تاریخ انتشار: ۰۵:۱۶ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷

چند میلیون معلول در کشور وجود دارد؟

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند تامین بودجه است، گفت: یک میلیون و ٥٠٠ هزار معلول در کشور داریم که ۸۰۰ هزار نفر از آن‌ها دارای معلولیت شدید هستند.

 رویداد۲۴  دکتر"وحید قبادی دانا" در نشست مقدماتی جلسه شورای عالی رفاه و تامین اجتماعی که در وزارت رفاه برگزار شد، با اشاره به دستورکار دوم نشست مقدماتی شورای عالی رفاه پیرامون قانون جامع حمایت از معلولان و برگزاری جلساتی در زمینه مناسب‌سازی و هماهنگی گفت: در زمینه دستگاه‌های مسئول ۳۲ موضوع احصا شده است.

وی با اشاره به تشکیل شبکه ملی مردم نهاد معلولان و انتخاب نماینده انجمن‌های صنفی و تدوین شش آیین‌نامه در این باره گفت: در زمینه اعتبارات نیز ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تعیین شد که در ۳۴ عنوان فعالیت تقسیم بندی شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: حسن این قانون ضمانت اجرایی خوبی است که برای متخلفین از قانون دارد. اطلاع رسانی وجود این قانون و تسری آن در کشور نیز مهم است که صداوسیما و سازمان تبلیعات کمک می‌کنند.

دکتر قبادی دانا در پایان با بیان اینکه اجرای قانون جامع حمایت از معلولان نیازمند تامین بودجه است، تاکید کرد: یک و میلیون و ٥٠٠ هزار معلول در کشور داریم که ٨٠٠ هزار نفر از آن‌ها دارای معلولیت شدید هستند و از این تعداد که از این تعداد ۲۵ هزار نفر حق پرستاری و ۴۰ درصد حقوق می‌گیرند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان