تاریخ انتشار: ۲۰:۱۹ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۸

دردسر سیل برای وزیر آموزش و پرورش

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نشست عصر امروز این کمیسیون را تشریح کرد.

دردسر سیل برای وزیر آموزش و پرورش

رویداد۲۴ علیرضا سلیمی، با اشاره به نشست عصر امروز این کمیسیون گفت: جلسه امروز کمیسیون با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، سوالات سه نفر از نمایندگان در خصوص ادارات آموزشی، اجرای سند تحول و تامین اعتبارات مناطق محروم مطرح شد، وزیر توضیحات خود را ارئه کرد، برخی از سوال کنندگان قانع شدند و برخی دیگر قانع نشدند.

وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش گزارشی از عملکرد این وزارتخانه درباره مدارس مناظق سیل‌زده به اعضای کمیسیون ارائه کرد، افزود: در برخی مناطق وضعیت خوبی نداریم، با توجه به اینکه وزیر در گلستان در این خصوص به خوبی اقدام کردند مقرر شد در خصوص مدارس زیر آب رفته لرستان و خوزستان هم اقدام کنند، باید فکری به حال مدارس زیر آب رفته اندیشیده شود، برای مثال را هرچه سریعتر کانکس جایگزین این مدارس بشوند ما فرصتی نداریم چرا که هوا روبه گرما است.

نماینده محلات در مجلس بیان کرد: بنده اخیراً سفری به این مناطق داشتم برخی مدارس کاملاً زیر آب هستند، ما برای رسیدن به برخی مدارس از بلم و قایق استفاده می‌کردیم، البته برخی شهرها مدیریت شدند ولی مدارس، مکان‌های آموزشی، مساجد و خونه‌های مردم در برخی روستاها زیر آب است.

سلیمی با بیان اینکه تعداد زیادی از مردم به معنای واقعی کلمه بی‌خانمان شدند، گفت: برای پایان سال حتماً باید یک فکر اساسی برای مدارس اندیشیده شود. باید به این کودکان معصوم در روستاها توجه شود، برخی از این آب‌ها با هدف اینکه به شهرها آسیب نرسد به سمت آنها منحرف شد، پس باید به هر نحوی خسارات وارد شده به آنها جبران شود.
وی ادامه داد:در بخش دیگری از نشست کمیسیون وزیر بهداشت حضور داشت و گزارشی از عملکرد وزرارت‌خانه متبوعش در سال گذشته و همچنین برنامه‌‌های این وزارت‌خانه برای سال آینده به نمایندگان ارائه کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان