تاریخ انتشار: ۱۴:۱۳ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
در گفت وگو با رویداد۲۴؛

واکنش ستاد کل نیروهای مسلح به شایعه ممنوعیت ورود مشمولان مقیم خارج از کشور

اخیرا شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که از لغو مجوز ورود مشمولان مقیم خارج از کشور که کمتر از سه سال غیبت داشته باشند خبر میدهد. رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح به این شایعات واکنش نشان داده است.
واکنش ستاد کل نیروهای مسلح  به شایعه ممنوعیت ورود مشمولان سربازی مقیم خارج از کشور
رویداد۲۴  اخیرا شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شده که از لغو مجوز ورود مشمولان مقیم خارج از کشور که «کمتر از سه سال غیبت» داشته باشند، خبر میدهد.
 
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیرو‌های مسلح به این شایعات واکنش نشان داده و آن را تکذیب کرد.

سردار موسی کمالی در گفت وگو با رویداد۲۴ در خصوص شایعات مطرح شده درباره لغو مجوز مشمولان خدمت وظیفه عمومی برای ورود به کشور گفت: ایرانیان مقیم خارج از کشور دو دسته اند؛ یکی کسانی که غیبت ندارند و به صورت دانشجو یا همراه والدین مامور خود در خارج از کشور حضور دارند. این‌ها می‌توانند تردد کنند و مشکلی ندارند.
 
او افزود: گروه دوم کسانی هستند که قانونی یا غیر قانونی از کشور خارج شده‌اند و آنجا مانده و مقیم هستند؛ این دسته که غایب محسوب می‌شوند باید حداقل «سه سال اقامت در خارج» داشته باشند تا بتوانند به کشور تردد کنند.
 
کمالی تاکید کرد: دسته دوم ایرانیان مقیم خارج، اگر سه سال اقامت داشته باشند، می‌توانند سالی دو بار و در مجموع سه ماه به کشور تردد کنند.

او گفت: شرط آن این است که به سفارت و نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور رجوع کنند؛ مهرهایی طراحی شده به نام مهر ورود و خروج که باید گذرنامه آن‌ها مهر شود تا بتوانند از این طریق ورود و خروج داشته باشند.

کمالی تاکید کرد: در نتیجه این سه سال، مربوط به اقامت است، نه غیبت؛ مهلت این مقررات نیز تا ۱۴۰۰ است و فعلا اعتبار دارد.
 
 
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان