تاریخ انتشار: ۱۹:۳۲ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷

ادامه اعتراضات علیه بوتفلیقه با وجود کناره گیری او از انتخابات

مخالفان الجزایری برای چهارمین جمعه متوالی با برگزاری تظاهرات علیه عبدالعزیز بوتفلیقه رییس جمهوری این کشور ضمن تاکید بر مخالفت با تصمیمات اخیر وی، خواستاری کنار رفتن نظام حاکم الجزایر شدند.
 رویداد۲۴  خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز (جمعه) گزارش داد که صد‌ها نفر از معترضان الجزایری امروز نیز برای چهارمین هفته متوالی با برگزاری تجمع در میدان البرید المرکزی واقع در مرکز الجزیره پایتخت این کشور و سایر استان ها، علیه بوتفلیقه تظاهرات کردند.

مردم الجزایر با سر دادن شعار‌هایی علیه بوتفلیقه با تصمیمات اخیر وی مخالفت کردند و آن را مقدمه تمدید چهارمین دوره ریاست جمهوری وی بدون برگزاری انتخابات عنوان کردند.

رئیس جمهوری الجزائر روز دوشنبه گذشته تحت فشار مخالفان، ضمن انصراف از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به تعویق افتاده است.

انصراف وی از نامزدی در انتخابات، خشم مخالفان را کاهش نداده است و برعکس بر آتش تظاهرات معترضان دمیده است. مخالفان، تصمیمات اخیر بوتفلیقه را نوعی فریب برای باقی ماندن در قدرت می‌دانند.

این در حالی است که کارمندان شرکت ملی نفت و گاز الجزایر (سونتراک) در دو منطقه 'حاسی مسعود' و 'حاسی الرمل' دو منطقه مهم نفتی و گازی الجزایر نیز در اعتراض به تصمیمات اخیر رئیس جمهوری کشورشان تظاهرات کردند.

مخالفان الجزایری همچنین علیه امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که چند روز پیش از تصمیمات بوتفلیقه و استمرار نظام وی حمایت کرده بود، شعار‌هایی سر دادند.

فعالان شبکه‌های مجازی با انتشار ویدئو‌هایی در فیس بوک نوشتند که مناطق 'القبائل' در استان بجایه و 'مشداله' در استان البویره در شرق پایتخت نیز شاهد اعتراضات گسترده مردمی علیه بوتفلیقه بود.

الجزایر از سوم اسفندماه صحنه تظاهرات در مخالفت با تصمیم بوتفلیقه برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری است که قرار است ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) آینده در این کشور برگزار شود.

هزاران نفر از مردم الجزایر طی روز‌های اخیر در اعتراض به نامزدی دوباره بوتفلیقه به خیابان‌ها آمدند و خواستار کنار رفتن او از عرصه قدرت شدند.

بوتفلیقه هشتاد و یک ساله در سال ۲۰۱۳ دچار سکته مغزی شد و از آن زمان به ندرت در مجامع عمومی حاضر می‌شود.

وی که برای درمان و انجام آزمایش‌های پزشکی به سوییس رفته بود، چند روز پیش به کشورش بازگشت.

بوتفلیقه رئیس جمهوری کنونی الجزایر از سال ۱۹۹۹ تاکنون به مدت چهار دوره متوالی قدرت را در این کشور در دست داشته است و اکنون نیز برخی احزاب و شخصیت‌های الجزایری خواستار نامزدی او برای این انتخابات هستند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان