تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸
نماینده تهران:

با ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مجلس به اتکاء نمایندگان باسابقه موافقت شد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بنده و بسیاری از موافقان این مصوبه اگرچه ابتدا مخالف بودیم، وقتی دیدیم پیشنهاددهندگان و مدافعان این مصوبه، نمایندگانی از هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب که بیش از سه دوره نمایندگی مجلس را برعهده دارند و افراد پخته‌ای هستند، با آن موافقت کردیم.
با ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مجلس به اتکاء نمایندگان باسابقه موافقت شد
رویداد۲۴ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی شیخ با اشاره به مصوبه ممنوعیت نمایندگی بیش از سه دوره مجلس، گفت: این مسئله از ابعاد مختلفی قابل بررسی است حتی ممکن است با قانون اساسی مغایرت داشته باشد و شورای نگهبان آن را رد کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مصوبه مذکور موجب محدود کردن بلاوجه و بلامُرجه مردم برای انتخاب نمایندگانشان می‌شود، گفت: از آنجا که قانون اساسی در انتخاب مردم محدودیتی قائل نشده، قائل شدن چنین محدودیتی از سوی قوه مقننه قابل توجه است. استدلال موافقان مصوبه مذکور این بود که بعد از سه دوره نمایندگی، جذابیت نماینده بودن برای افراد از بین می‌رود، برخی هم معتقد به روزمرگی نمایندگانی هستند که بیش از سه دوره، نمایندگی مجلس را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: این مصوبه تاثیری بر جوانگرا شدن یا نشدن قوه مقننه ندارد چرا که نمایندگانی که بیش از سه دوره سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه دارند پس از یک دوره استراحت باز می‌توانند نامزد نمایندگی مجلس شوند و در صورت کسب آرای لازم در استان خود به مجلس راه یابند بنابراین مصوبه مذکور از این جهت تاثیر چندانی بر خالی شدن مجلس از نیرو‌های پخته و باتجربه ندارد.
منبع: ایسنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان