تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
سیاستمدار لبنانی:

هدف سفر پمپئو، ایجاد فتنه در لبنان بود

رئیس انجمن 'قولنا و العمل' لبنان، هدف «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا از سفر اخیر به بیروت را 'شعله ور کردن آتش فتنه داخلی در لبنان' دانست و گفت: پمپئو قصد دارد لبنان را وارد جنگ داخلی و مذهبی کند.

رویداد۲۴ «احمد القطلان» رییس انجمن 'قولنا و العمل' لبنان افزود: ما می‌دانیم که اسرائیل قصد دارد لبنان را جزئی از خاک اشغالی خود کند و آمریکایی‌ها هم تلاش می‌کنند لبنان را همچون لقمه در دهان اسرائیل بگذارند.

وی افزود: صهیونیست‌ها به دنبال فرصت هستند تا علاوه بر خاک ما، آب‌های ما، نفت ما و تمام منابع ما را هم به غارت ببرند.
مایک پمپئو وزیر امورخارجه آمریکا جمعه گذشته در پایان سفر منطقه‌ای خود به خاورمیانه، وارد بیروت پایتخت لبنان شد و با «میشل عون» رییس جمهوری لبنان، «سعد الحریری» نخست وزیر لبنان، «نبیه بری» رییس پارلمان و دیگر شخصیت‌های لبنانی دیدار و گفتگو کرد.

روزنامه 'الدیار' لبنان در مطلبی تفصیلی درخصوص سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به لبنان نوشت: دیدار پمپئو حامل پیام جدیدی برای لبنانی‌ها نبود و مسئولان لبنانی همان حرف‌های تکراری سابق را شنیدند، صحبت‌هایی که همیشه دو محور اساسی دارد: افزایش فشار‌ها بر حزب الله لبنان و مقابله با ایران در لبنان.

صحبت در خصوص پرونده آوارگان سوری و تعیین مرز‌های مشترک خشکی و آبی میان لبنان و اسرائیل از دیگر محور‌های گفت: گوی وزیر خارجه آمریکا با مقامات لبنانی بود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: لبنان ، پمپئو ، اسرائیل
نظرات شما
پیشخوان