تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
جمالی نوبندگانی:

ایران در راه‌های دور زدن تحریم مهارت دارد

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که «ایران در دور زدن تحریم مهارت دارد» گفت: ما فروشنده خوب نفت هستیم و کشورهای خوبی هم خریدار هستند و روش‌هایی وجود دارد که ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم.
ایران در راه‌های دور زدن تحریم مهارت دارد
رویداد۲۴ محمد جواد جمالی در واکنش به اقدام آمریکا در عدم تمدید معافیت ۸ کشور برای خرید نفت ایران گفت: یکی از مشکلات کشور آن است که وابستگی بودجه به فروش و صادرات نفت وجود دارد و آمریکا هم از این موضوع سو استفاده کرده و هرگاه بخواهد با ما دشمنی کند از نفت به عنوان پاشنه آشیل استفاده می‌کند؛ لذا باید طبق توصیه مقام معظم رهبری به همه دولت‌ها وابستگی به نفت را قطع کرد نه این که شرایط طوری باشد که ما نفت را برای پرداخت حقوق کارمندان بفروشیم تا وقتی شرایط این گونه باشد چنین فشار‌هایی هم رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر این که «باید کشور را بر اساس کار‌های تولیدی و درآمد‌های حاصل از آن اداره کرد» گفت: مردم در این شرایط می‌توانند منتفع شوند. حقوق‌ها هم باید از مالیات و بنگاه‌های تولیدی پرداخت شود.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال گفت: البته در شرایط فعلی ما در راه‌های دور زدن تحریم مهارت داریم ما فروشنده خوب نفت هستیم که کشور‌های خوبی هم به عنوان خریدار وجود دارد. روش‌هایی است که با آن تحریم را دور می‌زنیم.

جمالی با یاد آوری این که «مقدار صادرات در بودجه ۹۸ واقع بینانه دیده شده است» گفت: در این شرایط به هیچ عنوان آمریکا نمی‌تواند فروش نفت ایران را به صفر برساند. البته می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند که ما هم رایزنی با کشور‌های همسو همچون چین و روسیه و هند را از خیلی وقت پیش انجام دادیم. در نهایت این موضوع هم می‌گذرد و می‌توانیم از این تنگنا عبور کنیم.
منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۶
0
2
چند تقاضا از صاحب منصبان در دور زدن تحریمها: 1_ نفت ایران را به ثمن بخس به کشورهای فرصت طلبی مثل چین , هند و...نفروشید2_ از ظهور بابک رنجانی های جدید جلوگیری فرمایید 3_ پولهای حاصل از فروش نفت رادرهیچ زمانی خصوصا" دروضعیت کنونی تحت هیچ عنوانی به کشورهاوگروههای خارجی بذل وبخشش نفرمایید 4_ در هزینه نمودن بیت المال صرفه جویی نمایید واز هزینه های بیهوده مثل همایش ها وسمینارهای بی خاصیت امتناع نمایید 5_ باورکنید 90درصد مردم ازلحاظ معیشتی به شدت در مضیقه هستند
نظرات شما
پیشخوان