تاریخ انتشار: ۰۶:۲۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
رویداد۲۴ گزارش می‌دهد؛

مشترک مورد نظر به کلانتری مراجعه کند!/ دریافت پیامک برای بدحجابی در خودرو چه تبعاتی دارد؟

دستورالعمل جدید و عجیب پلیس امنیت اخلاقی تهران از ابتدای سال ۹۸ موجی از اعتراضات را به همراه داشته است. دریافت پیامک اخطار به جرم کشف حجاب توسط تعداد قابل توجهی از شهروندان تهرانی، سوالاتی را درباره مصادیق کشف حجاب و نحوه اجرای این قاعده به وجود آورده است.

پیامک ارتکاب جرم کشف حجاب چه تبعات حقوقی خواهد داشت؟

رویداد۲۴ از هفته گذشته طرحی در تهران پیاده شده که بر اساس آن، پیامکهایی به مالکان خودرویی‌هایی صادر می‌شود که سرنشین آن بدحجاب بوده باشد. فرمانده پلیس تهران ارسال پیامک‌ها را تایید کرده و گفته «این پیامک‌ها فارغ از اینکه اقدام به کشف حجاب از سوی چه کسی در خودرو انجام شده باشد برای مالک خودرو ارسال شده و ممکن است کسانی که کشف حجاب کرده‌اند مسافر باشند اما پلیس امنیت اخلاقی در این زمینه راننده خودرو را می‌شناسد.»

آنگونه که سردار رحیمی خبرداده، آنها که پیامک دریافت کرده‌اند پس از مراجعه به پلیس امنیت با اخذ یک تعهد کتبی مرخص می‌‌شوند. هرچند وزیر کشور نیز از این طرح حمایت کرده، اما به نظر می‌رسد چنین اقدامی بدون نگاه کارشناسی اجتماعی بوده است.

در پیامکی که به مالکان خودرو‌ها ارسال شده، پلیس امنیت اخلاقی ناجا تأکید کرده که مالکان خودرو‌ها «به منظور جلوگیری از تکرارجرم کشف حجاب» تذکر می‌گیرند. در این پیامک‌ها از مالکان خودرو‌ها خواسته شده ظرف ۷۲ ساعت جهت رسیدگی به پلیس امنیت اخلاقی محل سکونت خود مراجعه کنند.

پیامک ارتکاب جرم کشف حجاب چه تبعات حقوقی خواهد داشت؟کسانی که پیامک بی‌حجابی در خودرو را دریافت کرده‌اند چه می‌گویند؟

 

دو سوال در رابطه با اقدام اخیر پلیس امنیت اخلاقی مطرح است؛ نخست مراحل بروکراتیک احضار و رسیدگی به جرم و دیگری ماهیت جرم کشف حجاب در خودرو و نحوه تشخیص ارتکاب به این جرم.

یکی از افرادی که پیامک بی‌حجابی دریافت کرده، مراحل پیگیری موضوع را اینگونه برای رویداد۲۴ شرح داده است: چون به طور مرتب در جاده تهران-پردیس رفت و آمد دارم، بلافاصله بعد از دریافت این پیامک برای حل موضوع به تکاپو افتادم. در تماسی که با پلیس +۱۰ داشتم به من اعلام کردند که به دلیل تعدد شکایات، فعلا رسیدگی‌ صورت نمی‌گیرد و نیازی به نگرانی نیست با این حال در تماسی که با سامانه ۱۹۷ (سامانه ارتباط پلیس و مردم) داشتم، من را به کلانتری محل ارجاع دادند و در مراجعه به کلانتری نیز صحبت‌های پلیس +۱۰ تکرار شده و به من تاکید کردند جای نگرانی نیست.

او می‌گوید تعجب می‌کنم چنین پیامی برای من آمده زیرا معیار  تشخیص آنها اصلا معلوم نیست، مثلا پوشش من و تمام خویشاوندانم چادر است اما پیامک بی‌حجابی برایم آمده است.

به گزارش رویداد۲۴ جمعیت زیادی از افراد، برای پیگیری این مسئله به پلیس امنیت اخلاقی خیابان وزرا مراجعه کرده‌اند. عکس‌هایی از ازدحام افراد مقابل ساختمان این اداره در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود.

مشترک مورد نظر به کلانتری مراجعه کند!/ دریافت پیامک برای بدحجابی در خودرو چه تبعاتی دارد؟

فرد دیگری که پیامک پیامک بی‌حجابی دریافت کرده، ضمن انتقاد به احضار مادرش به عنوان مالک خودرو در پیگیری موضوع، می‌گوید: فارغ از احضار مالک، روند بروکراتیک ماجرا نیز تناقض‌هایی دارد.

او رویداد۲۴ می‌گوید: یکی از ملزومات ابتدایی اعلام شده برای پیگیری پیامک، پرداخت خلافی خودرو است. این پیامک به معنای وجود شکایت پلیس از خودرویی با شماره پلاک ذکر شده است. این در حالی است که در صورت وجود شکایت روی یک خودرو، امکان پرداخت جریمه‌های خودرو وجود ندارد.

به گفته او، پرونده‌هایی در نزدیک‌ترین پلیس امنیت اخلاقی به محل سکونت افراد متخلف تشکیل شده که این پرونده‌ها تنها با تعهد مالک سند امکان رسیدگی خواهند داشت. همچنین الزام حضور مالک خودرو چالش‌هایی به دنبال خواهد داشت. برخی از خودرو‌ها توسط رانندگانی به جز مالک مورد استفاده قرار می‌گیرند بنابراین تشکیل پرونده‌ای که قرار است سابقه ارتکاب به یک جرم را بر متخلف تحمیل کند، برای فردی که نقشی در ارتکاب این جرم نداشته، از نظر حقوقی اشکال دارد.

او درباره مراحل رفع شکایت خودرو اینگونه توضیح می‌دهد: مالک خودرویی که متخلف شناخته شده، باید با در دست داشتن مدارک به ۵ پارکینگ تعیین شده توسط پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کند. این پارکینگ‌ها با پارکینگ‌های پلیس ترافیک متفاوت است. جریمه جرم کشف حجاب در واقع توقف ۲ تا ۳ هفته‌ای اتومبیل در این پارکینگ‌ها و پرداخت هزینه ترخیص خودرو خواهد بود. این یعنی نیروی انتظامی ۳ هفته یک خودرو را به اجبار به پارکینگ می‌برد و هرکس هم مجبور است هزینه آن را بپردازد. بدین ترتیب مالک با در دست داشتن قبض پارکینگ بعد از گذراندن ۲ تا ۳ هقته به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کرده و با امضای تعهد کتبی، اتومبیل خود را ترخیص خواهد کرد.

این فرد درباره نحوه ثبت تعهد‌ها اینگونه می‌گوید: از پلیس امنیت اخلاقی سوال کردیم و پاسخ آن‌ها این بوده که این تعهد‌ها در هیچ سیستمی (دال بر وجود سوء سابقه کیفری) ثبت نخواهد شد و تنها برای خود اداره است.

به نظر می‌رسد عدم ثبت تعهد‌ها در یک سامانه قابل پیگیری و استناد یادآور فهرست بدها-خوب‌های دانش آموزان دبستان است! و اساسا مشخص نیست چرا وقتی موضوعی به عنوان سابقه مطرح نیست، فرد باید به پلیس مراجعه کند.

قانون درباره تشخیص جرم توسط پلیس چه می‎گوید؟

 

هوشنک پوربابایی وکیل دادگستری درباره جرم انگاری موضوع به ماده ۱۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری اشاره می‌کند و می‌گوید: «در صورتی که یک شخصی ذی سمت و ذی نفع شکایتی را مطرح کند، فقط بازپرس یا مقام قضایی با بررسی ادله جرم و شواهد و در صورتی که واقعه را مجرمانه بداند باید فرد را احضار کند؛ بنابراین پلیس که یک مقام ضابط قضایی است، نه تنها حق توقیف خودرو را ندارد (مگر در جرائم مشهود) بلکه حق احضار افراد را به طریق اولی ندارد و در صورتی که راسا احضار کند، اقدامش خلاف قانون است و دخالت در امور قضایی محسوب می‌شود و قطعاً در مراجع قضایی هم این موضوع قابل تعقیب است.»

به گزارش رویداد۲۴ آنچه تاکنون در برخورد‌های عرفی پلیس امنیت اخلاقی مشاهده شده، استناد ضابط قضایی به جرائم مشهود است در موارد تخلفات مربوط به کشف حجاب است. جرم مشهود، رفتار‌های خلاف قانونی است در اماکن عمومی که در معرض دید ماموران نیروی انتظامی اتفاق می‌افتد.

در قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور کیفری مصوّب ۱۳۷۸ تعریفی از جرم مشهود ارائه نشده و صِرفاً در ماده ۲۱ این قانون، موارد و مصادیق جرم مشهود بیان شده است. ماده ۲۱ این قانون، جرم در موارد زیر مشهود محسوب کرده است:

«‏۱‌ـ جرمی که در مَریی و منظر ضابطین دادگستری واقع شده یا بلافاصله مأمورین یاد شده در محل وقوع جرم حضور یافته یا آثار جرم را بلافاصله پس از وقوع مشاهده کنند. ‏

‏۲‌ـ در صورتی‌که دو نفر یا بیشتر که ناظر وقوع جرم بوده‌اند یا مجنیٌ‌علیه، بلافاصله پس از وقوع جرم، شخص معیّنی را مرتکب جرم معرفی کند. ‏

‏۳‌ـ بلافاصله پس از وقوع جرم، علائم و آثار واضحه یا اسباب و دلایل جرم در تصرّف متّهم یافت شود یا تعلّق اسباب و دلایل یاد شده به متّهم محرز شود. ‏

‏۴‌ـ در صورتی‌که متّهم بلافاصله پس از وقوع جرم قصد فرار داشته یا در حال فرار یا فوری پس از آن دستگیر شود. ‏

‏۵‌ـ در مواردی که صاحب‌خانه بلافاصله پس از وقوع جرم، ورود مأمورین را به خانة خود تقاضا کند. ‏

‏۶‌ـ وقتی که متّهم ولگرد باشد.»

بر اساس قانون، در جرائم مشهود، ضابطان دادگستری فقط در صورتی می‌توانند متهم را بازداشت کنند که دلایل قوی بر ارتکاب جرم مشهود وجود داشته باشد. یک وکیل دادگستری معتقد است در مورد توقیف خودرو به عنوان جریمه ارتکاب به یک جرم مشهود، با توجه به قوانین موجود، به نظر می‌رسد لزوم اثبات و وجود قرائن قوی بر ارتکاب جرم ضروری است. این در حالی است که در موارد اخیر، هیچ گونه ادله‌ای دال بر وقوع چنین جرمی به متهم ارائه نمی‌شود تشخیص وقوع جرم توسط ضابط با توجه به وجود دو کد تخلف ۱۴ و ۱۵ امری سلیقه‌ای به نظر می‌رسد.

یکی از موارد دیگر اطلاق کد تخلف به افرادی است که برای آنها پیامک آمده است؛ کدهای ۱۴ و ۱۵ پلیس امنیت اخلاقی به ترتیب به مصادیق بد حجابی و بی حجابی داخل خودرو اطلاق شده است اما معلوم نیست مقام تشخیص این موضوع کیست؟ و بر اساس کدام ماده قانونی به یک فرد کد ۱۴ یا کد ۱۵ نسبت داده می‌شود.

بین جرم حجاب در خودرو و اخلاق عمومی تضاد وجود دارد

 

کامبیر نوروزی حقوقدان ضمن انتقاد از عدم وجود تعریف مشخصی از جرم کشف حجاب به رویداد۲۴ می‌گوید: اگر بگوییم کشف حجاب جرم مشهود است، در صورت مشاهده کشف حجاب در خانه‌ها نیز ضابط قضایی می‌تواند راسا اقدام کند. این یعنی وقتی اصل تعریف مشکل داشته باشد تا ثریا می‌رود دیوار کج.

نوروزی می‌گوید: آنچه جرم است باید از نظر جامعه نیزغیر اخلاقی تلقی شود. جرم ضرب و جرح عمدی را اخلاق هم رد می‌کند و مردم در قضاوت اخلاقی می‌گویند کار بدی انجام گرفته است. بنابراین هر وقت بین قانون جزا و اخلاق عمومی تضاد باشد مشکل ایجاد می‌شود. مثال خوبی که در این رابطه وجود دارد، ماهواره است. چرا قانون نگهداری ماهواره عملی نشد؟ چون اخلاق عمومی آن را زشت نمی‌دانست. اخلاق عمومی استفاده از برخی کانال‌ها را بد می‌داند، ولی کلیت استفاده از ماهواره را نفی نمی‌کند. از این رو قانون منع استفاده از ماهواره با وجود ضمانت اجرایی جریمه‌های نقدی و حبس، هرگز به شکلی که باید، اجرایی نشد.

نوروزی معتقد است در مواردی که جرم و اخلاق عمومی در تضاد باشند، ضمانت اجرا حرف روی کاغذ است؛ نگهداری ماهواره جریمه نقدی و زندان دارد، ولی شما چند نفر را می‌خواهید مجازات کنید؟ کاری که مردم اخلاقا جایز بدانند قابلیت جرم انگاری ندارد. آنچه جلوی ارتکاب افراد به جرائم را می‌گیرد تنها پلیس و قاضی نیست؛ مگر چند تا پلیس و قاضی داریم؟ اخلاق جلوی ما را می‌گیرد. مشکل جرایم فرهنگی این است که قانون چیز‌هایی را جرم شناخته، ولی اخلاق عمومی آن را غیر اخلاقی نمی‌داند.

به گزارش رویداد۲۴ علاوه بر روال بروکراتیک مبهم و پرسوال این طرح، و شبهات موجود در نحوه تشخیص ارتکاب جرم (مثل تشخیص ماده ۱۴ و ۱۵ مربوط به بد حجابی یا بی حجابی)، لوث شدن قوانین در افکار عمومی، نتیجه ایست که قوانین اینچنینی خواهند داشت.

مقررات کیفری باید ایجاد امنیت و عدالت کنند. زمانی که مقررات کیفری چنین احساسی را منتقل نکنند و از طرفی به دلیل تناقض جرم و عرف جامعه، ضمانت اجرایی آن کارکرد خود را از دست بدهد، جامعه نسبت به دستگاه مجری قانون احساس بی اعتمادی خواهد کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۶
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
69
4
چرا اینقدر از بی حجابی دفاع می نمایید .
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۹
5
46
باورم نمیشه ما تو مملکتمون حقوق دان داریم و این قوانین پوچو نیروی انتظامی میزاره ....بدون هیچ مدرک معتبری به جوون مردم خصوصا خانم ها میفته .... دوست دارم یه طرحی اجرا بشه تمام آقایونو وادار کنن با چادر مقنعه و روسری مانتو و شلوار و جوراب وادار به کارای روزانه خصوصا رانندگی کنن.... در تابستان چند درصد آقایون کت و شلوار میپوشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
این حرفتون بی معنیه!چه ربطی به اقایون داره!!مگه اقایون این قانون مزخرفو گذاشتن!!کل شهروندان دارن عذاب میبرن سر این قانون جدید بعد شما میای قضیرو شخصی میکنین!واقعا که...
شعله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۲
2
15
من یک زن شاغلم که بعد از ظهرها در ماکسیم هم مشغولم و حجابم در حد عرف جامعه است
بخاطر مسافر هایی که گاهی مادری با بچه شیر خوار بود ه یا بنده خدایی که از زور گرما روسریش را کمی شل کرده یاه به هر دلیلی دو بار برایم پیامک امد و من به کلانتری مراجعه کردم و تعهد دادم
بعد از این داستانها همیشه به مسافر ها تذکر میدادم
چند روز پیش مهمان یکی از دوستان در شهسوار بودم قبل از مقصد یک اقای راننده خواست راه من رو ببره من به هر حال به راه خودم ادامه دادم و به مقصد رسیدم هنوز از خودرو پیاده نشده بودم که پیامک مبنی بر اینکه جرم کشف حجاب در خودرو شما مشاهده شده..دقیقه سه دقیقه بعد
این یعنی با تدابیری ک دولت مردان ما اندیشیدن هر کس به هر دلیلی خصومت شخصی هم با شخصی داشته باشد از این طریق دق دلهارا میشود خالی کرد یا برای رو کم کنی طرف مقابل
به کلانتری مراجعه کردم کفتند خودرو توقیف خورده...ماجرا را تعریف کردم هم مسئول امنیت اخلاقی هم پلیس راهور شدیداٌ حرفهای ن را تایید کردند که این که شخص غیر از پلیس بخواهد پیامک بزند که در فلان خودرو بد حجاب دیدیم کاری اشتباست ولی کو گوش شنوا
حالا من من ماندم و یک ادم عقده ای ک برا کم کردم من پیامک زده ک بد حجاب دیده و خودرو توقیفی من
بعد اعتراض میکنند چرا فلانی بچه اش را در فلان مملکت به دنیا اورد..چرا فلا کسان دو ملیتی هستند ..با این داستانها سر مردم را گرم میکنند و به جان هم میاندازند
داني
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۴
1
5
خودروي بنده رو نزديك تهران توقيف كرده اند و چون يند بنام خودم تبود هيچ پيامي نيومد چون قولنامه كرده بودم و صاحب سند بدلايلي نيست ونميشه پيدا كرد قولنامه كارت ماشين دارم و بيمه نامه هم بنام خودم هستش و الان از دادگاه راي الزام به سند گرفتم ولي يك ماه حدودا طول ميكشه تا قطعي بشه دوباره يكي دو ماه ديگه تا سند و بنامم انتقال بدن آيا با قولنامه و مداركي كه گفتم الان خودم برم امنيت اخلاقي ماشين و تحويلم ميدن ممنون ميشم كسي جوابمو بده چون ما ١٠٠٠كيلومتر فاصله داريم با تهران سخته واسم آمدن و بدون اينكه ماشين و در بيارم برگردم با اطلاع كافي ميخوام بيام هيچ گونه تماس تلفني هم نميشه گرفت متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۰۹
0
11
مردم و درگیر مسایل پوچ میکند...اگر خلافی شده چرا همون جا خودرو توقیف نمیشود یا تذکر داده نمیشود
وحید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۹
0
7
دقیقا خانم شعله درست گفتند الان ماشین منم توقیفه اونم شانسی فهمیدم الان ازترس بیرون نمیبرمش خداشاهده من اصلا زن سوار ماشینم نشده ینی توی ماشینم جا برای سوار کردن کسی ندارم پر از لوازمه فقط خصومت شخصی ینی ینفر برای اذیت کردنت اینکارو میکنه سیستمی نیستش یا بر پایه قانون و مقررات و متاسفانه بدون نظارت حالا چ اتفاقی برای متشین توی پارکینگ بیفته و طرف بدون ماشین ۳هفته چیکارکنه اخه بی همه چیز چرا اگر قانونی میزاری حداقل توش بی قانونی نباشه کسی به ناحق پاسوز نشه
Mahdi
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۰
1
11
سلام، من ۱سوال داشتم راجب این طرح از مسولین؛ چرا بدون مدرک و مستندات لازم واسه کسی اس ام اس میاد و باید بری تعهد بدی و جریمه، و بدون ارایه مدرکی یا سندی دال بر جرم؛ آیا این خلاف قانون نیست؟!!! شاید اون ماموری که گذاشتن تو خیابون و ... با کسی خصومت شخصی داره یا به اشتباه شماره کسی رو یادداشت کنه یا بخواد از کسی سو استفاده کنه؛ اون وقت تکلیف چیه؛ چطور حرف مارو با ۴تا شاهد قبول نمیکنن، ولی حرف مامورو بدون هیچ سند و مدرکی قبول میکنن!!! شاید همین اتفاق باعث برهم خوردن زندگی؛ و ایجاد تنش در خانواده بشه؛ بدون مدرک چطور حق دارن کسی رو متهم کنن؛ چرا دست مامورین باید اینقدر باز باشه که هر کاری دوست دارن بکنن بدون هیچ مدرک و سندی؛ و تا جریمه و پول بدی بیخیالت بشن!!!
A-star-saeid
|
Netherlands
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
8
سلام
امروز اول مهر
تو دو ماه اخیر برام اس ام اس امنیت اخلاقی اومد با تمام گرفتاریا یکی و فرستادم رفت ازش تعهد گرفتن
یازدهم مرداد ماه ماشینم و پلیس گرفت برد پارکینگ گفت جمهوری تهران بد حجاب بودی درصورتی که اصلا اونجا نبودم‌ و دست کسی هم ماشینم و نمیدم و حساسم
ماشین تا پیستم توقیف بود ساعت یک و نیم ظهر آزادش کردم بردم کارواش و رفتم خونه
امروز ماشینم و گرفتن گفتن توقیف بد پوششی داری در تاریخ بیست و یکم مرداد یعنی فردای روز آزادیه ماشینم
رفتم پلیس امنیت گفت تا نهم مهر تو پارکینگه بعد روز نهم برم بفرستنم دادگاه
ازشون هم دلیل و مدرک خواستم گفتن مگه پلیس دروغ میگه
چرا ما باید اینقدر بدبخت باشیم بخدا پول ندارم یکی دیگه بگیرم که پیاده نمونم بدون ماشین واقعا اموراتم نمیگذره
خانمم هم ترکم کرد و از فردا باید دنبال طلاق و دادگاه خانواده باشم
بیچارگی بیداد میکنه
خدایا تورو خدا خودت کمک کن
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۸
0
8
اولا اين جرم نيست دوما اينكه اگه جرمي هم بود ميبايستي در همان لحظه ارتكاب به جرم بايد تذكر داده بشه كه اثبات بشه سوما اينكه اين رو پليس براي خودش تبديل كرده به منبع درآمد يا مردم بايد بيان ائونجا جريمه و پول پاركينگ بدن يا اكثرا كه الان پليس ها پول ميگيرن بيخيال ميشن.
متاسفم براي خودمون كه هنوز درگيرمون كردن به مسايل اوليه بشري و بقيه كشورها با چه سرعتي درحال پيشرفت هستند.
من
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۳۰
0
2
والا واسه من اس ام اس هم نیومده. پلیس میخاس ماشینو ببره من گفتم به چه جرمی گفت قاضی حکم داده. من گفتم خب لطفا تفهیم اتهام کن شروع کرد بدخلقی و تند حرف زدن منم حقیقت در رفتم و الان نمی دونم چه دادگاهی بوده و چرا و خبر ندارم از هیچ چیز و اصلن نمی دونم موضوع پولیه، اخلاقیه، امنیتیه، یا تصادفی شده اشتباهی شماره منو برداشتن و... هر کی یه چی می گه منم می ترسم برم کلانتری هم ماشینو بگیرن هم خودمم چون در رفتم بازداشت کنن!!!
پاسخ ها
مهرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
برو داداشه من مجرم نیستی که . میخواد چیکار کنه نهایت بگه چرا در رفتی تو ام بگو ترسیدم از این حرفا . اگه هم نهایت بخواد گیر بده از چی میترسی زندانه دیگه برو یه سر به بچه ها بزن ببین چی میکشن مردم
Behnam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
2
لعنت به همتون بمیرین به حق ۱۲معصوم
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
2
به حق امشب شب امام رضا روز خوش نبینین همیشه شرمنده زن و بچه اتون بشین من امروز رفتم تعویض پلاک ماشین مو توقیف کردن تو پارکینگ قزالحصار گفتن مسافر بدحجابی داشتی نه من مسافرکشم نه کسی را سوار کردم بخدا مشکلات مون را به کی بگیم
مهرزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۵
0
3
برام اسمس اومده بود دو ماه پیش من به علت تصدف نرفتم امنیت اخلاقی برا رسیدگی. ماشینمم نقاشی بود که کارای تعمیرشو برا تصادفی که کرده بودم درست کنه. اومدن از داخل نقاشی ماشینمو بطور خاموش و به صورت نصفه و نیمه بودن ماشین همونجوری بردن پارکینگ. اخه این قانونه این چه داستانیه اخه. ماشین تیکه تیکست کجا میبرید پارکینگ اخه. لامصب جانی و ادمکش نیستیم که از ایرانم نمیخوایم با ماشین پرواز کنیم بریم. داستانی شده .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۳
1
5
امنیت اخلاقی بیشتربرای سرگرم کردن مردم نه چیزی دیگه جامعه ای که رئیس جمهور جدا قوه قضایی جدا سپا جدا حوزه علمیه به خاطر اینکه بهشتی که برای خود ساخته ان به خطر نیفته دایم به فکر ادیت مردم هستند کشف حجاب فقط توی خودرو رخ میده این یعنی بی عدالتی زندگی فقط درس خوندن توی حوضه علمیه نیست جامعه ایران با فرهنگه مردمو اذیت نکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۹
من بیچاره یهفته نیس ماشین گرفتم شنبه باس ببرم پارکینگ چون بهش پا ندادم یکبار کمربند نیستم برام کشف حجاب رد کرد ب حق امام حسین روز خوش ن میبینید مه انقدر حروم زاده تخم ولد زنایید من حجابم کامل چی کنم چهرم قشنگه دست خودم ک نیس بهم میگه خوشگلی دردسر داره یاازشاستفاده کن یا مجازات شو منم گفتم مجازات میشم باج ب شغال نمیدم ولی خدانگذره ازتون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
0
6
من تا بستان 97 با دو تا بچه کوچیک شیر خوره رفتیم مسافرت بعد امدن پیامک اومد کشف حجاب شده توی ماشینتون رفتیم تاهد دادیم بهشون گفتم به بچه کوچیک مریض بوده اذیت میکرده بازم تاهد گرفتن رفتیم بعد شش ماه ماشینو جلوشو گرفتن گفتن ماشین توقیفه رفتم دنبالشو گرفتم دیدم اقایون تاهد رو ثبت نکردن بهشون گوفتم من گوه خوردم رفتم مسافرت مامور اونجا یک زن بود پریده بهم میگه حرف دهنتو بفهم من میگم با شما نبودم میگه من شنیدم منم دیدم خودشو با خدا اشتباه گرفته رفتم ولی موندم نه ازم معضرت خاهی کردن به خاطر کوتاهیشون نزدیک بود حکم باز داشتمم بدن اگر قران و خدار من مقسرم که به موقع اقدام کردم یا اینها که ادعای دینشونم میشه ثبت نکردن تاهدشونو به کی باید شکایت کنم به خدا پناه میبر از دست اینها خدا لعنت کنه ادمایی که نون دینو میخورن از دین بویی نبردن اگر شهرستان بودم زنو بچمو میریختن وسط بیابون کی جواب گو بود اینها که خودشونو با خدا اشتباه گرفتن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۹
0
9
خدایا عذابتون را زیاد کنه که مردم به زحمت انداختین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
0
3
خدا لعنت کنه این برنامه ریزان را وسط اتوبان بدون اینکه پیامک بیاید ماشین را بردند پارکینگ
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
3
چقدر زشته که ما باید از ارگانی شکایت بکنیم که اسم اخلاق رو یدک می کشه .چرا این قدر ظلم می کنید .دنبال جریمه کردن و پول گرفتن هستید .وقتی ما تو خونه نشستیم و ماشین جلوی در پارک است این پیام ها رو از کجا در می آورید،تا به کی باید سرمون رو به آسمون کنیم و از ظالم به خدا شکایت کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
0
5
تا کی باید به این همه ظلم سکوت کنیم ،من یه آدم چادری ام .واقعا شرم داره که برم تعهد بدم .به چی تعهد بدم .اگه دوباره این پیامک دروغین آمد باید چکار کنم .اگه اعتقاد قلبی نداشتم به حجابم شک می کردم .خدایا خودت صدای ما رو بشنو .خسته شدیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
0
2
بنده به دلیل کارگر بودن در طول هفته از صبح تا ساعت هفت بعدازظهر سرکار هستم برام پیامک اومده در ماشین شما بی حجابی صورت گرفته اونم در زمانی که بنده سرکار بودم از طرفی خانمم رانندگی باد نیست و دختربنده هم کلاس سوم ابتدایی هستش از طرف دیگر خام بنده از خانواده‌های شریف شهدا بوده که یک لحظه حجابش را نادیده نمی گیره به پلیس امنیت اخلاقی شهرستانک مراجعه کردم با کمال بی ادبی میگه اگه اعتراض دارید برید 197 استان شکایت کنید و تهدید به بازداشت بنده می‌کنه می‌خوام بدونم این آقایون و خانمهای پلیس صاحب اختیار ملتند یا خدمتگزار ملت به هر کجا هم اعتراض کردم طرف همکارانشونو گرفتند و انگار نه انگار که آقایون از مالیات همین مردم دستمزد میگیرن اما چنان گستاخانه و بی ادبانه با ملت برخورد میکنند که انگار کشور شش دانگ سند بنامشون خورده.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
0
0
سلام امروز12‌/5/99منه کارگربعدازیماه کارکردن ک بتونم فقط زنم بیارم شیراز.دکتر.باکلی بدبختی امدم خدایش بایدب کی بگیم ک اقاچرا.ماهاجوون بدبخت ک باکلی شرایط درحاله حاضر.من ماشینم توخیابون زده بوده.موتوری نظامی امده ماشین بایدبره پارکینگ. امدم محترمامیگم چراچیشده علتش چیه؟ میگه شکایت امنیت اخلاقی رو. ماشینت هست اقاقران خداپیغمبر.من کاری نکردم من بعدازچندماه ماشین اوردم بیرون اینم امدم دکترشیراز.باخانواده زن باردار. من جرمی نکردم فقط وفقط حرفه خودشون میگن پیامک. امده ولی متاسفانه پیامی نیمده ولی اینکارا.ک میکنن اگه خداهست خوب جوابشون میده ک منه جوون یتیم همچین کاری سرم نیاد.و....
ساناز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۷
0
2
واقعا دردناکه شاید عمدی اینکارو میکنن که مردمو بیشتر بچزونن این چه قانونی هست که مامور پلیس امنیت برای موضوع حجاب داخل ماشین اینقدر باید دستش باز باشه که راحت شماره ماشینو برداره بدون اینکه مستندی به مرکز ارائه بده. بچه من هر روز داره دین زده تر میشه اون دو رکعت نمازی هم که میخوند به لطف این آقایون کنار گذاشت. خدایا خودت ریشه ظلمو نابود کن
مریم رحمانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
3
متاسفانه کسی پاسخگو نیست، در این ایام کرونا مجبور شدم دو بار برای همین پیامک ها به پلیس امنیت اخلاقی واقع در تهران خیابان وزرا مراجعه کنم، حجم انبوه جمعیت، عدم جوابگویی، تندی.... هیچ کس جوابگو نیست، پلیس مدرکی ارایه نمی کند و همه سر در گمند، اینکار باعث نارضایتی شدید مردم شده، شما با مردم خودتان چه می کنید؟؟؟ جرمی که نمی توانید ثابت کنید ولی مردم را رها نمی کنید؟ همه مجبورند امضا کنند.... امیدوارم خداوند آه و ناله مظلومین را بشنود و سزای شما با این قوانینتان را بدهد. آمین
نظرات شما
پیشخوان