تاریخ انتشار: ۲۱:۵۹ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

سن «امید به زندگی» در ایران به ۷۵ سال رسیده است

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: در حوزه شنوایی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جمعیت کشور در حال مسن شدن بوده و امید به زندگی در کشور به ۷۵ سال رسیده و مفهوم آن این است که جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است.
 رویداد۲۴  محمد تقی جغتایی، مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی، در حاشیه برگزاری هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی که امروز در این کنگره صورت گرفت، رونمایی از «گایدلاین‌های غربالگری کودکان ناشنوا، کم شنوا و اختلالات شنوایی» بود.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های وزارت بهداشت ادغام خدمات توانبخشی در نظام شبکه (سلامت) بوده است، افزود: مفهوم این خدمات توانبخشی، این است که هر چه زودتر کسانی که اختلال شنوایی دارند تشخیص داده شده و به مراکز ارائه خدمات شنوایی معرفی شوند.

مشاور وزیر بهداشت در امور توانبخشی گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که کسانی که در هنگام تولد اختلال شنوایی دارند با استفاده از غربالگری شنوایی به سرعت شناسایی و این افراد نیز به مراکز خدمات بهداشت، سازمان بهزیستی ارجاع داده شوند.

جغتایی خاطرنشان کرد: در حوزه شنوایی باید به این مسئله توجه داشته باشیم که جمعیت کشور در حال مسن شدن بوده و امید به زندگی در کشور به ۷۵ سال رسیده و مفهوم آن این است که جمعیت سالمند کشور در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: از مسائلی که با افزایش سن، جامعه با آن درگیر می‌شود نیز مشکلات شنوایی بوده که از این جهت باید توان بخشی شنوایان و کم شنوایان مورد توجه قرار گیرد.

مشاور وزیر بهداشت یکی دیگر از سیاست‌های این وزارتخانه را آغاز غربالگری شنوایی برای نوزادان و سالمندان دانست و خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های ملی غربالگری سالمندان نیز خدمات غربالگری شنوایی بوده که به همین دلیل خدمات لازم به سالمندان در این حوزه، در صورت نیاز به سمعک، کاشت حلزون و توانبخشی شنوایی توسط سازمان بهزیستی ارائه خواهد شد.

جغتایی افزود: یکی از مزیت‌های هجدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، این است که علاوه بر ارائه مقالات علمی به رونمایی از کتاب راهنمای بالینی مداخله زودهنگام کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان است.

وی گفت: برگزاری چنین کنگره‌هایی سبب ارتقا سطح علمی و عملی جامعه شنوایی شناسان کشور می‌شود
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: نوزادان
نظرات شما
پیشخوان