تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

مالاریا و سالک در مناطق سیل زده تا ۶ ماه آینده خود را نشان می‌دهد/ قارچ‌های پوستی جدی‌ترین بیماری کنونی سیل‌زدگان است

حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان می‌گوید تا امروز گزاشی از وجود بیماری مالاریا و سالک در مناطق سیل زده گزارش نشده اما مشکل اصلی این است که این بیماری‌ها اگر هم وجود داشته باشد در شش ماه آینده خود را نشان می‌دهد.

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

رویداد۲۴ محمد آیتی: در حدود یک ماه و نیم از بحران سیلی که از اواخر اسفندماه سال گذشته شروع شده می‌گذرد و یکی از دغدغه‌های اصلی این بحران، بیماری‌های ناشی از آن است. هرچند تاکنون اخبار خاصی از بیماری‌های جدی از این سیل مخابره نشده، ولی این دغدغه وجود دارد که ماه‌ها پس از این بحران، بیماری‌های ناشی از این سیل، مردم منطقه را درگیر خود کند.

حیدرعلی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به رویداد۲۴ گفته در مناطق سیل‌زده چند نوع خطر که سلامت مردم منطقه را تهدید می‌کند، وجود دارد. آب‌گرفتگی فاضلاب‌ها و مخلوط شدن آن با آب آشامیدنی می‌تواند باعث بیماری قارچی ناشی از قارچ‌هایی که در مدفوع است شود و از طرفی بیماری‌های پوستی می‌تواند شایع شود که جلوگیری از این اتفاقات نیاز به نظارت و مراقبت هم مردم و هم مسئولان را می‌طلبد.

او می‌گوید: از بیماری‌هایی که از آب آلوده به مدفوع رخ می‌دهد، حصبه و وبا است که البته با مدیریت در آبررسانی‌ها، از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شده است. یکسری از بیماری‌ها هم ناشی از وجود حشراتی است که در این محیط‌ها ظاهر می‌شوند که بیماری مالاریا و سالک از این دست هستند. برای کنترل این بیماری‌ها باید آب‌های راکد را از بین برد که البته کار سختی است. ساده‌ترین راهکار این است که ساکنان مناطق سیل‌زده و مخصوصاً بچه‌ها از پشه‌بند استفاده کنند که این وظیفه امدادرسانان است که این پشه‌بند‌ها را برای استفاده مردم سیل‌زده تهیه و توزیع کنند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پاسخ به اینکه چقدر مردم سیل‌زده مبتلا به این بیماری‌ها شده‌اند، گفت: این بیماری‌ها همزمان با سیل، خود را نشان نمی‌دهند و گاهی تا شش ماه زمان می‌برد که نشانه‌های آن دیده شود. در حال حاضر که بحران سیل همچنان ادامه دارد و امکان دارد تا هفته‌های دیگر هم ادامه پیدا کند باید پیشگیری از بروز این بیماری‌ها در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد، یعنی هم به مردم منطقه آموزش‌های لازم را دهند و هم امکانات سخت افزاری که می‌تواند جلوی این بیمار‌ها را بگیرد را در اختیار مردم قرار دهند.

عابدی تصریح کرد: تا امروز گزاشی از وجود بیماری مالاریا و سالک در مناطق سیل زده گزارش نشده اما مشکل اصلی این است که این بیماری‌ها اگر هم وجود داشته باشد در شش ماه آینده خود را نشان می‌دهد. اما در رابطه با بیماری حصبه و وبا باید گفت اگر اتفاق بیفتد و فردی را درگیر کند خیلی سریع آثارش دیده می‌شود که در این مورد هم گزارش خاصی دیده نشده و امیدوارم تا انتهای بحران سیل افراد گرفتار آن نشوند. اما گزارش‌ها نشان می‌دهد بیماری قارچ‌های پوستی دیده شده و اکنون جدی‌ترین بیماری مردم سیل‌زده همین قارچ‌های پوستی است.

نماینده اصفهان گفت: وزارت بهداشت و درمان از زمان وقوع سیل، نیرو‌های خود را به مناطق سیل‌زده فرستاده و حقیقتاً تاکنون هم در موضوع درمان و هم در موضوع دارو هرچه در توان داشتند به صورت رایگان به مردم سیل‌زده ارائه دادند و این امدادرسانی تا روز آخر این بحران هم ادامه خواهد داشت. وزارت بهداشت از همان روز‌های نخست برای امدادرسانی بهتر روی به ایجاد بیمارستان‌های صحرایی آورد که خیلی مثمرثمر واقع شد.

عابدی همچنین خبر داده که از کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم سه هیات به سه استان سیل‌زده مازندران، لرستان، خوزستان اعزام شدند که همه گزارش‌های همکاران ما نشان می‌دهد که وزارت بهداشت و درمان تا کنون به خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سیل امروز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۵
0
1
من خودم یک مادرم امروز فکر میکردم چرا توری پشه بند در اختیار سیلزده ها نمیگذارند قیمتشم که ارزونه این توریهای سفید ساده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
0
چرا حداقل توری و پشه بند ارزان قیمت به سیلزده ها‌نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
0
چرا حداقل توری و پشه بند ارزان قیمت به سیلزده ها‌نمیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۸
0
1
مسایل بهداشتی خیلی مهمه متاسفانه در نگاه اول بیشتر رسیدگیها در قالب دادن غذا و پوشاکه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
0
امیدوارم که گذر زمان باعث کمرنگ شدن رسیدگیها نشود
نظرات شما
پیشخوان