تاریخ انتشار: ۱۰:۲۵ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
سازمان سنجش آموزش کشور:

پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها از امروز آغاز می‌شود

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، فرایند پذیرش بدون آزمون دانشجو برای تحصیل در مهرماه ۹۸ از امروز در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور، آغاز می‌شود.
پذیرش بدون آزمون دانشگاه‌ها از امروز آغاز می‌شود
رویداد۲۴ ثبت نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها بر اساس سابقه تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) است، از امروز ۲۰ اسفندماه به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org آغاز می‌شود و در روز چهارشنبه ۶ شهریورماه سال ۹۸ پایان می‌یابد.

دفترچه راهنمای ثبت نام و جدول کد رشته محل‌های مربوط به پذیرش رشته‌های مذکور از ۱۷ بهمن ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفته است.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور اظهار کرد: تمام داوطلبان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط به سوابق تحصیلی در دانشگاه‌ها به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و نسبت به ثبت نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کد رشته محل) به روش اینترنتی اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: فهرست کد رشته محل‌های تحصیلی مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش در آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی یا معدل کتبی دیپلم صورت می‌گیرد، متعاقباً از سوی سایت سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی از دانشگاه‌ها بعد از انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام، ظرفیت‌های جدید یا اصلاحاتی به این سازمان اعلام کرده اند، داوطلبان اطلاعیه‌های این سازمان را مطالعه کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: داوطلبانی که در آزمون سراسری ۹۸ ثبت نام کرده اند، امکان ثبت نام در دوره‌های بدون آزمون را دارند.

ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور پیش از این ظرفیت پذیرش دانشجو در مهرماه ۹۸ را ۵۵۰ هزار نفر اعلام کرد.
بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، این شیوه پذیرش برای نخستین بار و برای مهرماه ۹۸ انجام می‌شود.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان