تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

متهم مجهول المکان است!/ چهره پشت پرده برنامه‌های قمار در صداسیما کیست؟

برنامه برنده باش برنامه تلویزیونی بود که با فتوای آیت الله مکارم و قمار تشخیص داده شد و پس از اظهار نظر رهبری، جلوی پخش آن گرفته شد. اسپانسر این برنامه جوانی بود با نام سجاد خواجه علیجانی.

رویداد۲۴ محمدرضا باقری نویسنده اصولگرا و از فعالان فضای مجازی است. او روز گذشته در صفحه خصوصی خود  نوشت: ‏آیا می‌دانید سجاد خواجه علیجانی، اسپانسر «برنده باش» شبکه سه، سرمایه گذار «ما همه با هم هستیم» کمال تبریزی و اسپانسر «جشنواره جهانی فجر» وزارت ارشاد است و از وی به عنوان مهره اصلی تقلب جشنواره جام جم یاد می‌شود؟»

رضا میرکریمی دبیر جشنواره فیلم فجر این مطلب را تکذیبب کرده اما باقری در در توئیت  دیگری نوشت «آقای میرکریمی گفتند علیجانی اسپانسر جشنواره ملی فجر بوده، اما همراه اول تنها اسپانسر رسمی جشنواره بوده، حرف ایشان یا غلط است یا دقیق نیست، باید توضیح بیشتر بدهند و مدرک منتشر کنند وگرنه قابل اعتنا نیست»

باقری در زیر توئیت خود نام سه مدیر وزارت ارشاد را منشن کرده ولی بسیاری می‌دانند که  برنامه برنده باش با حمایت یک اسپانسر قدرتمند، در شمارش آرای پر بیننده ترین برنامه صدا و سیما تقلب کرد که بعد از سلسله رویدادهایی، به حذف برنامه عادل فردوسی پور منجر شد.

چهره پشت پرده حذف فردوسی پور و رئیس قمارخانه سیمای ملی کیست؟

چندی قابل یک سایت اینترنتی به نام وب آموز، با بررسی فعالیت‌‌‌های سجاد نوشته بود «بیش از یک سال است که در حال رصد شبکه پرداخت ایران و درگاه‌‌هایی هستیم که به شبکه قمار و پولشویی داده شده و آنها را در کانال اینجا و در وب سایت منتشر می‌کنیم. درگاه پرداخت به قابلیتی گفته میشود که شبکه بانکی از طریق شرکتهای واسط PSP به کسب و کارها ارائه میکند و طبق آن مشتری کسب و کار میتواند تا سقف نامحدود اقدام به خرید کالا یا خدمات نماید. یکی از افراد سجاد خواجه علیجانی بود.» 

نویسنده این سایت درباره سایت‌های متعدد شرط بندی سجاد توضیح می‌دهد و اشاره می‌کند که سال‌‌هاست در فضای اینترنتی فعال است. او کارش را با فروش کتاب شروع کرده و وبلاگ نویس‌‌های آن زمان از وجود برخی ابهام‌ها درباره او نوشته‌اند. از همه جالب تر این است که سجاد از نظر مقامات قضایی مجهول المکان است!

چهره پشت پرده حذف فردوسی پور و رئیس قمارخانه سیمای ملی کیست؟

 

به گزارش رویداد۲۴ بعداز این که آیت الله مکارم  شیرازی اعلام کرد برنامه برنده باش مصداق قمار است، حساسیت به این برنامه بیشتر شد. سوال این بود: «مسابقه‌ای حضوری با عنوان مسابقه بزرگ برنده‌باش از طریق شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی ایران در حال اجرا و پخش است که به شرکت‌کنندگان در این مسابقه به ازای پاسخ صحیح به هر سوال، مبلغ قابل توجهی به صورت پلکانی (تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان) اعطا می‌کند که با کمک مجری برنامه و فرصت‌هایی که در اختیار هر شرکت‌کننده قرار می‌گیرد، مبلغ جایزه غالباً از ۵ میلیون تومان کمتر نیست. شرط حضور در این برنامه خرید سوال و پاسخ درست به آن‌ها از طریق اپلیکیشن مخصوص است و در صورت درست بودن جواب‌ها، در یک رقابت فشرده، ۴ نفر به مسابقه حضوری دعوت خواهند شد.

پاسخ آیت‌الله مکارم شیرازی این بود: بسمه‌تعالی. این کار قمار است و کسانی که شرکت می‌کنند مالک آن جوایز نمی‌شوند. همیشه موفق باشید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۷
فرج
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
1
7
همه از بالا تا پایین مثل هم هستند.هر کی دنبال پول درآوردن به هر طریق می باشد.البته نمی توان از واژه دزدی استفاده کرده چون اکثر کارها مشکل قانونی ندارد!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
10
2
هر روز صدای خرد شدن خودم رو می شنوم ، کی از خواب بیدار میشید و به درد مردم میرسید . جلوی هر نوع خلافی باید ایستاد ولی آیا درد جامعه اینه که چند برنامه دارن قمار میکنن!!!!
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۷
1
4
واقعا تو کشور چه خبره به مردموبی گناه رحم کنید به خدا ادم شرم میکنه با این حرکات ناسلامتی یه کشور اسلامی هستیم
علی
|
Netherlands
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
3
فساد همه جا رخنه کرده ...طوری شده که برای دزدی همه دارن رقابت میکنن کسی نیست به داد مردم برسه فقط حرف حرف حرف
مجید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
1
باپولی که به این شرکت کنندگان می دادن دل بیننده گان آب میشد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
3
به خدا قسم ....سران ملت به فساد وتباهی کشانند....هر روز خدا .ملت خورد میشن از بس دزدی شنیدین ودیدن ماجامعه اسلامی هستیم لنعت خدابر مسولان مفت خور وحق باز که ملت ایران را به روز سیاه کشانند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
1
0
این آقا تو دوران دانشگاه رفیق من بود.اصالتا گلپایگانیه.باور نمیکردم رفیق دوران دانشجوییم این جوری بشه.
نظرات شما
پیشخوان