تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

درخواست ایران از عراق برای اصلاح روابط تهران و ریاض؟

یک منبع دیگر عراقی که از جزئیات سفر نخست‌وزیر آگاه است، در گفتگو با وبگاه عراقی «بغداد الیوم»، مدعی شد که ایران از عبدالمهدی درخواست کرده که روابط (ایران) با عربستان را از طریق برگزاری یک نشست سه‌جانبه ایرانی، سعودی و عراقی در بغداد اصلاح کند.
درخواست ایران از عراق برای اصلاح روابط تهران و ریاض؟
رویداد۲۴ همزمان با سفر عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق، به ایران، یک منبع آگاه عراقی مدعی شد ایران از عبدالمهدی درخواست کرده است که روابط میان تهران و ریاض را اصلاح کند.

دیروز عبدالمهدی در اولین سفر خود به ایران به عنوان نخست‌وزیر، وارد تهران شد و با مقامات عالیرتبه ایران دیدار و گفتگو کرد. توسعه همکاری‌های اقتصادی میان ایران و عراق محور اصلی این سفر بود با این حال برخی منابع عراقی از میانجیگیری عراق میان ایران و عربستان سخن گفتند.

دیروز پس از ورود عبدالمهدی به تهران، یک منبع سیاسی عراقی اعلام کرد نخست‌وزیر عراق در سفر به ایران راهکاری برای نزدیک‌سازی دیدگاه‌های تهران و ریاض ارائه خواهد کرد. این منبع گفت: «سفر عبدالمهدی در ظاهر روابط میان بغداد و تهران و مکانیسم‌های اجرای توافقات و یادداشت‌های همکاری میان دو کشور را بررسی خواهد کرد. اما (عبدالمهدی) راهکاری میان ایران و عربستان را هم مطرح خواهد کرد.»

حال، در دومین روز سفر عبدالمهدی به ایران، یک منبع دیگر عراقی که از جزئیات سفر نخست‌وزیر آگاه است، در گفتگو با وبگاه عراقی «بغداد الیوم»، مدعی شد که ایران از عبدالمهدی درخواست کرده که روابط (ایران) با عربستان را از طریق برگزاری یک نشست سه‌جانبه ایرانی، سعودی و عراقی در بغداد اصلاح کند.

عبدالمهدی چند روز دیگر به ریاض سفر خواهد کرد. منابع عراقی می‌گویند پس از سفر عبدالمهدی به ریاض، وضعیت میانجیگری بغداد میان تهران و ریاض مشخص خواهد شد.
منبع: فرارو
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۸
0
1
احسنت بر آقای عادل عبدالمهدی که میانجی صلح ودوستی بین کشورهای منطقه هستند وبرخلاف ایشان بعضی از سران گروهها درکشورهای منطقه به دنبال تیره تر نمودن روابط ایران با سایر کشورها هستند وبه عبارت دیگر آتش بیار معرکه اند مانند ....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان