تاریخ انتشار: ۱۸:۴۷ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۷

نیرو‌های انگلیس جایگزین آمریکایی‌ها در افغانستان می‌شوند

منابع دفاعی آگاه می‌گویند نیرو‌های ویژه انگلیس نقشی کلیدی در عملیات‌های ضد تروریستی در افغانستان ایفا خواهند کرد که در چارچوب برنامه‌های نظامی تضمین شده از سوی واشنگتن و به دنبال تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور جنگ زده است.

 رویداد۲۴ در حالی که مقام‌های آمریکایی مشغول مذاکرات مستمر درباره آینده اشتراک قدرت با طالبان هستند سیاست‌گذاران در واشنگتن در عین حال نقشه راهی استراتژیک مدنظر دارند که در آن درخواست دونالد ترامپ برای خروج ۱۴ هزار نیروی آمریکایی از افغانستان مورد توجه قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش نیرو‌های بین‌المللی از سایر کشور‌ها که تعدادشان به حدود ۹۰۰۰ تن می‌رسد از افغانستان خارج خواهند شد که این رویداد در یک بازه زمانی تقریباً سه ساله انجام می‌شود. با این حال قرار است نیروی هوایی آمریکا از نیرو‌های افغان و واحد‌های کوچک‌تر نیرو‌های تحت رهبری آمریکا در عملیات‌های ضد تروریستی علیه داعش و القاعده حمایت داشته باشد.

روزنامه ایندپینت می‌نویسد: نیرو‌های ویژه ارتش انگلیس در این عملیات حضور فعال خواهند داشت. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ نیروی انگلیسی در افغانستان مستقر هستند و گزارش‌ها حاکی است که نیرو‌های ویژه انگلیسی در مرکز به شرق افغانستان فعالیت دارند.

منابع نظامی آگاه در واشنگتن و لندن گفته‌اند انتظار می‌رود نیرو‌های ویژه انگلیس پس از خروج آمریکا از افغانستان خلاء به وجود آمده در عملیات‌های ضد تروریستی را پر کنند.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان