تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

چرا آلمان حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار نداد؟

اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را در سال ۲۰۱۳ در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده بود. آلمان اما از اقدام سر باز زده است.
 
چرا آلمان حاضر نیست حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد؟
 
رویداد۲۴ معاون وزیر خارجه آلمان اعلام کرده، دولت قرار نیست گروهی که یکی از عناصر اجتماعی مهم و یکی از اعضای کلیدی سیاست پیچیده لبنان است را مانند بریتانیا در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد. این معاون وزیر، همان کسی است که در جشن ۲۲ بهمن در سفارت ایران در برلین حاضر شده بود. این در حالی است که به گفته این مقام آلمان تحت فشار آمریکا برای اقدامی سخت علیه گروه مورد حمایت ایران در لبنان است.
 
«نیلز آنن» معاون وزیر خارجه آلمان در گفتگو با مجلسه اشپیگل گفته جنبش مورد حمایت ایران در لبنان یکی از فاکتور‌های مهم در جامعه این کشور و سیاست پیچیده لبنان است.
 
او با اشاره به اقدام بریتاتیا در قرار دادن نام حزب الله لبنان در فهرست گروه‌های تروریستی گفته حرکت بریتانیا یک تصمیم ملی بوده و تاثیر مستقیم بر مواضع دولت آلمان یا اتحادیه اروپا ندارد.
 
اتحادیه اروپا شاخه نظامی حزب الله را در سال ۲۰۱۳ در فهرست گروه‌های تروریستی خود قرار داده بود. حزب الله لبنان در پارلمان این کشور حضور دارد و سه وزیر از ۳۰ وزیر کابینه لبنان را به خود اختصاص داده است.
 
«آنن» که بعد از سفر خود به لبنان با اشپیگل مصاحبه کرده، انتقاد آمریکا درباره سیاست‌های آلمان در قبال نفوذ ایران در منطقه را رد کرده و گفته سیاست خارجی برلین همچنان بر یافتن راه حل در موضوعات پیچیده تمرکز دارد.
 
دولت آلمان و اتحادیه اروپا به دنبال حفظ توافق هسته‌ای با ایران و ایجاد ساز و کاری ویژه برای ادامه تجارت با ایرانند.
 
سازمان ملل متحد در ماه گذشتۀ میلادی وضعیت لبنان را به دلیل فشار بر پناهجویان سوری بسیار بحرانی توصیف کرده بود. جنگ‌های طولانی داخلی در سوریه سبب شده که روزانه شمار زیادی از شهروندان این کشور وطن خود را ترک کرده و در جستجوی امنیت، غذا و امکان تعلیم برای فرزندانشان داخل خاک لبنان شوند. برخی از کشور‌های اروپایی اعلام کرده‌اند که تعداد مشخصی از پناهجویان را در خاک خود می‌پذیرند.
 
دولت آنگلا مرکل تحت فشار زیادی برای یافتن راه حلی برای معضل پناهجویان سوری در آلمان است. آلمان میزبان تعداد زیادی از مهاجران سوری بوده و دولت این کشور از هر فرصتی برای انتقاد از اعضای اتحادیه اروپا و متهم کردن آن‌ها به کم‌کاری در قبال این بحران استفاده می‌کند.
 
دولت آلمان ۳۸۰ میلیون یورو به لبنان کمک مالی کرده تا بتوانند از پناهجویان سوری نگهداری کنند.
 
در کنار دغدغه‌های دولت آلمان درباره پناهندگان سوری در لبنان، موضوع حمایت ایران از حزب الله و روابط ایران و آلمان نیز اخیرا به موضوعی برای انتقاد آمریکایی‌ها تبدیل شده است.
 
«مایکل رابین» مقام سابق پنتاگون در سرمقاله‌ای که در واشنگتن اگزمینر منتشر شده با عصبانیت به تبریک آلمان به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تاخته است.
 
«آنن» معاون وزیر خارجه آلمان در ضیافت سفارت ایران در برلین به مناسبت ۲۲ بهمن حاضر شده و این مساله خشم آمریکایی‌ها را به دنبال داشته است.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان