تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

سیستان وبلوچستان؛ جذب ۶۰ هزار بازمانده از تحصیل

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۶۰ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی شده این استان در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ جذب کلاس درس شدند.
سیستان وبلوچستان؛ جذب ۶۰ هزار بازمانده از تحصیل
رویداد۲۴ علیرضا نخعی روز دوشنبه اظهار داشت: پراکندگی بیش از حد، فقر اقتصادی و فرهنگی خانواده‌ها از دلایل عمده وجود کودکان بازمانده از تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش همه ساله با اجرای طرح شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم بازمانده که با همکاری مدیران، معتمدان محلی و شورا‌های اسلامی انجام می‌شود سعی در جذب تمام کودکان داشته تا شرایط ادامه تحصیل را برای آنان فراهم کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: ۱۶۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل از سال ۹۲ تاکنون جذب کلاس‌های درس شده اند به طوریکه تعداد دانش آموزان استان از ۵۳۰ هزار نفر با برنامه ریزی و تدابیر مختلف از جمله تهیه و تدوین پروژه عدالت آموزشی هم اینک به ۷۴۰ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: این امر نشان دهنده آنست که آموزش و پرورش تلاش‌های زیادی انجام داده تا مبادی بیسوادی بسته شود و دانش آموزان در کلاس درس حاضر شوند.

نخعی بیان کرد: هزار و ۲۰۰ کلاس درس از سال ۹۲ تاکنون برای جذب بازماندگان تحصیل سیستان و بلوچستان ساخته شده است.

وی گفت: همچنین توسعه طرح روستا مرکزی و پرداخت هزینه سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان با استفاده از ۸۲۰ دستگاه خودرو برای رفت و آمد ۱۸ هزار و ۶۱۸ دانش آموز با اعتبار ۷۹۴ میلیون تومان در ماه و توسعه آموزش به کمک بخش غیر دولتی در قالب خرید خدمات آموزشی با هدف تامین نیروی انسانی متخصص از دیگر اقدامات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان برای انسداد مبادی بیسوادی بوده است.

۷۴۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۹۷ -۹۸ در ۶ هزار و ۶۰۰ مدرسه در حال تحصیل هستند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان