تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر

بازداشت معاون محیط زیست با گنج‌یاب

در روز‌هایی که حال محیط زیست کشورمان خوب به نظر نمی‌رسد و اتخاذ تصمیماتی مانند فروش گسترده مجوز شکار موجب شده تا عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از نظر بسیاری زیر سوال باشد، اخبار رسیده دورنمای تاریک تری برای محیط زیست کشورمان ترسیم می‌کند.
بازداشت یکی از معاونان محیط زیست
رویداد۲۴ در روز‌هایی که حال محیط زیست کشورمان خوب به نظر نمی‌رسد و اتخاذ تصمیماتی مانند فروش گسترده مجوز شکار موجب شده تا عملکرد سازمان حفاظت محیط زیست از نظر بسیاری زیر سوال باشد، اخبار رسیده دورنمای تاریک تری برای محیط زیست کشورمان ترسیم می‌کند.

از جمله این اخبار، خبری است که حکایت از دستگیری یکی از معاونان محیط زیست استان قم دارد. اتفاقی که نه در این استان، که در پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان رقم خورده و حکایت از بازداشت این مقام مسئول به همراه عده‌ای دیگر، حین گنج یابی دارد!

رویدادی عجیب که یک منبع آگاه در تشریح آن می‌گوید: یکی از معاونان محیط زیست قم همراه با گروهی از افراد و دستگاه فلزیاب، در حالی در پناهگاه حیات وحش موته بازداشت شده‌اند که این فرد برای اقدامش با یکی از از مدیران ارشد اداره کل محیط زیست استان اصفهان هماهنگی انجام داده بود!

اظهار نظری که بر اساس آن می‌توان دریافت چگونه این گروه گنج یابی به هیچ مشکلی پا به پناهگاه حیات وحش موته گذارده‌اند، با این ملاحظه که ظاهرا یک مساله مهم را فراموش کرده‌اند؛ اینکه هماهنگی با مدیری صورت گرفته بود که به تازگی از سمتش برکنار شده است و احتمالا به همین دلیل، کار گروه گنج یاب به مشکل خورده و به دستگیری ایشان منجر شده است.

موضوعی که می‌توان از منظری دیگر نیز به آن نگاه کرد؛ اینکه دلیل برکناری مدیر محیط زیست استان اصفهان، کثرت انجام اموری از این دست بوده و موجب شده همه اتفاقات رقم خورده به واسطه هماهنگی با وی دچار مشکل شود و همکار وی در استان قم و گروه گنج یاب همراهش، به دام افتاده و بازداشت شوند!

رویدادی به شدت قابل تامل و البته تاسف برانگیز که در حد کلیات مورد تایید مسئولان نیز قرار گرفته است. این را می‌شود از سخنان قادریان، مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان دریافت که با تایید خبر بازداشت یک گروه گنج‌یاب در پناهگاه حیات وحش موته می‌گوید: پرونده این تخلف در دادگاه میمیه در حال پیگیری است.

نکته جالب توجه در این میان، گذر زمان است که موجب شده متخلفان این پروند با قید وثیقه آزاد شوند و آقای معاون محیط زیست نیز به محل کار خود باز گردد، بی آنکه نقش آفرینی وی در چنین پرونده‌ای موجب شده باشد تصمیمی جدی در خصوص وی گرفته شود؛ تصمیمی از جنس برکناری یا رویدادی مشابه که ظاهرا در سپهر کاری مدیران ارشد سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان در خصوص تخلفات همکارانشان جایی ندارد!
منبع: تابناک
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
1
اول فامیلیش ک داره یا ش یا م
؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان