تاریخ انتشار: ۱۰:۰۹ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
رییس جدید دستگاه قضا:

هیچکس حق دور زدن قانون را ندارد/ قوه قضائیه کنار دولت و مجلس می‌ایستد

رییس جدید قوه قضاییه با اشاره به ضرورت اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را نداشته باشد.

رویداد۲۴حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در مراسم معارفه‌اش به عنوان رئیس قوه قضائیه ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) و تشکر از همه حاضرین گفت: باید ابتدا شاکر نعمت‌های خدا باشم در توفیقاتی که عنایت کرد و زمینه‌ای که فراهم کرد تا بتوانم خدمتگزار باشم بویژه خدمتگزاری‌ام در آستان قدس رضوی و امیدوارم اعتماد مقام معظم رهبری در مسئولیت قوه موجب شرمندگی بنده به خدمت ایشان و مردم نشود و صمیمانه از حسن اعتماد ایشان تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به ضرورت اجرای عدالت گفت: اجرای عدالت باید به گونه‌ای باشد که هیچکس در هیچ جایگاهی حق دور زدن قانون را نداشته باشد.

مهمترین بخش های اظهارات رئیس قوه قضائیه به شرح زیر است:

امیدوارم اعتماد مقام معظم رهبری موجب شرمندگی بنده خدمت ایشان، قضات محترم، مردم شریف و نیروهای حزب اللهی نشود

در فاصله سه ساله‌ام از قوه قضاییه هم در دوره خدمت در آستان قدس و هم در انتخابات، فرصتی داشتم که بیش از گذشته با مشکلات زندگی مردم آشنا شوم.

تمام تلاشم آن است که از ظرفیت فعلی قوه قضاییه در جهت کاهش آلام مردم و احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت بهره بگیرم.

حکم مقام معظم رهبری را منشور هشت ماده‌ای در این دوره می‌دانم.

مردم در اجرای عدالت نگرانند و خواست مردم آن است که در سطوح مختلف اجرای عدالت را بیش از گذشته ببینند و اساس تحول قضایی در این دوره بر بستر گام دوم انقلاب، همین موضوع است و نیازمند همکاری همه قوا هستیم.

اگر بخواهیم بر یک اصل تفاهم کنیم این است که نزدیک‌ترین محور به اجرای عدالت، اجرای قانون است و هیچکس حق دور زدن قانون را ندارد.

امروز همچنان مساله اطاله دادرسی و ورودی پرونده ‌ها زیبنده نظام قضایی و نظام اسلامی ما نیست. در این رابطه پیشگیری را هر سه قوه بر عهده دارند. هیچ دستگاهی را در کشور نمی‌شناسم مگر اینکه وظیفه پیشگیری از جرم را دارد. تمامی اقدامات باید با نگاه پیشگیرانه باشد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۰
0
0
اقای رئیییییییییسی روند رسیییییییییییییییییییییدگی به پرونده ها خیلی کنده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان