تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۸
فرمانده ارتش:

مدیریت و کنترل سد‌ها در خوزستان به خوبی انجام شده است

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مدیریت آب‌ها و سد‌ها در استان خوزستان به خوبی انجام شده و مشخص است که کار دقیق و علمی آن از مدت‌ها پیش شروع شده است.
 رویداد۲۴  امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی در جمع خبرنگاران در مرکز کنترل حوادث مدیریت بحران خوزستان اظهار کرد: اگر حتی در بخش کوچکی از مدیریت سد‌ها سستی می‌شد امروز معلوم نبود با چه فاجعه‌ای در استان خوزستان رو به رو می‌شدیم.

وی افزود: در این بحران همه دست به دست هم دادند و کمک کردند تا این لحظه مردم تلفاتی را متحمل نشوند و از این بابت خداوند را شاکریم.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران توضیح داد: به همه واحد‌های ارتش در سراسر کشور دستور داده شده است که نه تنها در خوزستان بلکه در سراسر ایران هر جایی که بحران سیل وجود دارد تحت مدیریت ستاد مدیریت بحران استان‌ها برای مردم‌یاری و کاهش آثار سیل و آبگرفتگی‌ها وارد عمل شوند و هر جا که می‌توانند کمک کنند تا بتوانند شتاب و شدت سیل را بگیرند.

وی با اشاره به همراهی ارتش در ایجاد و استحکام بخشی سیل بند‌ها در مناطق مختلف استان خوزستان ادامه داد: در این سیل همه دستگاه‌های مهندسی پای کار آورده شده است و سامانه ترابری ارتش تا جایی که امکان پذیر بوده مردم را جابه جا کرده است.
امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: اردوگاه‌های خوبی برای اسکان کسانی که در سیل گرفتار شده اند در نظر گرفته شده است و اکنون اردوگاه‌هایی آماده شده که تا سقف هشت هزار نفر در آن می‌توانند اسکان داده شوند.

فرمانده کل ارتش افزود: همچنین ارتش در انتقال وسایل مورد نیاز از مرکز کشور به استان خوزستان توسط هواپیما‌های نیروی هوایی کار‌های خوبی انجام داده است و نیاز‌های مردم را با این هواپیما‌ها به استان اعزام کرده است.

** از سرباز تا فرمانده کنار مردم هستیم
فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امکانات پزشکی پای کار هستند و همه پادگان‌ها از سرباز تا فرمانده پادگان در کنار مردم شروع به کمک کرده اند و هرکاری که لازم بوده است به ویژه انتقال مردم از محل‌های سیل زده به نقاط امن را به سرانجام رسانده اند.

او تاکید کرد: البته وظیفه اصلی ارتش حفظ توان رزمی و حفظ آمادگی مقابل تهدید‌های برون مرزی است، اما هر کاری که برای کمک به مردم لازم باشد برای کنترل بحران‌ها انجام می‌دهیم.

 تاکنون ۹۶ روستای در معرض خطر ناشی از سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در حاشیه سه رودخانه دز، کرخه و کارون خوزستان تخلیه شده اند.

در روز‌های گذشته ۱۱ روستای از شوش، دزفول، شوشتر، شادگان، دشت آزادگان، اهواز و کارون تخلیه شدند.

به گفته مسئولان، این آمار همچنان در حال افزایش است و هر لحظه به اهالی روستا‌ها و شهر‌های در معرض خطر هشدار داده می‌شود تا محل سکونت خود را تخلیه کنند.

طغیان و بروز سیلاب در حوضه‌های کارون، دز و کرخه، سبب شده مناطقی از شمال، مرکز و غرب خوزستان که در مسیر این رودخانه‌ها قرار دارند در معرض سیلاب قرار گیرد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان