تاریخ انتشار: ۲۲:۰۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۸

رصد لحظه‌به‌لحظه شبکه مخابرات مناطق سیل‌زده در ستاد بحران شرکت مخابرات ایران

مدیر امور شبکه و مجری توسعه شبکه شرکت مخابرات ایران، با اشاره به رصد مداوم وضعیت مناطق سیل‌زده اظهار داشت: هماهنگی‌های لازم توسط ستاد مدیریت بحران با مناطق مخابراتی مستقر در مرکز عملیات شبکه به‌طور مستمر صورت می‌گرفت.
  رویداد۲۴مهندس خلیلی که از ابتدای وقوع سیل و تشکیل ستاد بحران در مرکز عملیات شبکه حضور مداوم دارد اظهار داشت: از همان ساعات اول بحران مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تشکیل ستاد بحران، هماهنگی با تمامی مناطق مخابراتی برای تقویت شبکه، بررسی مسایل و رفع نیاز آن‌ها برای حفظ و پایداری ارتباطات در سراسر کشور انجام گرفت.



مهندس خلیلی به مجموعه اقدامات انجام‌شده در مورد سیل اخیر در استان لرستان و به‌خصوص شهرستان پل‌دختر در چند مرحله اشاره کرد و گفت: در مرحله اول به بررسی وضعیت منطقه مخابراتی پرداختیم که چه ملزوماتی سالم و چه ملزوماتی ازکارافتاده است و در مرحله بعد راهکار‌هایی به جهت استفاده از ملزومات باقی‌مانده قابل‌استفاده برای استفاده در شبکه به کار بستیم.


وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سیلاب قسمت زیادی از شهر را غیرقابل‌سکونت کرده و مرکز تلفن ما نیز در همان قسمت قرار داشت با مشورت مدیران و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که در مرحله اول ارتباطات موبایل ۲ G. را فراهم کنیم (که ارتباط حداقلی را بتوانیم در ساعات اولیه داشته باشیم) در ادامه آن دیروز توانستیم ارتباطات قوی‌تر را برقرار کنیم که هم ایرانسل و هم همراه اول توانستند ۳ G. و ۴ G. خود را به کار اندازند.


مدیر امور شبکه و مجری توسعه شبکه شرکت مخابرات ایران در موردبازسازی ارتباطات ثابت افزود: تمرکز ما بر روی احیا و بازسازی تلفن ثابت می‌باشد که با برنامه‌ریزی‌های جدید به‌صورت فاز به فاز انجام خواهد شد.

مهندس خلیلی در رابطه با راهکار‌ها و اقدامات پیشگیرانه در خوزستان گفت: با تشکیل تیم‌های مختلف فنی و اکیپ‌های مختلف امیدواریم اختلالات و مشکلات را به حداقل برسانیم و با آماده‌سازی ملزومات احتمالی موردنیاز مخابراتی و همین‌طور تعیین ۳ استان معین، شامل استان‌های اصفهان، فارس و بوشهر برای استان خوزستان، بتوانیم این بحران را مدیریت کرده و مشکلات ارتباطی را به حداقل برسانیم.
 
منبع: پرتال مخابرات ایران
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: مخابرات ، ستاد بحران ، سیل
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان