تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
هانی زاده:

آمریکا از انفجارهای فجیره به دنبال حمله نظامی به ایران است

هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه بر این عقیده است که انفجارهای فجیره یک سناریوی از پیش تعیین شده برای متهم کردن ایران و حمله هوایی و دریایی به این کشور است.

رویداد۲۴ برخی منابع خبری عربی دو روز قبل خبر دادند که بیش از ۷ نفت‌کش در بندر الفجیره امارات منفجر و خسارت‌هایی را به بجا گذاشتند و در پی وقوع این انفجارها هواپیما‌های آمریکایی و فرانسوی بر فراز بندر به پراوز در آمدند. این موضوع اما کمی بعد از سوی امارات تکذیب و خبرهای ضد و نقیضی از آن منتشر شد. با توجه به شرایط حساس منطقه و ایران، برخی از کارشناسان بر این عقیده هستند که این اقدام آغازی برای متهم کردن ایران و حمله به خاک آن‌ها است. همچنین یک مقام امریکایی اعلام کرد که ایران مظنون اصلی در ماجرای حمله به چهار نفتکش در نزدیکی امارات است، اما امریکا سند قطعی در مورد اینکه تهران پشت این اتفاق بوده، ندارد.

در همین رابطه حسن هانى زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با جامعه ایرانى، در رابطه انفجار کشتى هاى مشترک امارات و سعودى در بندر الفجیره، گفت: این اقدام یک سناریوى هالیودى براى ضربه زدن به ایران قابل تجزیه و تجلیل است. از آنجایى که دونالد ترامپ، مایک پمپئو و جان بولتون در طول هفته هاى اخیر اعلام کرده بودند اگر ایران دست به اقداماتى علیه منافع ملى آمریکا و همپیمانان آن‌ها بزنند، آمریکا به ایران حمله خواهد کرد. اکنون این جریان سازى‌ها ادامه پیدا کرده است.

هانى زاده ادامه داد: ضمن اینکه عربستان، امارات و بحرین درصدد هستند تا یک درگیرى نظامى میان ایران و آمریکا شکل بگیرد و ویرانى ایران را نظاره گر باشند. این اقدام یک سناریوى هالیوودى و از پیش ساخته شده است و از نظر افکار عمومى قابل پذیرش نیست. زیرا هیچ عقل سلیمى قبول نمى کند در شرایطى که آمریکا بار‌ها اعلام کرده که اگر منافع ملى آمریکا و همپیمانانش مورد حمله قرار بگیرد ایران متضرر خواهد شد، ایران دست به انفجار کشتى هاى نفت کش در فجیره بزند.

این کارشناس در ادامه با بیان اینکه گام بعدى آمریکا و همپیمانانش این است که پرونده اى را در این رابطه به شوراى امنیت ببرند و علیه ایران بیانیه و قطع نامه اى را صادر کنند، خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش خواهد کرد تا ایران را به عنوان کشور تهدید کننده امنیت خاورمیانه معرفی کند و آن را تحت فصل ٧ منشور سازمان ملل قرار دهد و زمینه را براى یک جنگ نظامى فراهم کند. به نظر مى رسد این سناریوى از پیش تعیین شده‌ است و حتى کشتى‌هایى هم که منفجر شدند، کشتى‌هاى از رده خارج بودند.

بولتون و پمپئو، ترامپ را وادار به ماجراجویی می‌کنند

هانى زاده ادامه داد: برخى رسانه‌هاى خارجى تعبیرشان این بود که این اقدام می‌تواند زمینه ساز جنگ نظامى و هدف بعدى موشک‌ها ایران است. این مى‌تواند تحلیل درستى باشد و احتمال دارد بعد از آنکه این موضوع را در شوراى امنیت مطرح کردند علیه ایران پرونده سازى و اجماع صورت دهند و اعلام کنند، اگر در مقابل آمریکا تسلیم نشویم، هرگونه فشاری به ایران بیاورند. از همین رو به نظر مى رسد مرحله بسیار خطرناکى را در پیش روى خودمان داریم و احتمال درگیرى نظامى میان دو کشور وجود دارد. هرچند که شرایط منطقه اجازه درگیرى نظامى را ندهد، اما فشارهای که بولتون، نتانیاهو، پمپئو و بن سلمان بر روى دونالدترامپ مى آورند، ممکن است رئیس جمهور آمریکا را وادار به ماجراجویى کند. البته ممکن است در این درگیرى همپیمانان آمریکا آسیب هاى جدى ببینند.

این فعال سیاسى با اشاره به اینکه درگیری نظامى بیشتر به صورت هوایى و دریایى خواهد بود، تصریح کرد: احتمال درگیرى زمینى کم است، ورود ناو هواپیما بر لینکلن و همچنین آماده باش پایگاه هاى نظامى آمریکا در حوزه خلیج فارس، نشان مى‌دهد که ممکن است آمریکا دست به تهاجم دریایى و هوایى بزند. اما با توجه به درایت مقامات ایرانى، مسئولان باید از شوراى امنیت بخواهند کمیته حقیقت یاب براى موضوع انفجار نفتکش‌هاى امارات و سعودى تشکیل دهد و نتیجه را به صورت بى طرفانه و منصفانه اعلام کنند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حسن هانی زاده
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
1
0
درایت مسئولان ایرانی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ابوالفضل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
0
2
بابا الکی چیزی ننویسید مطمئنن جنگ نمیشه اینها یک مانوره برای پیشبرد اهداف دیگر نه جنگ
ناشناس
|
Pakistan
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
1
0
عجب کارشناسی ؟ اینها را ازکجا میارید؟ واقعا ایران باید به سازمان ملل التماس کنه که این انفجارها کار ایران نبوده
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان