تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵

رییس‌جمهور در دیدار با آیت‌الله وحیدخراسانی چه گفت؟

رویداد۲۴-حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز جمعه با حضور در بیت حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی در قم، با بیان این‌که «دیدار با علما و مراجع عظام تقلید همواره ره‌آورد و توشه خوبی برای دولتمردان در ادامه مسیر خدمت به مردم داشته است»، افزود: با تلاش دولت، امروز فضا و فرصت خوبی برای فعالیت اقتصادی و تعامل با کشورهای خارجی فراهم شده و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری گسترده‌ای نیز در استان‌های کشور برای توسعه تولید و اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دولت در حوزه های مختلف، ادامه داد: دولت در سال ٩٤ باوجود شرایط نامناسب اقتصاد جهانی و کاهش شدید قیمت نفت توانست بدون استقراض کشور را اداره کند.

وی با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه آموزش، فرهنگ و دانشگاه‌ها گفت: پاسداری از فرهنگ، اخلاق و اعتقادات مردم و بویژه نوجوانان و جوانان، از موضوعات مهم برای دولت به شمار می‌رود.

رییس‌جمهور با اشاره به ضرورت ادامه تلاش در راستای جلوگیری از ترویج تفکر ایران هراسی در دنیا، خاطرنشان کرد: امروز دنیا می داند که ایران اهل منطق و تعامل سازنده است و در مبارزه با گروه‌های تکفیری و تروریستی پیشگام است.

وی با بیان این‌که «امروز ایران در منطقه پر آشوب خاورمیانه در بهترین شرایط ثبات و امنیت قرار دارد و برگزاری پرشور و همراه با آرامش انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری موجب امیدواری بیشتر مردم شده است، بر ادامه تلاش و کمک به تقویت ثبات و امنیت مردم منطقه تاکید کرد.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی نیز در این دیدار، ضمن آرزوی توفیق برای دولت در مسیر خدمت بیشتر به مردم و حل مسایل کشور، گفت: باید در انجام تمام امور به دستورات قرآن عمل کنیم، و شما و دولت نیز با توکل بخداوند متعال و توسل به سیره اهل بیت (ع) بر همه مشکلات فائق خواهید شد.

این مرجع عالیقدر جهان تشیع، همچنین با تبریک میلاد مسعود حضرت صاحب الزمان (عج)، اظهار داشت: در مسایل داخلی باید مسوولیت‌ها را بر اساس امانت و تخصص واگذار کرد و در ارتباط با کشورهای جهان نیز با زبان نرم و خوش سخن بگوییم و بتوانیم تعاملی سازنده با آن‌ها داشته باشیم.

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی همچنین بر ضرورت تلاش بیشتر مسوولان کشور برای رفع مشکلات اشتغال و ازدواج جوانان تاکید کردند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان