تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
نوروز ۹۸ در موسیقی، تئاتر و سینما چه می‌گذرد؟

از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده

علاقمندان به موسیقی، تئاتر و سینما، دست بجنبانید که نوروز ۹۸ برایتان حسابی شلوغ و پرکار خواهد بود و برای رسیدن به تمامی برنامه‌های هنری وقت کم می‌آورید.
از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده
رویداد۲۴ تعطیلات نوروز و روز‌های آغازین سال نوی شمسی، فرصت بسیاری خوبی است تا کمی از فضای روزمرگی سال گذشته فاصله گرفته و دمی را برای خود بگذرانیم و حالمان را خوب کنیم. بازار برنامه‌های هنری هم در این ایام حسابی داغ است و هنرمندان با دستی پر به استقبال طرفداران و مخاطبانشان رفته و ساعات خوشی را با آن‌ها سپری می‌کنند.

از کنسرت و اجرای زنده خوانندگان گرفته تا تئاتر و جادوی سینما، همگی در انتظار حضور علاقمندانی هستند که می‌خواهند نوروز متفاوت و شادی را برای خود سپری کنند. پس اگر از کسانی هستید که در طول سال مدام مشغول کار هستید و وقت سر خاراندن هم ندارید، مطمئن باشید که عید نوروز بهترین فرصت برای شماست تا کمی برای خود وقت بگذارید و به فعالیت‌های هنری که دوست دارید بپردازید.

با این حال ممکن است که از برنامه‌هایی که قرار است در تعطیلات آغازین سال برگزار شوند، خبر چندانی نداشته باشید، اما هیچ نگران نباشید ما در کنارتان هستیم و هر آنچه که برای به یادماندنی شدن نوروز ۹۸ نیاز دارید را در اختیارتان قرار می‌دهیم، پس دقایقی را تحمل کرده و این گزارش را تا انتها بخوانید تا از کم و کیف برنامه‌های هنری این چند روز کاملا مطلع شوید.

خوانندگانی که نوروز ۹۸ را برای طرفداران خاطره‌انگیز می‌کنند

بازار برگزاری کنسرت‌ها در این ایام حسابی داغ است و خوانندگان از مدت‌ها قبل در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت‌های نوروزی خود بودند تا شب‌های خوبی را برای طرفدارانشان بسازند و نوروز امسال را خاطره انگیز کنند.

در این میان مسلما خوانندگان پاپ گوی سبقت را از همکاران خود در سایر سبک‌ها ربوده و با دستی پر به استقبال مخاطبانشان می‌روند، علیرضا طلیسچی خواننده جوان که این روز‌ها حسابی طرفدار پیدا کرده است، امروز ۲۸ اسفند در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برای اولین بار روی صحنه حضور پیدا می‌کند و به اجرای قطعات جدید و پرطرفدارش برای علاقه‌مندان می‌پردازد، اما حضور نوروزی او به این تک اجرا خلاصه نمی‌شود و او به این زودی‌ها قصد دوری از مخاطبانش را دارد. این خواننده چند روز بعد و در هفتم فروردین این بار در برج میلاد به اجرا می‌پردازد و یک روز بعد در هشتم فروردین در منطقه آزاد چابهار روی صحنه رفته و بدین ترتیب به اجرا‌های نوروزی خود پایان می‌دهد.

دیگر خواننده جوانی که بنا دارد تا در تعطیلات نوروز یک شب هیجان‌انگیز را برای طرفداران خود رقم بزند، محسن ابراهیم‌زاده خواننده مشهور این روز‌های موسیقی ایران است که با آهنگ «دونه دونه» خیلی زود توانست مخاطبان زیادی را کسب کرده و جایی در بازار موسیقی ایران برای خود دست و پا کند. این خواننده روز چهارم فروردین ماه در برج میلاد نخستین کنسرت نوروزی خود را برگزار می‌کند، چند روز بعد و در نوزدهمین روز از این ماه باز هم در برج میلاد روی صحنه می‌رود. ابراهیم‌زاده همچنین روز ۲۸ اسفند در بندرعباس و هفت فروردین در رشت کنسرت خواهد داشت.

فریدون آسرایی خواننده باسابقه موسیقی پاپ نیز بنا دارد تک اجرایی در نوروز ۹۸ داشته باشد و با هوادارانش دیدار تازه کند، او بنا دارد در پنجم فروردین در برج میلاد روی صحنه رفته و به اجرای چند قطعه جدید خود و آهنگ‌های محبوب مخاطبانش بپردازد.
 
از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده
طرفداران مازیار فلاحی هم نگرانی و استرس نداشته باشند که خواننده محبوبشان قرار است در این ایام روی صحنه برود، پس تا فرصت دارید پس از پایان گزارش، سریع به سراغ تهیه بلیت بروید. فلاحی هم در نوروز به یک اجرا در تهران بسنده کرده و قرار است هشتم فروردین ماه سالن همایش‌های برج میلاد را با هواداران خود غرق در شادی کند.

بهنام بانی خواننده دیگری است که کنسرت خود را تمدید کرد و در روز ۹ فروردین در دو سانس ۱۸ و ۲۲ در برج میلاد به اجرا خواهد پرداخت تا نوروز ۹۸ را در یاد‌ها ماندگار کند. کنسرت شب سامان احتشامی نیز به رهبری مهدی وجدانی ۳۰ فروردین در تالار وحدت برگزار می‌شود.

با این حال به نظر می‌رسد که شهرداری تدارکی برای اجرای رایگان کنسرت توسط خوانندگان پاپی، چون حامد همایون، گروه رستاک، گروه سون و... گرفته است تا در ایام نوروز و پس از آن برای علاقه‌مندان اجرا کنند.

در سینما‌های کشور چه خبر است؟ کمدی‌هایی که به می‌تازند

کمی از فضای موسیقی و کنسرت فاصله گرفته و فراتر می‌رویم، پیش به سوی هنر هفتم و جذابیت‌های تمام نشدنی پرده نقره‌ای. سینما‌های کشور نیز در ایام نوروز با دستانی پر به استقبال مخاطبانشان می‌روند. هفت فیلم جدید به چرخه اکران اضافه شده است که از تنوع ژانری نسبتا خوبی برخوردار است و به نظر میرسد که می‌تواند هر سلیقه‌ای را راضی نگه دارد، البته بستگی به کیفیت فیلم و ساخت آن هم دارد.

«رحمان ۱۴۰۰» ساخته منوچهر هادی، «زندانی‌ها» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی، «ژن خوک» ساخته سعید سهیلی و «چهار انگشت» به کارگردانی حامد محمدی چهار گزینه پیش روی علاقه‌مندان به سینمای کمدی هستند، البته فیلم سعید سهیلی تلفیقی از کمدی و ملودرام است.

از میان این چهار فیلم، «رحمان ۱۴۰۰» که از حضور چهره‌هایی، چون مهران مدیری و رضا گلزار که محبوبیت زیادی هم دارند بهره‌مند است حسابی توانسته در جذب مخاطبان موفق عملکرده و در این چند روزی که اکران نوروزی آغاز شده است بیش‌ترین فروش را با اختلاف بسیار زیادی در اختیار داشته باشد. «چهار انگشت» هم که پس از «اکسیدان» تجربه جدیدی از زوج امیر جعفری و جواد عزتی است طبق آنچه از فروشش بر می‌آید به مذاق مخاطبان خوش آمده و پرمخاطب بوده است.

در میان، اما «زندانی‌ها» آنطور که انتظار می‌رفت عمل نکرده، اما باید دید در ادامه چه می‌کند، در این فیلم بازیگرانی، چون بهنام تشکر، هومن برق نورد، بهنوش بختیاری، هدایت هاشمی و برزو ارجمند بازی می‌کنند و داستان دانشجویی را به تصویر می‌کشند که می‌خواهد درباره تاثیر معنویات بر زندانیان تحقیق کند.
 
از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده
«ژن خوک» هم که با تاخیر اکرانش را در سینما‌ها آغاز کرد، به نظر می‌رسد فیلم متفاوتی است و می‌تواند به دل مخاطبان بنشیند، نقش متفاوت هادی حجازی‌فر، سینا مهراد و نازنین بیاتی را در این فیلم باید دید و بعد نظر داد.

«متری شیش و نیم» دومین فیلم سینمایی سعید روستایی و «غلامرضا تختی» به کارگردانی بهرام توکلی، دو فیلم اجتماعی هستند که روی پرده رفتند، فیلم روستایی همچون «ابد و یک روز» به اعتیار و مواد مخدر ارتباط دارد، اما این بار در فضای پلیسی و معمایی که مخاطب را با خود همراه می‌کند. روستایی در این فیلم بار دیگر از پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار بازی گرفته است.

«غلامرضا تختی» هم که یک بیوگرافی مستندگونه از زندگی این پهلوان با تصاویری سیاه و سفید است و برای آنان که علاقه زیادی به شخصیت‌های معروف دارند انتخاب خوب و مناسبی است تا برگی از زندگی این چهره معاصر را ورق بزنند و از چند و، چون آن آگاه شوند.

«پیشونی سفید ۳» با بازی چهره‌هایی، چون ترلان پروانه، لیلا اوتادی، پژمان بازغی، محمدرضا شریفی نیا و ... تنها نماینده ژانر کودک در اکران نوروزی است که توانسته رنگ و لعاب روی پرده را بیشتر و تنوع را حسابی زیاد کند. حال اگر تمایل دارید که از جزییات این فیلم‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس بهتر است سری بزنید به گزارش معرفی ۷ فیلمی که در نوروز ۹۸ روی پرده سینما می‌روند.

روی صحنه تماشاخانه‌های تئاتر چه می‌گذرد؟

هواداران صحنه و نمایش هیچ بد به دل خود راه ندهید و مطمئن باشید که اهالی تئاتر هوای مخاطبانشان را دارند و نمی‌گذارند که گسست و دوری بین‌شان بیفتد. پس در ایام نوروز می‌توانید با خیالی راحت به تماشای نمایش‌های جذابی که از حضور چهره‌های مطرحی هم بهره‌مند هستند بنشینید.

در تهران تماشاخانه‌های تابع اداره کل هنر‌های نمایشی اعم از مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر فعالیت خود را از روز‌های ابتدایی فروردین آغاز می‌کنند.

مجموعه تئاتر شهر در سالن اصلی خود از چهارشنبه هفتم فروردین به ادامه میزبانی از نمایش «ملاقات» به نویسندگی فردریش دورنمات با ترجمه، طراحی و کارگردانی پارسا پیروزفر می‌پردازد. این نمایش هر روز ساعت ۱۹:۳۰ روی صحنه خواهد رفت. پیروزفر، پانته‌آ پناهی‌ها و رضا بهبودی از جمله بازیگران این نمایش هستند.
 
از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده

نمایش ملاقات

تماشاخانه سنگلج هم با دو نمایش «طریقه حکومت گجرخان» به کارگردانی مجید امرایی و احسان ملکی و «وقایع اتفاقیه» به کارگردانی شهرام عبدلی از دوشنبه پنجم فروردین میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

«طریقه حکومت گجرخان» به نویسندگی مجید امرایی و با بازی زری اماد، شاهین علایی‌نژاد، فرامرز قلیچ‌خانی، میثم یوسفی، سعید عبداللهی و شهرام مسعودی هر روز ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌شود. «وقایع اتفاقیه» به نویسندگی علی موسویان و حضور مریم معصومی، سولماز غنی، نصرت میرعظیمی، علیرضا ناصحی و شهرام عبدلی نیز از همان تاریخ، هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود.

تالار هنر هم نمایش «ساعت هشت در کشتی» را از سه‌شنبه ششم فروردین روی صحنه خواهد داشت. نمایشی به نویسندگی آلریچ هاپ با ترجمه حسین فدایی‌حسین و طراحی و کارگردانی مریم کاظمی که هر روز ساعت ۲۰ اجرا می‌شود. اصغر همت، حمید گلی، علی فروتن و مهراد زمانی بازیگران این نمایش هستند که با یاد حسین محب اهری روی صحنه می‌روند.
 
از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده
نمایش سقراط

تالار وحدت، اما میزبان بازاجرای نمایش «سقراط» به کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا نعیمی است. نمایشی که برای چندمین مرتبه روی صحنه می‌رود. در این نمایش بازیگرانی، چون فرهاد آئیش، مریم سعادت، بهناز نازی، ایوب آقاخانی و... بازی می‌کنند. این نمایش ساعت ۱۸:۳۰ روی صحنه می‌رود.

تئاتر مستقل تهران نیز میزبان دو نمایش است، «هدیه جشن سالگرد» که کارگردانی آن را مجید فرهاد و نویسندگی‌اش را افشین هاشمی بر عهده دارد و مهدی کوشکی و بهناز شمشیری نیز در آن بازی می‌کنند. این نمایش هر شب ساعت ۱۷:۳۰ روی صحنه می‌رود.

همچنین «اجازه دارم جیغ بکشم» به کارگردانی علی ساسانی نژاد و نویسندگی و شعر رضا افشاری، با بازی متین ستوده، محمدرضا و علیرضا شریفی و پردیس زارع اجرا می‌شود. این نمایش که هر شب ساعت ۲۱ روی صحنه می‌رود داستانش در ناخودآگاه زنی که توسط سه مرد مورد هجمه روانی قرار گرفته است روایت می‌شود.
 
از خوانندگانی که غوغا می‌کنند تا رقابت سوپراستار‌ها روی پرده
نمایش هوراشیو

عمارت نوفل لوشاتو نیز در ایام نوروز میزبان «هوراشیو» کمدی موزیکالی است بر اساس نمایشنامه هملت نوشته شکسپیر، که مهدی پوربلاسی این اقتباس را نوشته و جواد مولانیا نیز کارگردانی آن را برعهده داشته است. در این نمایش جواد خواجوی، ندا کوهی، ایمان اصفهانی، بهادر اورعی، مهشاد بهرامی نژاد، فرزین حاجیلو و جواد مولانیا بازی می‌کنند که هر شب ساعت ۱۹:۳۰ اجرا می‌رود.

در نهایت تماشاخانه ملک نیز میزبان نمایش عروسکی «موش تا موش» به نویسندگی و کارگردانی رامین کهن است که هر شب ساعت ۱۷:۳۰ اجرا می‌شود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان