تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
چهارمین زندانی آمریکایی در ایران؛

بی‌پولی سرباز نیروی دریایی آمریکا در زندان مشهد!/ ایران: قوه قضائیه داروهای گران سرطان را مجانی به مایکل وایت داده است

خانواده مایکل وایت، افسر سابق نیروی دریایی آمریکا که سال گذشته میلادی در مشهد بازداشت شده از وضعیت سلامتی او ابراز نگرانی کرده‌اند؛ این درحالی است که به گفته نماینده ایران در سازمان ملل، داروهای گرانی از طرف قوه قضاییه ایران در اختیار او قرار گرفته است.
زندانی آمریکایی در زندان وکیل آباد مشهد پول ندارد!/ ایران داروهای گران سرطان را مجانی در اختیار «مایکل وایت» قرار داده
رویداد۲۴ مادر مایکل وایت سرباز نیروی دریایی آمریکا که گفته می‌شود از ماه جولای در ایران بازداشت شده مدعی شده فرزندش در ایران پولی نداشته نتوانسته وکیل اختیار کند و هنوز نمی‌داند به چه جرمی بازداشت شده است.

ژوان واست مادر مایکل گفته پسرش از بیماری سرطان رنج می‌برده و سلامتی‌اش در خطر است. به گفته او، مایکل وایت دو بار تا کنون به دادگاه رفته است.
 
جاناتان فرانک سخنگوی خانواده وایت گفته یک صفحه در اینترنت شروع به جمع‌آوری کمک برای هزینه‌های حقوقی وایت در ایران کرده است.
 
به گزارش نیویورک تایمز خانواده وایت بعد از بازدید دیپلمات‌های سفارت سوییس در ایران از حال مایکل باخبر شده‌اند.
 
سوییسی‌ها در ششم فوریه به زندانی در شمال شهر مشهد رفته و با مایکل دیدار داشته‌اند. دفتر حفاظت منافع آمریکا در ایران در سفارت سوییس واقع شده است.
 
این اولین بار بوده که سوییس موفق شد با وایت دیدار کند. مایکل وایت در ماه جولای بعد از سفری که به گفته خانواده او برای دیدن دوست دختر ایرانی‌اش بوده در مشهد بازداشت شده و به زندان وکیل آباد منتقل شده است. او هنوز موفق نشده با خانواده خود به طور مستقیم ارتباط برقرار کند.
 
وایت ۴۷ ساله به مدت ۱۳ سال برای نیروی دریایی آمریکا خدمت کرده است. او اولین آمریکایی است که از زمان ریاست جمهوری ترامپ توسط ایران بازداشت شده است. او یکی از چهار آمریکایی است که تا امروز در ایران زندانی است.
 
به گزارش رویداد۲۴ مادر مایکل وایت به نیویورک تایمز گفته رزندش سرطان دارد و دارو به او نرسیده است. این در حالی است که علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در گفت‌وگو با نیویورک تایمز بازدید نماینده سفارت سوییس از مایکل وایت را تایید کرده و گفته قرار است در روز‌های آتی یک دیدار دیگر ترتیب داده شود.
 
او درباره وضعیت سلامتی وایت هم گفته قوه قضاییه ایران دارو‌های مورد نیاز آقای وایت را در اختیار او قرار داده با وجود اینکه این دارو‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران بسیار گران شده‌اند، قوه قضائیه ایران این داروها را خریداری کرده و در اختیار مایکا وایت قرار می‌دهد.
 
میریوسفی گفته با وایت در زندان انسانی رفتار شده و وضعیت او با توجه به جرمی که متوجه اوست، وضعیتش بسیار خوب است و ما هم درکنار خانواده‌اش امیدواریم پرونده او هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.
 
غلامعلی صادقی دادستان مشهد پیش از این دلیل بازداشت وایت را شاکی خصوصی اعلام کرده بود. دادستان مشهد ضمن بیان این که مایکل وایت، شهروند ۴۶ ساله آمریکایی زندانی در این شهر، «شاکی خصوصی دارد»، گفت که «اتهام امنیتی» او در حال بررسی است.
 
مادر مایکل وایت گفته مجبور شده دست به دامن وبسایت‌های جمع‌آوری کمک مالی شود چرا که هیچ پولی ندارد. او گفته ما نیز مانند بیشتر خانواده‌های نظامی، برایمان بسیار سخت است که از کسی درخواست کمک کنیم، اما من بیوه هستم و حقوق ثابتی دارم.
 
سخنگوی خانواده وایت گفته پول‌های جمع‌آوری شده قرار است از طریق وزارت خارجه به سفارت سوییس در تهران منتقل شود تا برای گرفتن وکیل از این پول استفاده کنند.
 
او گفته بقیه این پول صرف خرید غذا و سایر اقلام برای مایک خواهد شد و با این پول او می‌تواند در صورتی که موانع او برداشته شود با جهان خارج ارتباط برقرار کند.
 
نیویورک تایمز نوشته با اینکه دولت ترامپ با موفقیت زندانیان آمریکایی در کره شمالی و مصر و اخیرا در یمن را به کشور بازگردانده هنوز هیچ پیشرفتی درباره زندانیان آمریکایی در ایران حاصل نشده است.
 
به گزارش رویداد۲۴ سیامک نمازی و باقر نمازی و همچنین شیو ونگ دانشجوی چینی-آمریکایی دانشگاه پرینستون از جمله زندانیان آمریکایی در ایران هستند. روبرت لوینسون نیز گفته می‌شود از سال ۲۰۰۷ تا کنون در ایران گم شده است.
 
قرار است روز چهارشنبه خانواده‌های این افراد در کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان آمریکا جلسه استماع داشته باشند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان