تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۷
پیش بینی ارزی؛

نظر یک نماینده مجلس درباره کاهش قیمت ارز در بازار

یک نماینده مجلس شورای اسلامی نظرش درباره کاهش قیمت ارز در بازار طی ماه‌های آینده را اعلام کرد.

رویداد۲۴ سیدمهدی فرشادان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار ارز، گفت: نرخ ارز در بازار طی روز‌های اخیر با نوساناتی همراه بوده، اما روند کاهشی خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه قیمت ارز در بازار روند نزولی خواهد داشت، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بازار و نیز اقدامات بانک مرکزی برای تعدیل قیمت در بازار ارز، قیمت انواع ارز در بازار طی ماه‌های آینده کاهش خواهد یافت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه تمرکز صادرات و مبادلات تجاری کشور از دلار به‌سمت ارز‌های دیگر در حال سوق پیدا کردن است، بنابراین، دلار دیگر نقشی در مبادلات تجاری نخواهد داشت، البته این مسئله نیازمند طی زمانی است که در آینده محقق خواهد شد.

فرشادان با تأکید بر اینکه قیمت منطقی دلار ۸ هزار تومان است، اضافه کرد: هنگامی که دلار به ۱۰ و یا ۱۱ هزار تومان رسید، بانک‌ها اعلام کردند که دلار‌های بازار را خریداری می‌کنند، این کار عملاً اجازه نداد که نرخ دلار کمتر شود که به‌نظر می‌رسد دولت نیز تمایل دارد تا قیمت دلار در کانال ۱۰ و یا ۱۱ هزار تومانی بماند، اما روند کاهشی خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به‌طور قطع کاهش قیمت ارز به کاهش قیمت در کالا‌های اساسی نیز منجر خواهد شد، اما تحقق این مسئله منوط به مدیریت عرضه و تقاضا در بازار داخل و همین طور قطع دست دلالان است.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان