تاریخ انتشار: ۲۱:۳۸ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸

شکست استقلال برابر الهلال ۱۰ نفره/ خطر حذفِ دومین نماینده ایران

تیم فوتبال استقلال که دیدار رفت برابر الهلال عربستان را با پیروزی پشت سرگذاشته بود، دیدار برگشت را به این تیم واگذار کرد تا مثل پرسپولیس شانس صعودش به مرحله بعد را کاهش دهد.

شکست استقلال برابر الهلال ۱۰ نفره/ خطر حذفِ دومین نماینده ایران

رویداد۲۴ دیدار برگشت تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الهلال عربستان در گروه C مرحله مقدماتی لیگ قهرمانان آسیا از ساعت ۱۹:۳۰ امروز سه شنبه در ورزشگاه محمد بن زائد شهر ابوظبی امارات آغاز شد که این دیدار با برتری یک بر صفر تیم الهلال به پایان رسید. سباستین جووینکو (۵۱) برای الهلال گل زد.

استقلالی‌ها که دیدار رفت را با برتری به پایان برده بودند و شانس خود برای صعود به مرحله بعد را بیشتر از قبل کرده بودند، برای رسیدن به برتری وارد زمین شدند اما این الهلال بود که اکثر دقایق نیمه اول را در اختیار داشت و شاگردان شفر چشم به ضدحملات داشتند.

با اینکه الهلال حملات بیشتری را روی دروازه استقلال پی ریزی کرد اما استقلال هم صاحب موقعیت‌هایی شد که در یکی از بهترین آنها امید نورافکن در دقیقه ۴۰ روی پاس عالی منشأ می‌توانست دروازه الهلال را باز کند اما ضربه آرام او که با ضربه سر نواخته شد در اختیار دروازه بان حریف قرار گرفت.

در نیمه اول این دیدار گادوین منشأ، محمد دانشگر و داریوش شجاعیان از داور کارت زرد دریافت کردند.

شروع نیمه دوم با اتفاقاتی همراه بود که البته برای استقلالی‌ها خوب نبود. در دقیقه ۵۱ سباستین جووینکو با شوتی محکم دروازه سیدحسین حسینی را باز کرد تا کار استقلال برای ادامه بازی سخت‌تر شود. دو دقیقه بعد امید آبی‌های ایران برای رسیدن به گل بیشتر شد چرا که نواف عابد بازیکن الهلال با دریافت دومین کارت زرد از زمین اخراج شد.

با ۱۰ نفره شدن الهلال استقلال انگیزه بیشتری پیدا کرد تا روی دروازه حریف حملات بیشتری را طراحی کند. در دقیقه ۶۴ شوت علی کریمی از روی خط محوطه جریمه پس از برخورد به تیر عمودی دروازه الهلال به بیرون رفت تا بهترین موقعیت شاگردان شفر در نیمه دوم از دست برود.

شفر که می‌دانست شکست در این دیدار شانس تیمش برای صعود به مرحله بعد را به حداقل خواهد رساند با به میدان فرستادن وریا غفوری، مهدی قائدی و ایسما سعی کرد از یک بازیکن کمتر تیم حریف نهایت استفاده را ببرد اما دفاع پر تعداد الهلال این اجازه را به آنها نداد.

با شروع ۱۰ دقیقه پایانی بازی فشار حملات استقلال بیشتر شد و در مقابل تیم الهلال به فکر تلف کردن وقت بود و البته سعی داشت بازیکنان حریف را در زمین استقلال تحت فشار قرار دهد تا اجازه بازیسازی را از آنها بگیرد.

در دقیقه ۸۷ ایسما که چند دقیقه پیش به زمین آمده بود با فرار از کنار مدافعان الهلال در موقعیت تک به تک قرار گرفت و می‌توانست کار را به تساوی بکشاند اما ضربه محکم او به بدن دروازه بان حریف خورد و به کرنر رفت.

استقلال با این شکست ۴ امتیازی باقی ماند و الهلال با ۹ امتیاز صعودش به مرحله بعد را قطعی کرد.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان