تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
جان بولتون:

ناو هواپیمابر و نیرو‌های بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستیم/ نمی‌خواهیم با ایران بجنگیم

مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که آمریکا در واکنش به آن‌چه "برخی نشانه‌ها و هشدار‌های مشکل‌ساز و جنگ‌افروزانه" از سوی ایران خوانده، نیرو‌های بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستد.
ناو هواپیمابر و نیرو‌های بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستیم/ این پیام روشنی برای ایران است
رویداد۲۴ مشاور امنیت ملی آمریکا در یک بیانیه مکتوب نوشت: کشتی‌ها و هواپیما‌ها با هدف "ارسال پیامی واضح و بی‌تردید به حکومت ایران مبنی بر این که هر گونه حمله به منافع آمریکا یا متحدانمان با شدت عملی بی امان مواجه خواهد شد" به کار گرفته شده‌اند. در این بیانیه همچنین آمده است: " آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست، اما ما آمادگی کامل داریم تا به هر گونه حمله‌ای چه از سوی نیرو‌های نیابتی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیرو‌های نظامی قانونی ایران پاسخ دهیم".
 
جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، گفته است که آمریکا در واکنش به رفتار‌های نگران کننده ایران، در حال استقرار ناوگروه "یواس‌اس آبراهام لینکلن" و شماری بمب افکن در منطقه تحت نظارت "سنتکام" (فرماندهی مرکزی آمریکا) است.

او گفت: هدف فرستادن پیام روشنی برای حکومت ایران است که "هر گونه حمله‌ای به منافع آمریکا یا متحدان این کشور با نیرویی بی‌امان روبرو خواهد شد. "

بولتون در بیانیه‌ای نوشت: "آمریکا قصد جنگ با ایران را ندارد، اما کاملا آماده واکنش نشان دادن به هرگونه حمله‌ای چه از سوی سپاه پاسداران، نیرو‌های نظامی متعارف ایران یا گروه‌های نیابتی (ایران) است. "

بولتون نگفت که به کدام اقدامات تحریک آمیز ایران اشاره دارد، با این حال تنش میان دو کشور در چند هفته اخیر در پی تروریستی خوانده شدن سپاه پاسداران از سوی آمریکا بار دیگر اوج گرفته است.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا در مورد علت این تصمیم در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس مدعی شده است که "نشانه‌های روشنی" وجود داشت که ایران و گروه‌هایی که به نیابت از آن عمل می‌کنند برای حمله‌ای احتمالی به نیرو‌های آمریکایی در منطقه آماده می‌شدند.

ناو هواپیمابر و نیرو‌های بمب‌افکن به خاورمیانه می‌فرستیم/ این پیام روشنی برای ایران است

این مقام که نخواست نامش فاش شود گفت: گمان می‌رود نیرو‌های آمریکایی در دریا و خشکی هدف بالقوه باشند و پنتاگون استقرار این ناوگروه را تایید کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز ۸ آوریل در بیانیه‌ای خصمانه اعلام کرد که این کشور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروو‌های تروریستی قرار داده است. او در بیانیه اش سپاه را "ابزار اصلی دولت ایران برای هدایت و به‌کارگیری فعالیت‌های تروریستی خود در دنیا" معرفی کرد.

آمریکا در ادامه اظهارات و واکنش‌های بدون منطق خود سپاه پاسداران را مسئول توسعه برنامه موشکی ایران می‌داند و معتقد است این نیرو در برنامه هسته‌ای، صنعت کشتی‌رانی و بانکداری ایران نیز دخالت دارد.

به فاصله کوتاهی پس از آن، شورای عالی امنیت ملی کشورمان دولت ایالات متحده را "حامی تروریسم" و نیروهایش در غرب آسیا را "گروه تروریستی" معرفی کرد.

در بیانیه شورای عالی امنیت ملی ایران آمده بود که "فرماندهی مرکزی ایالات متحده" (سنتکام) را به خاطر آنکه مسئول اجرای "سیاست‌های تروریستی دولت امریکا" در منطقه غرب آسیا است که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران و جان افراد بی‌گناه ایرانی و غیرایرانی را برای "تحمیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده" به خطر انداخته یک گروه تروریستی می‌خواند.

حیطه عملکرد سنتکام خاورمیانه، شمال آفریقا و آسیای میانه است که نقش اصلی را در حمایت از عملیات در جنگ‌های عراق و افغانستان داشته است. گزارش می‌شود که ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن و ناوگروه همراهش در ماه آوریل در منطقه مدیترانه بود.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
1
2
صاحب منصبان کشور باید سریعا" آقازاده ها!!!! را از کانادا, آمریکا و کشور های اروپایی فرابخوانند تا دوشادوش پدران شان به همراهی دیگر جوانان مملکت پوزه آمریکا را در جنگ احتمالی به خاک بمالند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۹
0
0
آره آقازاده ها رو حتما بیارن که خیلی رشیدن
نظرات شما
پیشخوان