کواکبیان همچنین با تاکید بر مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در ماههای گذشته گفت: واقعا همه ماجرا ناکارآمدی دولت نیست و دولت تنها در بخشی از این مسائل مقصر است. مثلا سیستم توزیع گوشت یا بحث هایی که درباره خودروسازها و کنترل آنها وجود دارد را من قبول دارم ولی همه ماجرا این نیست. بخشی از ماجرا به خاطر همین تحریم های یک جانبه ای است که بعد از خروج امریکا از برجام پیش آمده و اینها هم تعارف بردار نیست، امریکایی ها واقعا زور می گویند و شمشیر از رو می بندند. من همیشه طرفدار مذاکره با آمریکا بودم ولی با وجود ترامپ واقعا نمی شود روی حرف هایش حساب کرد. کارهای نمایشی زیادی می کند مثل مذاکره اش با رهبر کره شمالی که مشخص نشد چه نتیجه ای داشت ولی نمی شود روی حرف هایش حساب کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید بپذیریم بخشی از این مشکلات اقتصادی همین تحریم ها است و در این میان هم یک عده مانع کار آقای ظریف هم بشوند که دیگر بدتر! روز استعفای دکتر ظریف ما در مجلس اکثرا نگران بودیم و نامه ای برای ایشان امضا کردیم که خوشبختانه ایشان برگشتند. اینکه باید در امر دیپلماسی یک حرف زده باشد و ناهماهنگی نباشد باید مورد توجه قرار بگیرد.

کواکبیان در ادامه گفت: عامل سوم این است که عده ای واقعا بنایشان این نیست که مشکل مردم حل شود. بحث جناحی و خطی می کنند. اینها چوب لای چرخ می گذارند و واقعا نه به سپاه و بسیج ربط دارند نه دیگر ارکان حکومتی ولی در همه جا وجود دارند و مثلا اگر آقای ظریف استعفا می دهد خوشحال هم می شوند.

وی با تاکید بر نقش کارآفرینان ادامه داد: کمکی که باید از دوستان توقع داشته باشیم این است که در بخش کمک به معیشت مردم و توانمندسازی ارکان حکومتی حضور فعال داشته باشند و من همینجا بگویم از پیشنهادها و نظرات شما را به عنوان کارشناسان و نخبگان در مجلس هم مطرح می کنم. شما یک جهاد بزرگ دارید و باید پذیرفت که بخش خصوصی به صورت طاقت فرسایی کار را پیش می برد و خوشبختانه هنوز سر پا است اما این نباید بخش دولتی را در زمینه حمایت از این افراد بی توجه کند.

مصطفی کواکبیان در پایان تاکید کرد: واقعا فشار زیادی روی دوش کارآفرینان است اما بعضی مواقع بعضی دوستان با هنرهایی که دارند می توانند در جهت ایجاد اشتغال بهتر و به کارگیری جوان ها امکاناتی را فراهم کنند. در عین حال که حق ما است سود متناسب با کالایی که تولید می کنیم داشته باشیم، گاهی ریاضت و جهاد اقتصادی اقتضا می کند که از سودهایی که می خواهیم داشته باشیم ملاحظه وضعیت اقتصادی مردم را هم داشته باشیم که حقیقتا ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی از فقر و نداری و محرومیت است. در این جهت شما به مردم کمک کنید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان