تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

طرح اقدام مقابله به مثل با آمریکا به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد

با اخطار دو نماینده مجلس و رأی موافق نمایندگان طرح اقدام مقابله به مثل در برابر آمریکا در پی قرار دادن نام سپاه در لیست گروههای تروریستی به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد.
طرح اقدام مقابله به مثل با آمریکا به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شد
رویداد۲۴ محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ در جلسه علنی امروز دوشنبه در اخطاری اظهار کرد: این طرح به لحاظ اهمیت موضوع و مقابله منطقی و جدی با رفتار زشت دولت آمریکا درباره سپاه نیازمند اتخاذ تصمیمی است که راهبرد‌ها و اهداف و سیاست‌های منطقی جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند؛ لذا این طرح باید مجدداً مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت که این طرح باید مبتنی بر منطقی برای مقابله عملی و صحیح با آمریکا باشد تا بتوانیم با یک مصوبه قوی و قابل اجرا آن را به نتیجه برسانیم.

علی ادیانی نماینده قائمشهر نیز در اخطار دیگری گفت: متن و برخی واژگان این طرح با اصول ۳، ۱۵۲ و ۱۵۶ قانون مغایر است.

وی افزود: با توجه به رویکرد مجلس و دولت باید این طرح دارای واژگانی منطبق با منافع ملی و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران و روحیه استکبارستیزی‌مان باشد. ما می‌خواهیم این طرح به کمیسیون امنیت ملی برگردد و مجدداً واژه‌هایی منطبق با چارچوب قانون و نفی سلطه ستیزی در آن باشد تا مشت محکمی بر دهان یاوه گویی‌ها باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: ملاحظات بیان شده مطابق بند ۱۶ اصل ۳ قابل توجه است. اگر نمایندگان موافق باشند این طرح به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شود تا فردا مجدداً در دستور کار قرار گیرد.

نمایندگان با ۱۸۵ رأی موافق، ۱۳ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در مجلس موافقت کردند که طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسدارن به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا جهت بررسی بیشتر به کمیسیون امنیت ملی ارجاع شود.

بعد از رأی مثبت نمایندگان رئیس مجلس تاکید کرد که کمیسیون امنیت ملی امروز در جلسه ملاحظات را در نظر گرفته و گزارش را به مجلس ارائه دهد تا فردا در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، همچنین نمایندگان مجلس در جلسه غیر رسمی قبل از جلسه علنی نیز درباره‌ی این طرح به گفتگو پرداختند.
منبع: ایسنا
نظرات شما
پیشخوان