تاریخ انتشار: ۲۲:۴۱ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۸

پنتاگون توان نظامی ایران را دستکم گرفته است

پایگاه اینترنتی روزنامه 'ژورنال دو دیمانش' در گزارشی با اشاره به افزایش تنش میان ایران و آمریکا اعلام کرد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) توان نظامی نیروهای ایران را دستکم گرفته است.

پنتاگون توان نظامی ایران را دستکم گرفته است

رویداد۲۴ در گزارش این روزنامه فرانسوی آمده است: دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با استقرار نیروهای دریایی و هوایی خود در اطراف ایران تلاش می کند حکومت ایران را بترساند و آنها را وادار به اطاعت از خواسته های واشنگتن کند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا از چند سال پیش حمله به ایران را در سر می پروراند. 
هیچ جای شکی وجود ندارد که بولتون خواستار نابودی سامانه دفاع ضد هوایی ایران و تاسیسات هسته ای این کشور است. 

ترامپ سال گذشته با خروج از توافقنامه هسته‌ای که از سوی سازمان ملل متحد تایید شده بود این بازی خطرناک را آغاز کرد. 
در ادامه این گزارش آمده است: آمریکایی ها فکر می کنند که ایران قادر به رویارویی با قدرت نظامی نخست جهان نیست ، اما سخت در اشتباه هستند. مشکل اصلی اینجاست که پنتاگون اعتماد متکبرانه ای در سر دارد.

پنتاگون همواره در سالهای گذشته توان عملیاتی دشمنان خود را دستکم گرفته است . در جنگ ویتنام و افغانستان هم کشاورزان پا برهنه پیروزمندانه بر نظامیان کاملا مجهز و بهره مند از پشتیبانی گسترده هوایی برتری داشتند. 
همچنین در 11 سپتامبر سال 2001 یک سازمان تروریستی بدون حمایت دولتی توانست به آمریکا حمله کند. نخستین حمله به همین هدف و توسط همین نیروها در سال 1993 طراحی شد که خنثی شده بود. 

علاوه بر این، پیش از حمله هوایی 7 دسامبر سال 1941 ژاپن به پایگاه نظامی آمریکا در پرل هاربر، حمله هوایی دیگری به این پایگاه شبیه سازی شده بود که آسیب پذیری این تاسیسات را نشان داد اما هیچ اقدامی برای بهبود اوضاع صورت نگرفت. آمریکایی ها معتقد بودند ژاپن قادر به چنین حمله ای نیست. 
در واقع آمریکایی ها در تمام طول تاریخ خود دشمنانشان را دست کم گرفته اند. 

منبع: ایرنا
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان