تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸

ظاهرش شدن یک استخوان جدید در بدن انسان +عکس

استخوانی به نام فابلا که در زانو وجود داشته و طی تکامل انسان از بین رفته، دوباره در بدن انسان‌ها ظاهر شده است. رژیم‌های غذایی مدرن و افزایش قد و وزن انسان منجر به ظهور دوباره آن شده است.
رویداد۲۴ به گزارش دیلی میل، هر دانش آموز مدرسه‌ای می‌داند که اسکلت بدن انسان ۲۰۶ استخوان دارد.

ظاهرش شدن یک استخوان جدید در بدن انسان +عکس
اما به نظر می‌رسد کتاب‌های درسی باید تغییر کنند. زیرا استخوانی که دانشمندان تصور می‌کردند طی تکامل انسان از بین رفته، به طرز مرموزی دوباره در بدن انسان‌ها ظاهر شده است.

طبق تحقیقات دانشمندان رصد فابلا (fabella) استخوان کوچکی که داخل تاندون پشت زانو قرار داشت در بدن انسان نسبت به ۱۰۰ سال قبل، ۳ برابر افزایش یافته است. اکنون نیز از هر ۵ نفر، این استخوان در زانوی ۲ نفر وجود دارد.

ظاهرش شدن یک استخوان جدید در بدن انسان +عکس
استخوان فابلا که کمتر از نیم اینچ است، در انسان‌های اولیه رصد شده بود و به نظر می‌رسید هیچ کاربردی ندارد. اکنون دانشمندان معتقدند رژیم‌های غذایی مدرن که سبب افزایش وزن و قد انسان شده، فشار بیشتری به زانو‌ها وارد می‌کنند و در نتیجه یک استخوان اضافی برای کاهش این فشار در زانو رشد می‌کند.

اما وجود استخوان پنجم در زانو هرگونه غضروف مهمی در این قسمت بدن را فرسوده می‌کند و حتی ممکن است به پوکی استخوان منجر شود.

در حقیقت افرادی که این استخوان در بدنشان وجود دارد، با شرایط دردناکی روبرو هستند. در همین راستا دانشمندان اکنون اعلام کرده‌اند در صورت وجود استخوان فابلا باید آن را از بدن حذف کرد.

محققان امپریال کالج لندن بیش از ۲۱ هزار مطالعه علمی را بررسی کردند که طی ۱۵۰ سال اخیر انجام شده است. در این تحقیقات فابلا در اسکن‌ها رصد شده است.
منبع: مهر
برچسب ها: استخوان ، بدن انسان
نظرات شما
پیشخوان