تاریخ انتشار: ۱۳:۴۲ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
وقتی روایت‌های فدراسیون، مربیان و ملی‌پوشان متفاوت است

پشت پرده دعوت نشدن دختران فوتسالیست چیست؟/ "به خاطر قول پوچ بی‌آبرو شدیم"

دو بانوی ملی‌پوش فوتسال به اینکه از سوی کادر فنی تیم ملی برای اردوی آماده سازی پیش از اعزام به تورنمنت چهارجانبه روسیه دعوت نشده‌اند واکنش نشان دادند.
پشت پرده دعوت نشدن دختران فوتسالیست چیست؟ /
رویداد۲۴ لیست دعوتی تیم ملی فوتسال بانوان که از سوی علی رعدی (مدیر فنی تیم ملی) و زیور بابایی (مربی تیم) اعلام شد. حواشی زیادی را به همراه داشت. در لیست جدید نام فرزانه توسلی، نسترن مقیمی و آرزو صدقیانی‌زاده سه بازیکن کلیدی تیم خط خورده بود. این سه بازیکن که در اولین اردو جزو بازیکنان دعوتی بودند با شرکت نکردن در اردو اعتراض خود را نسبت به پرداخت نشدن پاداش قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال آسیا که اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ به دست آمد اعلام کردند، اما با دعوت نشدن آن‌ها برای اولین اردوی سال ۱۳۹۸ این موضوع مطرح شد که کادر فنی به دنبال تنبیه کردن آنهاست.

البته رعدی در گفته‌هایی متناقض با سایت فدراسیون فوتبال علت این موضوع را جوان‌گرایی عنوان کرد و در بخش دیگر حرف‌های خود به صورت غیرمستقیم از دعوت شدن احتمالی آن‌ها در اردوی بعدی خبر داد.

جوان‌گرایی دلیل اصلی یا بهانه؟

رعدی یکی از دلایل دعوت نشدن این بازیکنان را تلاش برای جوان‌گرایی تیم عنوان کرده بود، آرزو صدقیانی‌زاده در این مورد به ایسنا گفت: رده جوانان چه رده‌ای است که من ۲۷ ساله جزو آن نیستم؟ علاوه بر این آقای رعدی گفته بود ترجیح بر دعوت از بازیکنانی بود که در اردوی قبلی در تیم بودند، اما واقعیت این نیست. خانم‌ها زارعی و شیربیگی هم در اردوی قبلی نبودند، اما چگونه اسم آن‌ها در لیست جدید هست، ولی ما نه؟ هنوز هم جواب قانع کننده‌ای از رعدی نگرفتم.

نسترن مقیمی نیز با بیان اینکه بعید می‌داند این دلیل اصلی کادر فنی تیم ملی باشد به ایسنا گفت: اگر این دلیلشان بود چرا اردو‌های پیش نمی‌خواستند جوان‌گرایی کنند؟ اردوی قبلی سه هفته پیش بود یعنی از آن موقع تا الان ما پیر شدیم؟ این بهانه است. اگر دلیل‌شان هم این است که افراد حاضر در اردوی قبلی دعوت شدند باز هم درست نیست، چون شیربیگی و زارعی هم در اردوی قبلی نبودند.

علت شرکت نکردن در اردوی اول تیم ملی چه بود؟

صدقیانی زاده در این مورد گفت: به خاطر اینکه اردوی اول دو روز بعد از بازی‌های لیگ بود و مصدوم هم بودم حتی به خانم بابایی و حجازی دلیل شرکت نکردنم را اطلاع دادم و دلیل بر بی‌احترامی و توهین نبود. علاوه بر این پرداخت نکردن پاداش‌هایمان و بد قولی فدراسیون در این زمینه هم مطرح بود.

مقیمی نیز بیان کرد: اردوی اول روز بعد از فینال بود و به خاطر خستگی شرکت نکردیم البته افراد دیگری حتی برخی از کسانی که الان جزو تیم ملی هستند هم به خاطر خستگی در اردو شرکت نکردند. علاوه بر این نسبت به پرداخت نشدن پاداشمان اعتراض داشتیم تا تکلیف پاداشمان را مشخص می‌کنند.

تنبیه به خاطر اعتراض به حقی که ادا نمی‌شود!

یکی از موضوعاتی که باعث ایجاد انتقاد شد حذف این بازیکنان به دلیل اعتراض به پرداخت نشدن ۲۲ میلیون پاداش قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا بود. صدقیانی زاده در این مورد به خبرنگار ایسنا گفت: درست نیست به خاطر خواستن پاداش‌هایی که حقمان است ما را تنبیه کنند و بگویند حرف، حرف خودشان است. خیلی صادقانه خواستیم به حداقل پاداشمان برسیم. هیچ حرف زوری نزدیم و بی احترامی نکردیم. بار‌ها خواستیم آقای تاج را ببینیم تا جواب قانع کننده‌ای در این زمینه به ما بدهد، اما هیچ شخص خاص یا سازمانی جوابگوی ما نبود. شاید به خاطر اینکه خواسته خود را به آن‌ها گفتیم ما را تنبیه کردند. با این کار و زیر سوال بردن ۱۴ سال زحمتی که برای تیم ملی کشیدم مصمم‌تر شدم که از این به بعد به زندگی شخصی خودم برسم.

مقیمی هم گفت: اگر جواب کسی که درخواست طلبش را دارد و اعتراض کند خط خوردن از تیم ملی باشد پس چرا اصلاً حرف بزنیم؟ اعتراض ما تنبیه دارد، اما قول‌های پوچی که فدراسیون می‌دهد و ما با توجه به حرف آن‌ها برای زندگی شخصی‌مان برنامه‌ریزی می‌کنیم تنبیه ندارد؟ فدراسیون یک سال است پشت سر هم قول الکی می‌دهد، اما کسی نیست که فدراسیون را تنبیه کند. مگر می‌شود، چون قدرت دست عده خاصی است از روی قدرت چنین حرف‌هایی بزنند؟

او در این مورد افزود: از آقای رعدی و خانم بابایی که می‌پرسیم جواب درستی نمی‌دهند. خانم بابایی می‌گوید ان‌شاءالله دعوت می‌شوید. آقای رعدی هم گفته اردو‌های آتی دعوت می‌شوید فعلاً جوان گرایی شده است، اما این جواب اصلاً قانع کننده نیست.

زندگی با دستان خالی

صدقیانی زاده در ادامه به خرج و مخارج زندگی خود اشاره کرد و گفت: برای ادامه زندگی خرج و مخارج داریم. هیچ حقی دریافت نمی‌کنیم و فقط می‌توانیم روی این پاداش حساب باز کنیم. الان ۷۰ درصد از باشگاه‌هایمان طلب داریم. نه لیگ برتر پول می‌دهد نه تیم ملی پاداشمان را، با این وضعیت چگونه زندگی‌مان را ادامه بدهیم؟ تمام دار و ندارمان ورزش است. یک ورزشکار برای تمرین کردن به چیز‌های زیادی نیاز دارد. مخارج آن‌ها را چگونه تأمین کنیم؟

مقیمی نیز تصریح کرد: اگر فدراسیون از ابتدا می‌گفت: پرداخت پاداش یک سال طول می‌کشد برایم قابل قبول‌تر بود. نه اینکه بگویند در فلان ماه پرداخت می‌کند و بعد زیر حرفش بزند. مگر به قول خودشان ما یک خانواده نبودیم چرا از اول رو راست نگفتند الان وضع فدراسیون خوب نیست و سال دیگر پرداخت می‌کنیم؟ اینگونه ما هم منتظر پرداخت‌ها نبودیم و من هم با حساب قول آن‌ها جای دیگر قول نمی‌دانم که بعداً بی آبرو بشوم. هر کسی در زندگی شخصی خود به پول نیاز دارد. نمی‌خواهم به خاطر قول‌های پوچ آن‌ها بی آبرو و بد قول بشوم.

به پرچم کشورمان پشت نکردیم

پس از آنکه برخی از بازیکنان حاضر به شرکت در اولین اردوی تیم ملی نشدند برخی از مسئولان فدراسیون به آن‌ها انتقاد کردند و حتی وحید شمسایی، عضو کمیته فنی فوتسال به ایسنا گفته بود: " اگر به دلیلی جز خستگی در اردو حاضر نشدند به پرچم کشورشان پشت کردند". صدقیانی زاده با بیان اینکه آرزوی هر ورزشکاری بالا بردن پرچم کشورش است گفت: ۱۴ سال بدون هیچ چشم داشتی زحمت کشیدیم. حداقل این حرف را نزنند که به پرچم کشورمان عشق نداریم. ما فرزندان فدراسیون هستیم، اما نباید به دردمان گوش دهند؟ ما فقط پرداخت ۲۲ میلیون تومان را خواستیم آن هم، چون مشکلات زیادی در زندگی شخصی‌مان داریم.

مقیمی در این باره بیان کرد: برای بازی با روسیه آسیب دیدگی داشتم و حتی دکتر تیم ملی در جریان بود. به همین دلیل به خانم بابایی و سرپرست تیم گفتم که نمی‌توانم به اردو بیایم. می‌خواستم قبل از اینکه اسامی در سایت فدراسیون منتشر شود بگویم نمی‌آیم. تا اینگونه نباشد که اسامی منتشر شود و من نیایم. می‌خواستم به تیم ملی بی احترامی نکنم در نتیجه به فکر تیم ملی بودم. چگونه الان این حرف‌ها را می‌زنند؟ تقریباً ۹ سال است که در تیم ملی بودیم مگر می‌شود بدون زحمت قهرمان شد؟

نمی‌دانیم در اردوی بعدی شرکت می‌کنیم یا نه

صدقیانی زاده در مورد حضور یا عدم حضور در اردوی بعدی تیم ملی در صورت دعوت شدن گفت: آنقدر رفتار کادر فنی جدید توهین‌آمیز بود و ناراحتم که به خاطر طلب حق‌مان خیلی راحت زحمت ۱۴ ساله‌ام را زیر سوال بردند که نمی‌دانم اردو‌های بعدی چه تصمیمی می‌گیرم.

مقیمی هم با بیان اینکه در اردوی بعد شرکت نمی‌کنم تاکید کرد: اردوی بعدی متصل به اعزام است در اردوی شرکت نمی‌کنم تا بازیکنان جوان‌تری که چند هفته زحمت کشیدند به تورنمنت چهارجانبه روسیه اعزام شوند. حتی می‌گویم دعوتم نکنید، چون نمی‌خواهم حق کسانی که در سه اردوی پیش زحمت کشیدند پایمال شود. در مورد اردو‌های بعد از تورنمنت باید ببینیم تکلیف چه می‌شود.

پای یاری را به میان نکشید

نسترن مقیمی به صحبت‌هایی مبنی بر اینکه شهناز یاری سرمربی تیم نامی نو در شرکت نکردن بازیکنان در اردو مقصر است واکنش نشان داد چرا که یاری انتخاب دو مربی خانم و مدیر فنی آقا را توهین به بانوان دانست و از قبول سمت مربیگری تیم ملی خودداری کرد. مقیمی در این مورد گفت: برعکس تصورات همه خانم شهناز یاری مثل خانواده‌ام می‌گفت: در اردو‌ها شرکت کن و برایم جای سوال دارد که چگونه تا این حد راحت قضاوت می‌کنند و شرکت نکردنمان را به خانم یاری ربط می‌دهند.

اما علی رعدی مدیر فنی تیم ملی فوتسال بانوان در گفتگو با ایسنا و در پاسخ به این سوال که آیا دعوت نکردن توسلی، مقیمی و صدقیانی زاده به دلیل تنبیه کردن آن‌ها بوده است؟ بیان کرد: خیر. جایی شما را به یک مهمانی که به نفعتان هست دعوت می‌کنند، شما نمی‌روید برای بار دوم هم همین اتفاق می‌افتد. آیا توقع دارید برای بار سوم هم شما را دعوت کنند؟

رعدی به پرسش خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه "تیم ملی بازیکنان دیگری هم دارد که نسبت به سه نفری که دعوت نشدند از نظر سنی بالاتر هستند، اما دعوت شدند. با توجه به اینکه شما قصد جوان‌گرایی داشتید آیا این موضوع نقض حرف‌هایتان نیست؟ " پاسخ نداد.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان