تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۸
سه بازیکن مصدوم هستند؛

آخرین وضعیت پزشکی تیم‌ملی فوتبال بانوان در قطر

ملی پوشان بانوان دقایقی پیش با حضور در سالن بدنسازی به گرم کردن و ریکاوری پرداختند.
ریکاوری و آخرین وضعیت پزشکی تیم‌ملی بانوان در قطر
رویداد۲۴ ملی‌پوشان فوتبال بانوان پیش از ظهر امروز از ساعت ۱۱ به وقت محلی تمرین ریکاوری خود را زیر نظر کادر فنی برگزار کردند.

عصر امروز و از ساعت ۱۷ نیز تمرین ملی پوشان پیش از دیدار برابر چین تایپه برگزار خواهد شد.

حجازی: هدفمان رساندن مصدومیت بازیکنان به حداقل و آمادگیشان به حداکثر است

کادر پزشکی تیم ملی فوتبال بانوان تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا بازیکنان با سلامت کامل در آخرین دیدار از مرحله دوم انتخابی مسابقات المپیک ۲۰۲۰ بانوان به میزبانی قطر حضور یابند.

فریناز فهیمی پور، پزشک تیم ملی فوتبال بانوان درخصوص وضعیت ملی پوشان بانوان ایران پیش از دیدار برابر چین تایپه گفت: در حال حاضر به طور کلی بازیکنان در شرایط مناسبی قرار دارند. سه بازیکنان مصدوم هستند، یکی در بازی برابر فلسطین دچار ضرب دیدگی و کوفتکی شدید از ناحیه ساق پا شد، یکی دیگر از بازیکنان در تمرینات قبل از مسابقه دچار ضربه و پیچ خوردگی پا شد و دیگر بازیکن مصدوم دچار کشیدگی درجه یک عضلات داخلی ران شده است. کادر پزشکی تلاش می‌کند تا با کار‌های بازتوانی، اقدامات اولیه درمانی، روند درمانی مناسبی را داشته باشند که به احتمال زیاد به جز بازیکنی که کوفتگی شدید از ناحیه ساق پا را دارد، مابقی بازیکنان در شرایط مناسبی هستند.
 
ریکاوری و آخرین وضعیت پزشکی تیم‌ملی بانوان در قطر
وی افزود: به غیر از نفرات فوق تمامی بازیکنان از وضعیت سلامت کامل برخوردار بوده و روند بازتوانی برخی از بازیکنان که آسیب‌های غیر جدی و از گذشته داشته اند نیز ادامه دارد. به طور کلی در این تورنمنت حساس، آسیب دیدگی بسیار جدی نداشتیم. وضعیت تغذیه بازیکنان مناسب است و برای ریکاوری از مکمل‌های مجاز استفاده می‌کنیم تا بازیکنان برای مسابقه فردا با آمادگی کامل به مصاف رقیب خود بروند.

مریم حجازی، فیزیوتراپ تیم ملی فوتبال بانوان درباره وضعیت ملی پوشان گفت:تیم بزرگسالان پس از گذراندن ۳۰ جلسه تمرین و انجام دو بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال جوانان بانوان در تهران و دو بازی رسمی در قطر در شرایط مناسبی قرار دارند. بازیکنان برای رفع بهبودی خود در کنار کار پزشکی تلاش می‌کنند تا در دیدار نهایی با آمادگی ماکل حضور داشته باشند.

وی افزود: روند ریکاوری و بازتوانی بازیکنان همچنان ادامه دارد و با انجام فعالیت‌های فیزیوتراپی، الکتروتراپی، درمان‌های دستی، تمرین درمانی و سایر درمان‌های موثر کمک می‌کنیم تا بازیکنان از نظر عدم توانایی در مسابقه مشکل نداشته باشند. هدفمان این است که مصدومیت بازیکنان را به حداقل و آمادگیشان را به حداکثر برسانیم و با استفاده از امکانات هتل مانند سال بدنسازی و تجهیزات بازتوانی شرایطی را ایجاد کنیم تا بازیکنان در مسیر بازتوانی کمبودی نداشته باشند.
 
منبع: بانک ورزش
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان