تاریخ انتشار: ۲۰:۲۸ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷

برگزیدگان جام‌جم در سال ۹۷/ توضیحات معاون سیما درباره دستکاری آرای مردمی

آیین پنجمین دوره جشنواره جام‌جم پس از ۴۵ روز داوری امشب برگزیدگان خود را معرفی کرد.

برگزیدگان جام‌جم در سال ۹۷/ توضیحات معاون سیما درباره دستکاری آرای مردمی

رویداد۲۴ مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره جام جم امشب ( 21 اسفندماه) با حضور هنرمندان، پیشکسوتان و مسئولین سازمان صداوسیما در سالن مرکز همایش‌ها برگزار شد. محمد جعفر خسروی اجرای این برنامه را انجام داد و  از منتخبان برگزیده رسانه ملی که در کمیسیون‌های ده‌گانه نمایشی، مسابقات، مستند، پویانمایی، برنامه‌های ترکیبی، دوبله و آماده‌سازی، انتخاب مردمی، چهل‌سالگی، آگهی‌ها و فضای مجازی داوری و انتخاب شدند تقدیر به عمل آمد.

مسعود احمدی افزادی دبیر پنجمین جشنواره جام جم به عنوان اولین سخنران در پشت تریبون حاضر شد و گفت: در شامگاه سه شنبه بیست و یکم اسفند و در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی  در مرکز همایش های صداوسیما گردهم آمده ایم تا از برگزیدگانی که توسط داوران در 165 روز کاری انتخاب شده اند، تقدیر کنیم.  بهترین برنامه سازان، سریال سازان، هنرمندان، مجریان، انیمیشن سازان، برترین های فضای مجازی و انتخاب مردمی که قطعا استحقاق این برگزیده شدن را دارند. هدف ما از برگزاری این جشنواره شکوفایی نادیده ها و تجلیل از بهترین ها و برترین های تلویزیون است. اینجا جمع شده ایم که بگوییم برنامه می سازیم و کار نمایشی انجام می دهیم خیلی بهتر از بمباران ها و هیاهوی خارجی ها!

سیدمرتضی میرباقری معاون سیما تصریح کرد: جشنواره جام جم به دلیل چهار ویژگی بزرگترین رویداد رسانه ای، علمی و فرهنگی کشور است. هیچ جشنواره ای از نظر کمیت آثار، میزان مخاطب و آثاری که در مسابقه شرکت می کنند قابل مقایسه با جشنواره جام جم نیست. ما در شبکه های تلویزیون 1460 برنامه روی آنتن می برد. برنامه در تمامی ساختار؛ حدود 1200 ساعت تولیدی سریال پخش می شود و ده ها مسابقه و ده ها انیمیشن و صدها برنامه مستند و گفتگومحور روی آنتن می رود. این برنامه ها توسط هزاران نفر انجام می شود که یک بخشی امشب حضور دارند. مخاطب هیچ جشنواره ای تمام ملت ایران نیست؛ برای کودکان، میانسالان، نوجوانان و همه اقشار برنامه دارد و هیچ قلمرویی آنقدر وسیع نیست.

وی افزود: متنوع ترین سنجه ها در این جشنواره ها داریم؛ در طول سال بیش از یکصد نظرسنجی در کل کشور انجام می دهد تا نظر مردم را در رابطه با اتفاقات مختلف آنتن جویا شود.ما برای سنجش 140 هزار ساعت برنامه ای که پخش می کنیم این نظرسنجی ها را در دستور کار داریم. کمیسیون های مختلف هم برای جشنواره جام جم یک سنجش حرفه ای دیگر انجام می دهند. این 140 هزار برنامه نیازمند این سنجه های دقیق و سختگیرانه است تا وضعیت خودمان را بدانیم. در امسال یک سنجه سومی هم داشتیم فارغ از نظرسنجی های مرسوم، کارشناسان حرفه ای در کمیسیون به صورت تخصصی ارزیابی کردند این سنجه همان انتخاب مردمی بود. در نظرسنجی ما سراغ مردم می رویم ولی در این سنجه سوم برنامه عرضه می شود و مخاطب نظر می دهد. ما در این سنجه سوم از برنامه سازان و هنرمندان خواستیم یک بار در یک بازه زمانی 40 روزه در منظر مردم قرار دادیم تا مردم اظهارنظر کنند. مردم امتیاز خودشان را به آثار تلویزیونی دادند؛ تنها این اتفاق در جشنواره جام جم افتاد.

میرباقری با اشاره به یک سو تفاهم ایجاد شده، گفت: ما 140 عنوان اثر را در مقابل مردم قرار دادیم 24 میلیون از طریق اپلیکیشن و 20 میلیون پیامکی رای دادند و از بین این آثار یک برنامه چنین اختلالی ایجاد کرد. ما مکانیزمی طراحی کردیم مخاطب متوجه رای خود بشود سریعا رسانه ملی در جریان اختلال ورود کرد و مراقبت لازم انجام شد و آرای مشکوک را نیز حذف کردیم. نیروهای امنیتی ورود کردند و نام آن خاطی هم با پیگیری های صداوسیما معرفی خواهد شد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان