تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

ترامپ: می‌خواهم ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد/ جنگ ایران و آمریکا اقتصادی است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره احتمال جنگ ایران و آمریکا گفت که او قصد «جنگ با ایران» را ندارد اما می‌خواهد مطمئن شود که «ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد.»
ترامپ: با ایران نمیجنگیم تنها می‌خواهم که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد/ ترجیح می‌دهم حمله‌ای اقتصادی باشد
رویداد۲۴ دونالد ترامپ یکشنبه شب در گفتگو با فاکس نیوز گفت: «توافق هسته‌ای که اوباما با ایران امضا کرد، وحشتناک بود. آن‌ها تنها بعد از پنج سال، مسیرشان به تولید سلاح هسته‌ای باز می‌شد. ما به این احتیاج نداریم. این توافق وحشتناک بود و من از آن خارج شدم... پشت خیلی از مشکلات در خاورمیانه ایران است. در سال اول کارم در پنتاگون با ژنرال‌ها جلسه‌ای داشتم. آن‌ها ۱۴ یا ۱۵ نقطه را به من نشان دادند که درگیری وجود داشت و هرکدام از آن‌ها چه از طریق نظامی و چه از طریق کمک مالی توسط ایران تحریک می‌شدند.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من تنها می‌خواهم که ایران سلاح هسته‌ای نداشته باشد. آن‌ها نمی‌توانند ما را تهدید کنند... از همه این‌ها بگذریم، با همه اتفاقاتی که روی می‌دهد، من کسی نیستم که بخواهد به جنگ دیگری برود. اقتصاد مان آسیب می‌بیند و از آن مهمتر، مردم ما کشته می‌شوند.»

ترامپ درباره افزایش تنش با ایران نیز گفت: «من ترجیح می‌دهم اگر بخواهم حمله‌ای هم کنم، اقتصادی باشد. ما کشوری قوی‌تر از نظر اقتصادی ساخته‌ایم... ما از لحاظ اقتصادی قدرت فوق العاده‌ای داریم، اگر بتوانم همه چیز را از لحاظ اقتصادی حل کنم، این همان راهی است که من می‌خواهم.»

وی در پایان گفت: «نه، من قصد جنگ ندارم، اما شما کشوری مثل ایران را دارید. من نمی‌توانم اجازه بدهم که آن‌ها سلاح اتمی داشته باشند. شما نمی‌توانید اجازه دهید این روی بدهد.»
منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان