تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر

اگر بدانید ژلاتین از چه ساخته شده شاید به آن لب نزنید!

ژلاتین ماده اصلی پاستیل‌ها و دسر هاست و در بستنی‌ها و لبنیات هم استفاده می‌شود، ولی شاید اگر بدانید از چه چیزی درست می‌شود از مصرف آن صرف نظر کنید
رویداد۲۴ اگر به بسته بندی پاستیل‌ها – حتی انواع ارگانیک آن‌ها – نگاهی بیندازید با موادی از قبیل: سیروپ ذرت یا برنج قهوه‌ای و شکر روبرو می‌شوید، ولی یکی دیگر از مواد تشکیل دهنده آن‌ها مسلما ژلاتین خواهد بود که به نظرتان کاملا بی ضرر است، ولی منبع ساخت آن ممکن است کاملا برایتان تعجب آور باشد. ژلاتین ماده‌ای مایل به زرد بی بو و تقریبا بی مزه است که با جوشاندن طولانی از پوست، غضروف و استخوان حیوانات بدست می‌آید که منبع درجه اول آن باقی مانده موادی است که در صنعت گوشت مورد استفاده قرار نمی‌گیرید. صحبتمان در باره پوست و استخوان خوک و گاو است.


اگر شما طرفدار استفاده کامل از حیوانات هستید که احتمالا با این قضیه مشکلی ندارید. به علاوه ژلاتین حاوی ۱۸ اسید آمینه است که مزایای تغذیه‌ای مناسبی برایتان فراهم می‌کند.

ولی اگر گیاهخوار هستید مسلما بعد از خواندن این مقاله تصمیم می‌گیرید پاستیل و مارشمالو و ژله را که با ژلاتین تهیه می‌شوند برای همیشه کنار بگذارید، البته اخیرا ژلاتین‌های گیاهی هم مخصوص افرادی که علاقه‌ای به استفاده از محصولات حیوانی ندارند به بازار آمده که گیاهی بودن این محصولات روی بسته بندیشان مشخص است.

این عناصر مشتق شده از حیونات را در برخی ویتامین‌ها و داروها، پنیر، ماست، سوپ، سس سالاد، مربا، ژله، اسنک‌های میوه‌ای و گوشت‌های کنسروی هم می‌توانید پیدا کنید. اگر علاقه‌ای به استفاده از باقیمانده پوست و استخوان حیوانات ندارید شاید بخواهید قبل از خرید مواد غذایی، برچسب پشت آن‌ها را با دقت بخوانید.
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پاستیل
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۸
0
0
پس از شیوع بیماری انفولانزای خوکی و مرغی و جنون گاوی عمده ژلاتین تولیدی در جهان گیاهی است
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان