تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸

نتیجه کپی‌کاری تهمینه میلانی مشخص شد +عکس

شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها به دلیل بررسی تخلف گالری آریانا و مسایل مربوط به نمایشگاه «آن دیگری» از آثار تهیمنه میلانی، جلسه گذاشت و در این مورد تصمیماتی اتخاذ کرد.
نتیجه کپی‌کاری تهمینه میلانی مشخص شد
رویداد۲۴ شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها روز یکشنبه با حضور هادی مظفری مدیرکل هنر‌های تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اردشیر میرمنگره معاون هنری اداره کل هنر‌های تجسمی در اداره کل هنر‌های تجسمی برگزار شد.

با استناد به ماده ۱۰ فصل سوم آئین نامه صدور اجازه تأسیس، انحلال و نظارت بر فعالیت نگارخانه‌ها مصوب ٢٣ بهمن ۹۷ پس از بازبینی آثار به نمایش درآمده نمایشگاه «آن دیگری» از تاریخ هفتم لغایت ٩ اردیبهشت ٩٨ در گالری آریانا، اعلام کرد که این مجموعه از منظر هنر‌های تجسمی قابل تأمل نیست و صرفاً جستار‌های شخصی در این حیطه است.

شورا درباره کپی بودن آثار نمایشگاه «آن دیگری» مستفاد از ماده دو قانون آئین دادرسی مدنی، در خصوص داشتن سمت برای شاکی، تصمیم‌گیری را منوط به شکایت شاکی خصوصی و صاحب اثر دانست و در مورد نحوه فعالیت گالری آریانا اعلام کرد که مدیر گالری آریانا، قواعد حرفه‌ای را در تشخیص اصالت و کیفیت آثار به درستی انجام نداده و رعایت نکرده است و به دلیل عدم دقت و سهل انگاری در انتخاب آثار در وهله نخست با توجه به سابقه پیشین گالری، با رعایت تخفیف، تذکر کتبی به او داده و در پرونده گالری مذکور درج خواهد شد.
 
نتیجه کپی‌کاری تهمینه میلانی مشخص شد
در پایان شورای نظارت و ارزیابی فعالیت نگارخانه‌ها از مدیران گالری‌ها درخواست کرد تا در تشخیص اصالت و کیفیت آثار، قواعد حرفه‌ای و هنری را رعایت و دقت عمل بیشتری به کار ببرند، زیرا که تأثیر یک بی‌دقتی و اشتباه، بازخورد‌هایی را از جمله بی‌اعتمادی جامعه هنری به یک گالری خاص و حاشیه‌سازی در عرصه هنر‌های تجسمی را در پی خواهد داشت.
منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تهمینه میلانی
نظرات شما
پیشخوان