تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
قاسم میرزایی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

رفت و آمد‌های کروبی کاملا برقرار شده است/ وضعیت محصوران به زودی تعیین تکلیف خواهد شد

نماینده عضو کمیته رفع حصر مجلس از برقرار شدن رفت و آمدها و سفرهای کروبی خبر داد و گفت: در نشست رییسی با کمیته قضایی مجلس مسائلی مطرح شده که امیدواری به رفع حصر میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را بالا برده است.

حصر

رویداد۲۴ قاسم میرزایی درباره آخرین تحولات رخ داده برای رفع حصر محصورین به رویداد۲۴ گفته رفت و آمد‌های آقای کروبی کاملا برقرار شده و هرجا بخواهند می‌توانند بروند و بیایند.

او می‌گوید در سال جدید باید تحولات جدید داشته باشیم زیرا امسال، سال گذشت و پادرمیانی دولت است؛ به قول خودشان یک پوسته بیشتر نمانده و اگر لازم است این پوسته را هم باید بشکنند و بگذارند رفت و آمد آقایان میرحسین حسین موسوی و مهدی کروبی و خانم زهرا رهنورد عادی شود.

میرزایی افزود: وضعیت به سمتی باید برود که همه همدلی و همراهی داشته باشند و بعید به نظر می‌رسد این آقایان در حصر هم تصور دیگری داشته باشند.

نماینده مجلس دهم و عضو کمیته رفع حصر مجلس در مورد نقش ابراهیم رئیسی رییس جدید قوه قضاییه در رفع حصر گفت: سفارش‌هایی به رییسی شده است.

میرزایی با اشاره به نشست کمیته قضایی مجلس با رییس جدید قوه قضاییه گفت: در این نشست اظهاراتی مطرح شده که رضایت کمیته قضایی را به همراه داشته است.

میرزایی در پاسخ به این سوال که «پیش از این هم از عزم رییس پپشین قوه قضاییه برای رفع حصر خبر داده بودند اما چرا تحولی رخ نداد» گفت: دو جا باید اقدام کنند و اقدام آن‌ها می‌تواند موثر باشد؛ اول دولت است که رییس شورای عالی امنیت ملی یعنی آقای روحانی می‌تواند قضیه را حل و فصل کند و دوم قوه قضاییه است. البته در دل دولت، اطلاعات و شورای امنیت هم می‌توانند در جهت حل مسائل و پشتیبانی کنند؛ اما اصل قضیه دست دولت است و دولت به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد.

او افزود: دولت دارد اقدام می‌کند و اقداماتش در سال جدید ثمره‌ای خواهد داشت. سال پیش فکر می‌کردیم بعد از عید این اتفاق بیفتد، ولی نشد. امیدوارم انقلاب در چهل سالگی به این بلوغ رسیده باشد این مسائل را هرچه زودتر حل کند.

میرزایی درباره اینکه اگر دولت مسئول رفع حصر بوده پس چرا در این پنج سال دولت روحانی با وجود وعده‌های او هیچ گشایشی ایجاد نشده، گفت: ما از دولت همین را می‌پرسیم که چرا اقدام نمی‌کنید؛ چون همه می‌گویند این مصوبه شورای امنیت است.

او خاطرنشان کرد: رفت و آمدهای آقای کروبی برقرار شده و ایشان به هر کسی که بخواهند اجازه ملاقات دارند. سفر و رفت و آمد ایشان با خانواده‌شان نیز کاملا برقرار شده است.

نماینده عضو فراکسیون امید از نشست مشترک محمدرضا عارف با رییس قوه قضاییه خبر داد و گفت: اواسط هفته گذشته نشست مشترکی میان رییس فراکسیون امید و رییسی در رابطه با وضعیت محصوران برگزار شده که نتیجه این نشست نیز در تعیین تکلیف وضعیت آنها حائز اهمیت خواهد بود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان