تاریخ انتشار: ۰۶:۱۲ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
در گفت‌وگو با رویداد۲۴ مطرح شد؛

شهردار شیراز: دو روز دیگر شهر به حالت طبیعی بازمی‌گردد/ عضو شورای شهر: توزیع اقلام بهداشتی و غذا بر عهده شهرداری نیست

مسئولان شیرازی معتقدند که در سیل شیراز برخی از دستگاه ها مانند هلا احمر آنطور که باید به وظایف خود عمل نکردند و این مردم بودند که به صورت خودجوش وارد صحنه و کمک رسانی شدند.

سیل شیراز و انتقادها از عملکرد هلال احمر/ شهردار شیراز: شهر را ظرف دو روز آینده به حالت عادی برمی‌گردانیم

رویداد۲۴ درحالی که همه در شوک سیل استان گلستان و مازندران در شمال کشور به سر می‌بردند و کمتر کسی خود را برای آن آماده کرده بود، سیل شیراز و ماجرای دروازه قرآن با ۲۰ کشته کشور را در بهت فرو برد.

سیل خانمان برانداز در بهت ناباوری به شیراز رسید و با ورود از دروازه قرآن شهر شیراز، مردم و مسئولین این منطقه را غافلگیر کرد که باعث جانباختن ۲۰ نفر و مصدوم شدن بیش از ۱۰۰ نفر شد و خسارت‌های مالی بسیاری را بر جا گذاشت.

پس از خشکسالی‌های اخیر و بارش‌های کم باران، با شروع فصل بهار بارش‌های در سراسر نقاط کشور شدت گرفت و باعث به راه افتادن سیل در شهر‌های غربی کشور شد و نقطه آغازین آن هم از گلستان و آق قلا شروع شد. با وجود هشدار‌های هواشناسی مبنی بر ورود سامانه‌های بارش زا و احتمال آب گرفتگی معابر، نه تنها شهروندان بلکه مسئولین نیز این موضوع را جدی نگرفتند و سعی کردند تا خللی در تعطیلات عیدانه‌شان ایجاد نشود.

خسارت‌های مالی و جانی در شیراز، اما بیش از سایر شهر‌ها بود و به گفته برخی از مسئولین این شهر، سیل اصلا نباید از مسیر دروازه قرآن می‌آمد و همین مسئله باعث غافلگیری ما و مسئولان شد.

حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در گفتگو با رویداد۲۴، تاکید می‌کند که امور در دست کنترل است و هر ۱۱ شهردار منطقه جلسات مختلفی را برگزار کرده‌اند و در حال رسیدگی به شرایط هستند.

اسکندرپور به پاکسازی مناطق سیل زده اشاره می‌کند و می‌گوید: آن بخشی که مربوط به شهرداری است مانند تمیز کردن خیابان ها، بازکردن خیابان‌ها و معابر، رسیدگی به بلوار‌ها و ... که در حیطه وظایف شهرداری است سریعا در حال رسیدگی است و مردم نگرانی از این بابت نداشته باشند و ظرف یکی دورز آینده شهر به شرایط کاملا طبیعی و عادی خود برمی‌گردد.

هلال احمر انتظارات را برآورده نکرد

در همین رابطه میلاد امیر نژاد معاون محرومیت زدایی سپاه فجر استان فارس در گفتگو با رویداد۲۴ با اشاره به سیل اخیر در این شهر، گفت: با توجه به سیلی که در شیراز آمد، در منطقه سعدیه در شرق آرامگاه سعدی است، دچار آب گرفتگی بسیار زیادی شد و باعث شد تا راه‌ها و منازل مردم دچار تخریب شود. در همین رابطه مجووعه نیرو‌های بسیج و جهادی در کنار مردم قرار گرفتند تا کمک رسانی‌های لازم را به مردم انجام دهند. آن چیزی که در این اتفاق بسیار چشمگیر بود، حضور جوانان و مردم محلی برای امداد رسانی بود.

امیرنژاد ادامه داد: در حال حاضر که بیش از ۲۴ ساعت از پایان بارش گذشته است، خوشبختانه شرایط روبه بهبود است، اما این به معنای عدم وجود مشکل نیست، بلکه مشکلات به قوت خود باقی است. ما از برخی دستگاه‌ها برای همکاری توقع بیشتری داشتیم که اینگونه نشد. به طور مثال هلال احمر می‌توانست در توزیع پتو و موکت همکاری داشته باشد که متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و این خود مردم بودند که اقلامی را جمع آوری کردند و در حال خدمت رسانی هستند. اکنون بحث انتظامات بر عهده مردم است، کار‌های عدوات سخت افزاری بر عهده شهرداری است، اسکان مردم بر عهده بهزیستی است و موضوع معیشت و اقلام مورد نیاز مردم نیز برعهده اوقاف و مردم و سپاه است و برای شب گذشته نزدیک به ۴ هزار ۵۰۰ پرس غذا توزیع شده است. فعلا آمار دقیقی از میزان خسارت در منطقه سعدیه نداریم، اما امیدواریم طی روز‌های آتی حتما برآورد صحیحی از میزان خسارت‌ها در این منطقه داشته باشیم.

توزیع اقلام بهداشتی و غذا بر عهده شهرداری نیست

لیلا دودمان عضو شورای شهر شیراز در گفت‌وگویی کوتاه با رویداد۲۴، تاکید می‌کند که توزیع اقلام غذایی، بهداشتی، لباس و پتو در حیطه وظایف شهرداری نیست و قرارگاه وظیفه توزیع این اقلام را بر عهده دارد.

او می‎گوید: ما نمی‌توانیم همزمان هم آب را تخلیه کنیم، هم راه برای خروج آب را حفاری کنیم و هم مسئولیت توزیع پتو و غذا را برعهده داشته باشیم، زیرا در حال انجام کار‌های اساسی هستیم. به دلیل همین بی نظمی‌های که رخ داده بود ما کار توزیع اقلام مورد نیاز را به قرارگاه سپردیم و اطمینان می‌دهیم که مواد خوراکی حتی بیش از حد مجاز در میان مردم منطقه قرار دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
حقگو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
0
0
سركار خانم شما شك دارم خودتان به ئكات فني ساخت و ساز آشنا باشيد ، حداقل دو تا سه نفر را كه كار بلد هستند را در تابستان به همكاري طلبيد تا در سطح شهر و اطراف شهر گشت بزنند و براي پيشگيري از بروز حوادث غير منتظره نظر كارشناسي خود را كتبا اعلام فرموده تا نسبت به رفع مشكلات اقدام گردد .
مردم از شما ميخواهند به وظيفه خود عمل كنيد و نيازي به نان شبي كه شما بخواهيد در سفره آنها قرار دهيد ندارند .

با كمال تشكر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان