تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷

هدیه مدیر ایرانی به رقبای آسیای استقلال و پرسپولیس!

نکته مشترک بازی‌های سرخابی‌های ایران در مقابل رقبای دیشب خود، گل خوردن در دقایق پایانی مسابقه و از دست دادن یک نتیجه خوب در لحظات پایانی بود.

هدیه مدیر ایرانی به رقبای آسیای استقلال و پرسپولیس!

رویداد۲۴ تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس شب گذشته در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا و از هفته دوم این بازیها، نتایج خوبی نگرفتند و استقلال مقابل العین امارات در ورزشگاه آزادی به تساوی یک - یک دست یافت و پرسپولیس در دوحه مقابل السد قطر با یک گل شکست خورد. اما نکته مشترک بازی‌های سرخابی‌های ایران در مقابل رقبای دیشب خود، گل خوردن در دقایق پایانی مسابقه و از دست دادن یک نتیجه خوب در لحظات پایانی بود.

پرسپولیس در حالی با گل ثانیه‌های پایانی (هر چند آفساید بود) مقابل السد شکست خورد که مستحق شکست نبود و به وضوح خالی شدن بدن آن‌ها در دقایق پایانی بازی قابل مشاهده بود. پرسپولیس در حالی یک بازی بسیار سخت و پر فشار را مقابل السد که یکی از پر مهره‌ترین تیم‌های آسیا است بازی کرد که چهار روز قبل از این مسابقه، در قائمشهر یک مسابقه سخت دیگر مقابل تیم نساجی زیر باران و در چمن مصنوعی برگزار کرد.

این در حالی است که تیم السد با آن همه مهره و ستاره از بازی قبلشان با الاهلی عربستان تا بازی این هفته با پرسپولیس استراحت کرد و هیچ مسابقه‌ای برگزار نکرد. خالی شدن بدن پرسپولیسی‌ها به دلیل برگزاری سه مسابقه در یک هفته در دقایق پایانی و در مواقعی که علی علیپور و بشار رسن به سمت دروازه السد فرار کردند و می‌رفتند تا با دروازه‌بان این تیم تک به تک شوند، قابل مشاهده بود. هر ۲ بازیکن پرسپولیس در حالی استارت زدند که چند متر از آخرین مدافع السد جلو‌تر بودند، اما خستگی عضلات آن‌ها باعث شد تا مدافعان السد به آن‌ها برسند و در آخر هم نتوانستند ضربه خوبی روانه دروازه السد کنند.

هافبک‌های پرسپولیس در دقایق پایانی بازی کاملا توپ و میدان را به هافبک‌های السد واگذار کرده بودند و یک خطا در میانه‌های زمین خودی در ثانیه‌های پایانی به همین دلیل به بازیکنان السد تقدیم کردند و روی همین ضربه خطا، دروازه شان باز شد.
در طرف مقابل تیم استقلال نیز بازی بسیار خوبی را مقابل العین امارات به نمایش گذاشت و فرصت‌های زیادی را روی دروازه این تیم خلق کرد. استقلال در بازی دیشب کاملا شایسته پیروزی بود، اما به دلیل تمرکز نداشتن ناشی از خستگی همه موقعیت‌های خود را به جز یکی از دست دادند. مهاجمان استقلال بار‌ها با دروازه‌بان العین تک به تک شدند، اما هر بار در لحظه آخر مدافع حریف به آن‌ها رسید و نتوانستند از موقعیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

شاگردان وینفرد شفر نیز روز جمعه یک بازی در لیگ برتر مقابل نفت مسجد سلیمان داشتند در حالی که العین از بازی قبل مقابل الهلال که هفته پیش برگزار شد تا مسابقه دیشب استراحت کرده بودند و همین استراحت بیشتر باعث شد تا در دقیقه ۸۵ از موقعیت خود استفاده کنند و دروازه رحمتی را باز کنند. آبی پوشان نیز از دقیقه ۷۰ به بعد مانند پرسپولیس کاملا مقابل حریف خود، از لحاظ بدنی کم آوردند و به دفاع روی آوردند.

برنامه ریزی فشرده سازمان لیگ فوتبال ایران و تقویم فشرده آن باعث شد تا السد سه امتیاز از پرسپولیس و العین یک امتیاز از استقلال بگیرد. این همه اصرار سعید فتاحی و سازمان لیگ برای زود تمام کردن لیگ برتر در سالی که در پایان فصل مانند سال گذشته جام جهانی نداریم عجیب است. فدراسیون فوتبال هلند برای اینکه آژاکس بتواند رئال مادرید را شکست دهد بازی این تیم را در لیگ هلند پیش از دیدار با کهکشانی‌ها لغو کرد، اما انگار تنها چیزی که برای سازمان لیگ ایران اهمیت ندارد، نتیجه نمایندگان ایران در مسابقات بین المللی است و زود تمام شدن لیگ برتر برای آن‌ها اهمیت بیشتر دارد.

اگر لیگ برتر ۲ هفته دیرتر تمام شود، بعید است اتفاق خاصی بیافتد، اما با این فشردگی تقویم بازیهای، پرسپولیس و استقلال که گروهی به مراتب دشوار‌تر از ذوب آهن دیگر نماینده کشورمان هستند، در آسیا به مشکل می‌خورند و اگر نتوانند از گروه خود صعود کنند و در لیگ برتر نیز نبرد بر سر قهرمانی را به سپاهان، تراکتور و یا پدیده شهر خودرو واگذار کنند، نباید تعجب کرد.

نظرات شما
پیشخوان