تاریخ انتشار: ۱۶:۴۲ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور:

۵ منطقه اهواز تخلیه می‌شود

معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۵ منطقه اهواز تخلیه می‌شود و کیانشهر هم در صورت نیاز تخلیه خواهد شد.
۵ منطقه اهواز تخلیه می‌شود
رویداد۲۴ اسماعیل نجار که امروز (چهارشنبه) برای بررسی اوضاع اهواز به همراه معاون عمرانی وزیر کشور به این شهر رفته است افزود: مناطق عین دو، گلدشت، سیاحی، سادات، و سلیم آباد اهواز باید تخلیه شوند و در صورت نیاز ساکنان منطقه کیانشهر اهواز نیز در حالت آماده باش قرار داشته باشند تا تخلیه شوند.
 
وی ادامه داد: بسیاری از روستا‌ها در مسیر کرخه و کارون دچار آبگرفتگی شده اند و شهر‌های سوسنگرد، هویزه، رفیه و حمیدیه هم تخلیه شده اند و شاید برخی از مردم هنوز در آن باقی مانده اند.
 
نجار گفت: آب تلاقی شده کارون و کرخه به سمت شهر اهواز ورود پیدا کرده و هر چند استحکام بخشی سد‌ها و دیوار‌های خاکی بند‌ها خاکی انجام شده است، اما احتمال آبگرفتگی در نقاط شهری اهواز وجود دارد.
 
وی اعلام کرد: هر چند که تخلیه نقاط شهری اهواز گزینه آخر نیست. درصدد این هستیم که آب به اهواز ورود پیدا نکند، اما باید احتیاط‌های لازم به طور جد انجام شود.
 
وی در خصوص تخلیه و هدایت پس زدن فاضلاب به داخل شهر اهواز نیز گفت: با پمپ‌های موجود سعی خواهد شد تا فاضلاب‌ها به سمت رود‌ها هدایت شوند.
 
طغیان رودخانه‌های دز، کارون و کرخه و رهاسازی آب از سد کرخه و دز به دلیل بارش شدید باران در خوزستان و بالا دست آن باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق استان شده است.
 
بر اثر سیلاب اخیر دستور تخلیه ۲۳۴ روستای استان داده شده و بالغ بر ۴۶ هزار نفر سیل زده در اردوگاه‌های اسکان مستقر شده اند.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان