تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
با حضور بیش از سه هزار ناشر داخلی و خارجی؛

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد

سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران روز سه‌شنبه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، وزیر فرهنگ چین و سفرا و نمایندگان فرهنگی این کشور در مجموعه چهل سرای مصلای امام خمینی (ره) افتتاح شد.
سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد
رویداد۲۴ معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و رئیس سی و دومین نمایشگاه کتاب تهران در این مراسم گفت: نمایشگاه کتاب گامی برای تحکیم دوستی پایدار ایران با ملت‌های جهان است و با شعار «خواندن توانستن است» امسال به استقبال بزرگترین رویداد فرهنگی کشور می‌رویم.

محسن جوادی افزود: دو هزار و ۴۰۰ ناشر داخلی و ۸۰۰ ناشر خارجی آثار خود را به شکل مستقیم و غیرمستقیم در این دوره ارائه می‌دهند.

به گفته وی ۴۰۰ هزار عنوان کتاب مربوط به چهار تا پنج سال گذشته و صد‌ها رویداد فرهنگی اعم از رونمایی کتاب و نشست و پژوهش‌های فرهنگی در این دوره نمایشگاه را شاهد خواهیم بود.

جوادی گفت: اگر ایران در تاریخ بلند خود به نام کتاب‌های بزرگی از عالمان بزرگ شناخته می‌شود بنا داریم دوباره نام ایران با کتاب و کتابخوانی و دانشمندانش شناخته شود و این نمایشگاه گامی در این جهت است.

معاون وزارت فرهنگ ابراز امیدواری کرد: از طریق نمایشگاه پیوندی عمیق میان دولت‌ها و ملت‌ها و دوستی پایدار را تحکیم کنیم و حضور چین به عنوان مهمان ویژه شاید نشانی از احیای جاده ابریشم از جانب کتابخوانی باشد.

در این مراسم علاوه بر سیدعباس صالحی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی؛ معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس نمایشگاه کتاب، قادر آشنا؛ مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی و قائم مقام نمایشگاه کتاب، نیکنام حسینی‌پور؛ مدیرعامل خانه کتاب و دیگر مدیران و دست‌اندرکاران معاونت فرهنگی وزارت ارشاد حضور دارند.

قرار بود مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شود که دیشب این حضور به دلیل پیشامد برنامه‌ای پیش‌بینی نشده برای وی، لغو شد.

سی و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن توانستن است» از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.
منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان