تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
مطهری:

تعیین ضرب‌الاجل ۶۰ روزه از سوی ایران اقدام مناسبی بود

نایب رئیس مجلس معتقد است که تعیین ضرب‌الاجل ۶۰ روزه از سوی ایران اقدام مناسبی بود.

تعیین ضرب‌الاجل ۶۰ روزه از سوی ایران اقدام مناسبی بود

رویداد۲۴ علی مطهری در حاشیه جلسه علنی امروز(یکشنبه، 22 اردیبهشت) پارلمان در جمع خبرنگاران با اشاره به فشارهایی که آمریکا بر جمهوری اسلامی ایران وارد کرده است، گفت: ان‌شاء‌الله با وحدت و همدلی ملت ایران به مقاومت خود ادامه خواهد داد و بعد از مدتی، آمریکایی‌ها مجبور خواهند شد که روش خود را تغییر دهند.

وی با اشاره به پیشنهاد مذاکره از سوی آمریکایی‌ها، گفت: در حال حاضر زمان مناسبی برای مذاکره نیست.
نایب رئیس مجلس با اشاره به سخنان دونالد ترامپ، درباره انتظار تماس مسئولان ایرانی با او، تأکید کرد: این امر نشان‌دهنده این است که مقاومت مردم و تدابیر جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شده است و حرف دل آقای ترامپ مذاکره و معامله است.

مطهری اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال یک معامله بزرگ است تا از آن به عنوان یک برگ برنده در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری استفاده کند و در واقع نشان می‌دهد که در پشت صحنه آمریکا به دنبال جنگ نیست؛ بلکه می‌خواهد به نحوی ایران را پای میز مذاکره بیاورد و این را یک پیروزی بزرگ برای خود تلقی کند.

وی ادامه داد: امروز زمان مناسبی برای مذاکره نیست، مذاکره زمانی به نفع کشور است که ما از مواضع خود عقب‌نشینی نکنیم، اگر زمانی قصد مذاکره داشته باشیم، باید در زمانی مناسب باشد که حمل بر ضعف و ذلت ملت ایران نشود.

نایب رئیس مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به حضور ناوهای آمریکایی در خلیج فارس، گفت: این مسائل بیشتر جنبه جنگ روانی دارد و آمریکا مایل به جنگ نیست.

مطهری با اشاره به ضرب‌الاجل 60 روزه ایران به طرف‌های برجامی و کاهش تعهدات برجامی، یادآور شد: تعیین ضرب‌الاجل 60 روزه اقدام مناسبی بود و در واقع یک اتمام حجت با اروپایی‌ها و طرف‌های برجام انجام شد.

نایب رئیس مجلس در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما زودتر این اقدام را انجام می‌دادیم به اندازه امروز تأثیر جهانی نداشت، در این یک سال ایران موضوع را برای دنیا روشن کرد و نشان داد که حتی‌المقدور می‌خواهد برجام را حفظ کند و برای طرف‌های برجام احترام قائل بود، اما زمانی که دید از حقوق خود محروم شده است، این تصمیم را اتخاذ کرد و بنده فکر می‌کنم که آثار خوبی نیز خواهد داشت.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان