تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
رئیس کل دادگستری استان فارس:

رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده بود/ کوتاهی مسئولین شهرداری شیراز علیرغم هشدار‌های سازمان هواشناسی

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و علی‌رغم هشدارهای سازمان هواشناسی متولیان امر در شهرداری پیش‌بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در این باره مد نظر قرار نداده‌اند.

رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده بود/ کوتاهی مسئولین شهرداری شیراز علیرغم هشدار‌های سازمان هواشناسی

رویداد۲۴ رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و علی رغم هشدار‌های سازمان هواشناسی متولیان امر در شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در این باره مد نظر قرار نداده اند.

علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس  با ابراز تأسف از درگذشت ١٨ تن و مجروح شدن ٦٨ تن از هموطنان در حادثه سیلاب بیان کرد: موضوع حادثه امروز در دستور رسیدگی ویژه دستگاه قضایی قرار دارد.

وی گفت: پس از وقوع حادثه بلافاصله با دستور دادستان مرکز استان پرونده قضایی پیرامون بررسی علل و ابعاد حادثه در دادسرای شیراز تشکیل و بازپرس ویژه با نظر دادستان و معاونین دادگستری حاضر در صحنه، تحقیقات اولیه را آغاز کرده است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان فارس گفت: طبق تحقیقات اولیه مشخص شد رودخانه منتهی به دروازه قرآن لایروبی نشده و مجرای عبور آب به طور کامل باز نبوده است که این امر موجب راه افتادن سیلاب مرگبار حاصل از بارندگی در کوه‌های اطراف شده است.

وی افزود: علی رغم اینکه سازمان هواشناسی از یک هفته قبل هشدار‌های لازم در خصوص بارش شدید باران را اعلام کرده بود، اما متولیان امر در شهرداری پیش بینی و اقدامات پیشگیرانه لازم در خصوص لایروبی رودخانه مجاور دروازه قرآن و مهار سیلاب ناشی از بارندگی را مد نظر قرار نداده اند.

وی تأکید کرد: این موضوع توسط دستگاه قضایی رسیدگی و بعد از انجام اقدامات کارشناسی با مسئولین و متولیان خاطی قاطعانه برخورد خواهد شد.

رئیس شورای قضایی استان فارس با بیان اینکه در لحظات اول وقوع حادثه دادستان شیراز و دو تن از معاونین قضایی، بازپرس ویژه و قضات دادسرای جنایی در محل حادثه حضور یافتند، بیان داشت: دستورات اولیه قضایی به متولیان و مسئولان ذیربط صادر و کتباً ابلاغ و از همان دقایق اولیه موضوع توسط دستگاه قضایی با حساسیت دنبال و هماهنگ لازم جهت پیشگیری از خسارات بعدی انجام شد.

القاصی با بیان اینکه از دقایق آغازین حادثه تشکیل ستاد بحران استان را از استاندار خواستار شده است، گفت: با دستورات استاندار و سایر مسئولین تمهیدات لازم در جهت مدیریت صحنه انجام شد.

وی افزود: به پزشکی قانونی استان نیز دستورات لازم برای بررسی وضعیت جانباختگان و مصدومین و اقدامات قانونی پیرو آن صادر شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس تصریح کرد: علاوه بر ورود دادستان مرکز استان به عنوان مدعی العموم به موضوع حادثه امروز چنانچه افراد در این خصوص شکایاتی داشته باشند می‌توانند در شعبه ٨ بازپرسی در دادسرای جنایی و جرائم امنیت شیراز مطرح کنند.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
امراله مهماندوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۶
0
0
تمام مشکلات دردروازه قرآن کلان شهر شیراز را زمین خواران (دولتی و خصوصی) برای فروش زمین بیشتر در بالادست و پائین دست بنای تاریخی دروازه قرآن کلان شهر شیراز برای بدست آوردن پول حتی با فروش مکان عبور آب باران به طرف رودخانه خشک در مرکز کلان شهر شیراز برای مردم ایران به وجود آورده اند اگربرای عبور آب باران از قبل از دروازه قرآن تا رودخانه خشک تونل مناسبی را حفر کرده بودند حال هم وطنانمان را در این مکان سیل نمی برد تمام زمین خواران بایستی محاکمه شوند اما در مسئولین کشوربرای مجازات زمین خواران (دولتی و خصوصی) اراده ای وجود ندارد.
سعید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۷
0
0
خدا کنه که واقعا برخورد واقعی و مستمر بشه...!!!!



نمیدونم چرا شعر مرحومه پروین به یادم اومد
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هرآنچه هست گیرند..
نظرات شما
پیشخوان