تاریخ انتشار: ۲۰:۰۳ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
شهردار اروندکنار:

مد، آب را به خیابان های اطراف منازل اروندکنار کشاند

بالا آمدن سطح آب رودخانه اروند همراه با مد کامل باعث نفوذ آب و شکسته شدن برخی از سدبندهای شهر روستاهای بخش اروندکنار آبادان و سرازیر شدن آب به خیابان ها و اطراف منازل در روز یکشنبه شد.

مد، آب را به خیابان های اطراف منازل اروندکنار کشاند

رویداد۲۴ آب اروند رود وارد خیابان‌های حوزه شهری و اطراف منازل و زمین‌های کشاورزی روستا‌های نهرازرق و نهر ابوفلفل شده و باعث کند شدن رفت و آمد اهالی و خسارت به تاسیسات شهری و روستایی شده است.

شهردار اروندکنار با تایید نفوذ آب به خیابان‌ها و شکسته شدن سیل بند در نهر ابوچنبه گفت: عوامل شهردار اروندکنار در حال خدمت رسانی به شهروندان و تخلیه آب از اطراف منازل و خیابان‌های شهر هستند.

بدر مطوری گفت:همراه شدن مد کامل آب و افزایش میزان آب رودخانه اروند باعث شد تا با جذر، آب به سطح شهر و خیابان‌های نفوذ کند.

بخشدار اروندکنار گفت:سدبند‌های ۲ روستای نهرازرق و نهرابوفلفل بدلیل حجم آب بالای اروندرود شکسته شده و با هماهنگی بنیاد مسکن راه و شهرسازی در حال ترمیم آن هستیم.

ادیب مهاوی اظهار داشت:هم اکنون با جذر شدن آب میزان آب ورودی به زمین‌های کشاورزی و اطراف منازل کمتر شده و، ولی در با جذر شبانه احتمال افزایش میزان آب و شکسته شدن سیل بند‌ها در مناطق روستایی وجود دارد.

وی افزود:جلسه‌ای تا ۲ ساعت دیگر در محل بخشداری اروندکنار برگزار می‌شود و تصمیم لازم در خصوص ترمیم سیل بند‌ها و یا ایجاد سیل بند‌های جدید اتخاذ خواهد شد.

اروندکناردر ۴۵ کیلومتری جنوب آبادان و روبروی شهر فاو عراق قرار دارد.
این بخش با ۲۵ روستای در حاشیه اروندرود یکی از مراکز مهم تولید خرما در شهرستان آبادان است.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اروند ، مد
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
0
0
فقط مرکز، بقیه ول معطل هستند!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان