تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
بنیانگذار واتس‌اپ:

اکانت‌های فیسبوک خود را پاک کنید

«بریان اکتون» یکی از دو بنیانگذار شبکه اجتماعی واتس‌اپ WhatsApp در جریان سخنرانی خود سر یکی از کلاسهای دانشگاه استنفورد مجددا از دانشجویان حاضر خواست اکانت های فیسبوک خود را پاک کنند.

اکانت‌های فیسبوک خود را پاک کنید

رویداد۲۴ این دومین بار است که اکتون در سخنرانیهای خود از حاضران می خواهد تا با پاک کردن اکانت های فیسبوک خود به حضور در این شبکه اجتماعی بزرگ پایان دهند. این در حالی است که بریان اکتون در سال 2014 به همراه «یان کوم» دیگر بنیانگذار واتس‌اپ WhatsApp، این شبکه اجتماعی را به قیمت 19 میلیارد دلار به فیسبوک فروختند.

اکتون در جریان این سخنرانی همچنان از تصمیم خود برای فروش واتس‌اپ به فیسبوک دفاع کرد و اشاره کرد که بعضی می پرسند که آیا هیچ راهی نبود که آن (WhatsApp) را نفروشی؟ و پاسخ این سوال «نه» است. وی اینگونه توضیح داد که ما در آن زمان 50 کارمند داشتیم و باید در درجه اول به آنها و مقدار پولی که از راه این فروش نصیبشان می شد هم فکر می کردیم. به علاوه موضوع سرمایه گذاران هم در میان بود در نتیجه حتی اگر می خواستم نمی توانستم به این پیشنهاد نه بگویم.

فروش واتس‌اپ به فیسبوک، اکتون را به یک میلیاردر بدل کرد با این حال او تا نوامبر 2017 همچنان به کار درون فیسبوک ادامه داد. تا اینکه سرانجام پس از دعوایی که به جدایی هر دو بنیانگذار واتس‌اپ از فیسبوک انجامید رسما از این شرکت جدا شد. گفته می شود که علت اصلی این دعوا و جدایی او از این شبکه اجتماعی، ورود تبلیغ به واتس‌اپ بوده است. اقدامی که اکتون و کوم هر دو با آن به واسطه استفاده از اطلاعات کاربران برای این منظور مخالف بودند.

اکتون با سخنرانی اخیر خود، دومین باری است که علیه فیسبوک و مارک زاکربرگ موضع می گیرد. او پیش از این هم در گفتگویی جنجالی با فوربس Forbes در اشاره به اختلاف نظرش با فیسبوک گفته بود که من در حقیقت حریم خصوصی کاربرانم را برای کسب منافع بیشتر فروختم و شدیدا شیوه استفاده این شبکه اجتماعی از اطلاعات کاربران را به چالش کشیده بود.

نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان