تاریخ انتشار: ۱۷:۵۹ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

امام جمعه بابل: بی‌حجابی در جامعه نگران کننده است

‌امام جمعه بابل گفت: بعضی از عناصر که در شرایط ویژه قرار دارند از دو تار مو امروز قدم به قدم به جایی رسیده اند که در مراکز عمومی روسری از سر می‌گیرند و بی حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند و دهن کجی نسبت به ارزش‌ها دارند، برای مسئولان ما حجاب چندان اهمیتی ندارد، وزیر کشور این صحنه‌ها را با ماست مالی توجیه می‌کند و دنبال خنثی کردن نیروی انتظامی هستند، تقاضای مردم این است که غیورانه به دنبال حفظ ارزش‌های اسلام و عفت عمومی در جامعه باشید.

 رویداد۲۴ امام جمعه بابل گفت: بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب در کشور نگران کننده است و برخی دنبال شکستن حرمت مظاهر دین هستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌هایی که در ایام ماه مبارک باید انجام شود اقامه نماز جماعت است، به هنگام نماز ظهر درب مغازه‌ها بسته شود و همه برای اقامه نماز جماعت به مساجد بروند.

وی با اشاره به اینکه شنیدن سخنرانی در مساجد بسیار اثرگزارتر از شنیدن بهترین مواعظ از تلویزیون است، افزود: مساجد برای ماه رمضان آماده سازی و مهیا شود و هیات امنای مساجد از امام جمعه جماعت موفق و خطیب دعوت کنند تا شب و روز‌های ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلف اجرا شود.

امام جمعه بابل تصریح کرد: برای دعوت از وعاظ از مراکزی مانند سازمان تبلیغات اسلامی برای مشاوره بهره بگیرید، زیرا برخی معضلات داخل مساجد ناشی از کم دقتی در انتخاب سخنران و واعظ خوب است.

روحانی با اشاره به اینکه با پدیده شوم روزه خواری برخورد جدی شود، خاطرنشان کرد: برخی از افراد به خود اجازه می‌دهند در فضای عمومی روزه‌خواری کنند و حرمت ماه رمضان را بشکنند، ماه رمضان احترام ویژه دارد و نباید اجازه دهیم حرمت این ماه شکسته شود.

این مسؤول یادآور شد: باید صنوف مرتبط با عرضه غذا در روز‌های ماه مبارک رمضان بسته باشند و بعد از اذان مغرب و عشا زیر نظر نیروی انتظامی کار کنند، زیرا سال گذشته مراکز فروش عرضه تغذیه فعال بودند و اقدام به عرضه آزاد غذا می‌کردند ومی‌گفتند که ما مجوز داریم.

وی ادامه داد: وظیفه دستگاه قضایی و انتظامی برخورد با روزه خواری و حرمت شکنی در ماه رمضان است و ما هم وظیفه داریم به عنوان یک مومن دارای غیرت دینی، بر اساس فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حرمت ماه رمضان را حفظ کنیم.

وی اضافه کرد: اگر کسی عذر شرعی دارد باید پنهان و در منزل غذا بخورد نه اینکه در ملا عام اقدام به روزه خواری کند، مراکز نظارتی باید دقت و توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه بابل با بیان اینکه قهوه خانه‌ها و مراکز ورزشی رقبای مسجد شدند، تصریح کرد: سال گذشته قهوه خانه تا پاسی از شب مشغول قلیان کشی بودند به مردم فرصت حضور در مساجد و مراسم مرتبط با ماه رمضان نمی‌دادند.

وی با اشاره به اینکه سریال‌های مختلف در شبکه‌های تلویزیون فرصت نماز به برخی‌ها نمی‌دهند، افزود: گویا سریال‌ها ساخته می‌شود تا افراد از پای گیرنده‌ها تکان نخورند، با وجود این همه گلایه‌های مطرح شده طی سالیان اخیر صدا و سیما پاسخ مناسبی نداد.

این مسؤول یادآور شد: مسابقات مختلف ورزشی به بهانه جام رمضان پس از افطار برگزار می‌شود و جوانان را در ابتدای جوانی که باید جان خود را به مسجد بسپارد، در مسابقات ورزشی حاضر می‌شوند، برگزاری مسابقات ورزشی در ساعات نمازجماعت و دعا در این شب‌های کوتاه در قالب جام رمضان نهایت کم لطفی به ماه رمضان است.

امام جمعه بابل با اشاره به اینکه با وجود همه تاکیدات مقام معظم رهبری نباید به گونه‌ای کار شود تا افراد با محرومیت شرکت در مساجد و نمازجماعت مواجه شوند، خاطرنشان کرد: رهبر فرزانه انقلاب نگرانی خود را در ارتباط با فضایی که انصافا حقیقی است و مجازی خوانده می‌شود، بیان فرمودند، با وقاحت قاتلی که طلبه‌ای را مظلومانه به شهادت رساند با چهار سلاح در فضای مجازی اقدام به خودنمایی می‌کند.

وی افزود: بر اساس دروغی که یک زن هنرپیشه به آن استناد می‌کند و سبب قتل مظلومانه این طلبه می‌شود.

این مسؤول ادامه داد: سوال ما این است که چرا اقدامی برای اینترنت ملی و کنترل فضای مجازی انجام نمی‌شود، ۸۰ درصد نیاز به اینترنت در مراکز داخلی است، مسؤولان در عوض افتخار می‌کنند که اینترنت نسل سوم و چهارم را در اختیار دورترین مناطق کشور قرار می‌دهند.

روحانی بیان کرد: شورای عالی فضای مجازی به جای جلسات هراز چند ماه، جدی‌تر ورود کند، جلسات شورای عالی فضای مجازی خنثی است و قدرت بر تصمیم گیری ندارد، اینترنت ملی باید راه بیافتد و با توجه به توانمندی‌های علمی کار انجام دهیم و با مهار این امر نگذاریم خسارت‌ها بر باور‌های نسل جوان وارد شود.

‌امام جمعه بابل گفت: بی‌توجهی به مسئله عفاف و حجاب در کشور نگران کننده است، برخی دنبال شکستن حرمت مظاهر دین هستند، بعضی از عناصر که در شرایط ویژه قرار دارند از دو تار مو امروز قدم به قدم به جایی رسیده اند که در مراکز عمومی روسری از سر می‌گیرند و بی حجاب در جامعه ظاهر می‌شوند و دهن کجی نسبت به ارزش‌ها دارند، برای مسئولان ما حجاب چندان اهمیتی ندارد، وزیر کشور این صحنه‌ها را با ماست مالی توجیه می‌کند و دنبال خنثی کردن نیروی انتظامی هستند، تقاضای مردم این است که غیورانه به دنبال حفظ ارزش‌های اسلام و عفت عمومی در جامعه باشید.

وی خواستار توجه به سنت افطار دهی ساده در مساجد و محافل در ماه رمضان شد.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حجاب اجباری
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
0
بله درست می فرمایند گرونی و فساد مسئولین و دزدی از بیت المال و سو استفاده از دین و فساد حاصل از فقر بعضی افراد اصلا نگران کننده و مهم نیست
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۳
0
0
پیاز ماشین و.......... گرون شدند که مسذله ای نیست؟
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان