تاریخ انتشار: ۱۹:۳۷ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸

طوفان «فانی» در شبه‌قاره هند همچنان قربانی می‌گیرد

طوفان قدرتمند «فانی» که در حال عبور از شبه‌قاره هند است، تا کنون بیش از ۳۰ کشته و خسارات مالی فراوانی به جا گذاشته است.
  رویداد۲۴طوفان «فانی» که قدرتمندترین طوفان طی ۵ سال گذشته در شبه‌قاره هند است، پس از خسارات مرگباری که در سواحل شرقی هند به بار آورد، حالا به بنگلادش رسیده است.

بنا بر گزارش شبکه «الجزیره»، این طوفان مرگبار در هند دست‌کم ۱۶ قربانی گرفته که بیشترین خسارات جانی و مالی نیز مربوط به ایالت «اودیشا» بوده است.

مقامات کشور همسایه، بنگلادش نیز گفته‌اند که با رسیدن این طوفان به این کشور از سمت شمال شرق، دست‌کم ۱۲ نفر جان خود را از دست داده و تعداد دیگری نیز زخمی شدند.

بنا بر اعلام مقامات بنگلادش، تعدادی از این افراد بر اثر اصابت صاعقه و تعدادی دیگر نیز بر اثر افتادن درخت یا برخورد دیگر اشیاء سرگردان در طوفان جان خود را از دست داده‌اند.

به گفته این مقامات، بیش از یک میلیون نفر از ساکنان نواحی که طوفان از آنجا عبور کرده، به مکان‌های امن منتقل شده‌اند. علاوه بر این، دولت هند نیز اکثر مناطق در ایالت «اودیشا» را بیشترین خسارات جانی و مالی در این طوفان اخیر را به دنبال داشته، تخلیه کرده است.

پیش از این حدود ۲۰ سال پیش، طوفانی با قدرت مشابه در هند و دقیقا در همین ایالت هند، دست‌کم ۱۰ هزار قربانی گرفته بود.

طوفان فانی روز جمعه پس از بارش شدید بارانی که در هند اتفاق افتاد، بخشی از قدرت بی‌سابقه خود را که ممکن بود خسارات بیشتری بر جا بگذارد، از دست داد و همین مسئله باعث شد تا مقامات این کشور هشدار درباره این طوفان را به سطوح پایین‌تر کاهش دهند.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: خسارت ، بنگلادش ، هند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان